2020-10-26, 22:52
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kör du samma vetting för Trump och hans gelikar eller är det annorlunda?
Ja det gör jag. Det finns inga bevis mot att Trump varit korrupt.

Kan du nu svara på min fråga eller ska du fortsätta leka qanon?
Citera
2020-10-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det var ett svar på en fråga ditt djävla träsktroll, läs vad jag svarade på, och på vilket sätt det har koppling. Detta är enbart förtal, smutsigt och ointressant i sitt innehåll kring Joe Biden, Ukraina hade varit intressant men det finns ju inget substantiellt där i det som påstås, allt är ju löst ryckt ur sitt sammanhang.

Om huruvida Hunter biden röker crack och får fotmassage på kuken är ju så totalt ointressant att det är pinsamt att Trumpstaben ens kastar ut det kortet, äkta eller oäkta så är det förtal i sin essens
Jag läste den frågan. Ingen tvingade dig att följa offtopic pissråtta (ad hominem verkar du ju gilla). Det var exakt därför jag svarade dig. Nu har ju faktiskt Giuliani uttalat sig om betydligt värre saker på laptopen än fotmassage, tex tortyr och sex med barn, för att inte nämna all pay-to-play. Återigen, du tror att han med sin karriär som "Superåklagare" (han krossade NY-maffian) bara hasplat ur sig vad skit han kan komma på, utan att ha på fötterna efter att redan ha lämnat in Laptop t FBI? Han öppnar sig aningslöst för ett liv av skit i masstämningar, trots sin expertis inom lag och rätt?

Jag märkte att du valde att "missa" den frågan i ditt lågintelligenta svar. Bättre kan du, jag har sett att du kan uttrycka dig och har läsförståelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kollade på FoxNews just nu, och inte ett ljud, inte en stavelse om Hunter Bidens laptop.

Noll, nada, absolut noll. Och detta är en kanal som skulle köra Biden-kritik hur mycket som helst om de bara kunde. Men de vet att denna historia är 100% fejk.

Det finns möjligtvis en laptop och eventuellt möjligtvis något företagsrelaterat dokument där.

Allt annat är 100% fake och hopklippt. En vecka före presidentvalet.

Vadå möjligtvis? Det finns det.
Och imorgon kör Fox/Tucker Carlson en special med Bobulinski. Saken är långt ifrån utagerad.
Du känner inte att du skämmer ut dig med dina lögner?
Citat:
Men de vet att denna historia är 100% fejk.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Vem skulle Biden jobba för i så fall? Vem är mäktigare än presidenten i USA?

Hur obildad är du?

För att vinna ett val i USA måste man ha tillgång till stora mängder kapital för att finansiera alla rallies - samt främst av allt tevereklam. Detta gäller såväl att överhuvudtaget bli kandidat - som att vinna presidentvalet.

Beroende på vilka kandidater som har möjlighet att vinna så får de stöd av olika mäktiga oligarker och intressegrupperingar som oljeindustri, Wall Street, krigsindustrikomplexet, AIPAC etc. Dessa förser "sin" kandidat med stöd i form av pengar OCH exempelvis stöd av organisationen, affilierade kändisar eller nyhets- och mediebolag.

Trump stod till en början förhållandevis fri från sådana kopplingar och gjorde en poäng av det. När det blev alltmer troligt att han skulle vinna kom allt fler oligarker att sluta upp bakom honom.

Vad detta innebär är att presidenten sedan måste fullfölja olika löften och "deals" som han slutit med oligarker och intressegrupper. En rik mediemogul vid namn Sumner Redstone slöt upp bakom Trump mot slutet av hans presidentkampanj. Och i utbyte fick han bland annat en flytt av ambassaden till Jerusalem.

Så här fungerar det delvis i Sverige också förstås. Rheinfeldt och Borg hade amerikanska banker som supporters. Liksom Gustaf Douglas. Sossarna har ofta haft informella samarbeten med Wallenbergarna osv.

Jag menar om man inte begriper att det är så det funkar. Varför gör man då ens inlägg? Vad tror man egentligen att man kan tillföra som imbecill?

/Johan
Citera
2020-10-26, 22:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det florerar så mycket skit kors och tvärs i den här soppan och teorier om fan och hans moster så jag ber om ursäkt ifall jag har spridit trams. Jag läste i ett inlägg i tråden, nej jag orkar inte gå igenom alla inlägg och det kan vara raderat, att Giuliani skulle sitta på en kopia av Hunters hårddisk och det var det jag dementerade.

Däremot undrar jag var Steve Bannon har fått sitt material ifrån?

Historien (som verkar skilja sig något) men som Giuliani sagt. Hans advokat fick en kopia av hårddisken samtidigt som också FBI fick det. Giuliani har sedan sagt att det helt säkert finns en kopia hos varenda underrättelsetjänst värt namnet. Därav den kinesiska. Den har på något sätt hamnat hos denna Taiwan-baserade grupp (förmodligen) där även Bannon ingår. Från den kopian släpps nu filmer, videor och dokument.
Citera
2020-10-26, 22:55
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag har följt amerikansk politik i många år.
Jaha nämen då förstår jag.
Du har verkligen lyckats övertyga mig att Biden är korrupt genom din fantastiska kunskap och argumentationsteknik.
Citera
2020-10-26, 22:56
Avslutad
Citat:
Kollade på FoxNews just nu, och inte ett ljud, inte en stavelse om Hunter Bidens laptop.

Noll, nada, absolut noll. Och detta är en kanal som skulle köra Biden-kritik hur mycket som helst om de bara kunde. Men de vet att denna historia är 100% fejk.

Det finns möjligtvis en laptop och eventuellt möjligtvis något företagsrelaterat dokument där.

Eller så är det bevis för att all mainstream media är genomkorrupt, även Fox. Menar du annat?
Citera
2020-10-26, 22:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankhangola
Vadå möjligtvis? Det finns det.
Och imorgon kör Fox/Tucker Carlson en special med Bobulinski. Saken är långt ifrån utagerad.
Du känner inte att du skämmer ut dig med dina lögner?

Putin har redan yttrat sig om det där med Joe Bidens då kallade korruption

https://uk.reuters.com/article/us-usa-election-putin-idUSKBN27A0TA

Men Putin är kanske också Deepstate?
Citera
2020-10-26, 22:58
Medlem
FelGuds avatar
Citat:

Foxnews är deep State för det vet alla och Q har också sagt det.

OT: foxnews har iallafall någon journalistiskt heder kvar och sprider inte rysk desinformations kampanjer.
Citera
Medlem
Citat:
Det florerar så mycket skit kors och tvärs i den här soppan och teorier om fan och hans moster så jag ber om ursäkt ifall jag har spridit trams. Jag läste i ett inlägg i tråden, nej jag orkar inte gå igenom alla inlägg och det kan vara raderat, att Giuliani skulle sitta på en kopia av Hunters hårddisk och det var det jag dementerade.

Däremot undrar jag var Steve Bannon har fått sitt material ifrån?
Nej, du har givetvis rätt. Det är en hel del skitinlägg och missuppfattningar och feltolkningar i tråden. I båda "Hejaklackar". Som vanligt när svenskar av ngn anledning blir helt upprörda över vad 2 politiker på andra sidan dammen har för sig. Galet, då vi inte ser samma heta känslor ens i inrikespolitiska frågor. Jag ber om ursäkt för tramskommentaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Historien (som verkar skilja sig något) men som Giuliani sagt. Hans advokat fick en kopia av hårddisken samtidigt som också FBI fick det. Giuliani har sedan sagt att det helt säkert finns en kopia hos varenda underrättelsetjänst värt namnet. Därav den kinesiska. Den har på något sätt hamnat hos denna Taiwan-baserade grupp (förmodligen) där även Bannon ingår. Från den kopian släpps nu filmer, videor och dokument.

Haha, då är det ju Giuliani själv som har spridit det.
Då alla dessa anklagelser kommer från Trumps håll och ingen annan. Att nakenbilder dessutom dyker upp precis innan valet på en sida som är ägd av bl.a Steve Bannon, Trumps f.d chefsstrateg säger ju det mesta.
Citera
Avslutad
Verkar vara ett kriterium att vara pedofil för att vara en god vänsterpolitiker/demokrat/socialdemokrat/liberal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in