Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
I Danmark ökar viruset dramatiskt trots att landet skött sig exemplariskt...
Trist när dom verkligen försökt så hårt....måste kännas som en örfil..!!
Instämmer! Jag hoppas att Danmark slipper gå igenom samma tragedi som Sverige upplevde under våren.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Eller så är Tegnell slipad o kommunicerar o agerar enligt sin egna agenda.
Det skulle vara en möjlighet; men jag tror inte att Anders Tegnell är en slipad kommunikatör. Jag får mer intrycket av att han verkligen tänker bakvänt.
Ett exempel är
Expressens kända intervju med Anders Tegnell, där Tegnell motsatte sig hemarbete med hänvisning till jämlikheten. Anders Tegnells anhängare hävdar gärna att invändningen mot hemarbete var betydelselös, och att rekommendationer om hemarbete ändå kom strax efter. Anders Tegnells anhängare kan ha rätt i att det var en obetydlig detalj. Men Anders Tegnells uttalande tyder på att han tänker bakvänt.
Jag instämmer med Anders Tegnell att det är viktigt att komma ihåg att inte alla yrkesgrupper har valet att arbeta hemifrån. Ifall Tegnell hade känt omtanke mot dom yrkesgrupper som måste fortsätta att närvara på sina arbetsplatser, så hade han sagt att det är viktigt för hela samhället att visa extra hänsyn mot dessa yrkesgrupper. Men han hade uppmanat alla som har möjlighet att arbeta hemifrån, med påminnelsen att visa omtanke mot alla som behöver åka till sina arbetsplatser. Anders Tegnells invändning mot hemarbete var bara konstig.
Det finns fler exempel på att Anders Tegnell tänker bakvänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Att bagatellisera farligheten, fördröja, kritisera effektiva åtgärder mm är fullt logiskt agerande förutsatt att man tänker att flockimmunitet kan bli en konsekvens....
Ja. Det är bara löjligt att förneka att strategin bygger på flockimmunitet, eller åtminstone att strategin bygger på att bygga upp immunitet genom infektion. Jag kan inte se någon annan möjlig förklaring till Folkhälsomyndighetens märkliga ageranden, än att strategins fundament är immunitet genom infektion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Du menar att Tegnells agenda är att ta död på sig själv, frun och barnen?
Låter rimligt... Detta är inte en one-man-show, utan handlar om total folkhälsa där FHM är en del i detta av fler.
Nej, jag får inte ihop det. Ifall Folkhälsomyndighetens huvudsakliga mål hade varit att värna om den totala folkhälsan, så hade dom agerat annorlunda.
Ifall det huvudsakliga målet hade varit att avlasta sjukvården, så hade Folkhälsomyndigheten agerat annorlunda. Ifall det huvudsakliga målet hade varit att värna om ekonomin, så hade Folkhälsomyndigheten agerat annorlunda. Vad är då det huvudsakliga målet?