Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Jag gillar dina reflektioner och frågeställningar till dig själv, samtidigt som jag är glad att vi har vetenskapsmän/utbildade kring folkhälsa och epidemier och inte populister och hobbyexperter. Därmed inte sagt att experter för allt rätt i en ny situation.
Ifall du syftar på mig, så har du helt rätt. Jag är inte rätt person att leda smittskyddet. Men jag begär att dom som har ansvaret för smittskyddet, sköter sitt uppdrag korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Därmed inte sagt att experter för allt rätt i en ny situation.
Anders Tegnell har misskött sitt uppdrag. En lämpligare expert kanske är Frode Forland? Bör svenska regeringen försöka rekrytera Frode Forland?
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Det är inte meningen att såna som du och jag ska förstå, det handlar om tillit, släppa kontrollen ...
Det var verkligen inte ett övertygande argument.
Ifall Folkhälsomyndigheten verkligen hade varit framstående experter, så anser jag att deras kompetens borde synas i form av resultat. För att inte ställa krav som är omöjliga att uppfylla, så kan man jämföra Sverige med Norge och Finland. Ifall det går illa för Sverige, så kan man kanske vara förlåtande mot Folkhälsomyndigheten, under förutsättning att det går lika illa för Norge och Finland. I så fall, så får man kanske acceptera att samhället ställdes inför en helt övermäktig utmaning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
... och att njuta av livet ,🙂!
Nej, det kan jag inte. Jag mår dåligt av det som sker. Och jag mår dåligt av Folkhälsomyndighetens ovilja att försöka hejda epidemin.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Skulle även kunna vara "den galne vetenskapsmannen" varianten? Dvs vill visa att hans strategi fungerade bäst o vinna cred I sin branch? Ungefär som italienaren som opererade struphuvud
Ifall Anders Tegnell är en galen vetenskapsman som vill visa att hans strategi fungerar bäst, så kommer man ändå tillbaka till ursprungsfrågan: Vilken strategi är det som Anders Tegnell vill vinna cred för? Är strategin någonting annat än immunitet genom infektion?