2020-10-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Har Donald & Co. egentligen något annat att komma med i nuläget...?
https://thehill.com/homenews/campaign/521868-gop-pollster-luntz-blasts-trump-campaign-as-worst-hes-ever-seen

För opinionen för honom blir verkligen inte bättre. Hur ska det gå för personkulten på Betsson egentligen?
https://twitter.com/PpollingNumbers/status/1320702220900454400

Men lärjungarna verkar se något helt annat...? Man blir nyfiken var dessa makalösa belägg kan beskådas:

Som synes spelar verkligheten en ganska oviktig och perifer roll i deras allt mer slutna bubbla.

Sektens TRO på den utvalde HERRENS SANNE PROFET kommer ge dem den vägledning de behöver...
https://www.salon.com/2020/08/09/trumps-presidency-is-a-death-cult_partner/

Jag kan inte ge dig ett bra svar för stunden. Det är lite för mycket information och desinformation nu men jag återkommer vid tillfälle.
2020-10-26, 18:08
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Entusiasmen är inte på China-Joes sida. Det vilar stor trötthet över Dems.

Är det därför de leder klart i Florida och Arizona? Uppenbart att entusiasmen är på deras sida så får vi se om Baghdad-Nixter träffar rätt med sina avancerade matematiska modeller att republikaner släpar sig till vallokalen på valdagen.
2020-10-26, 18:10
Medlem
IsraelWatchs avatar
EN efterdebatts-poll från morning consult med ett jävligt stort underlag. 15509 LV.

Biden leder med 52% mot Trumps 49%.

Borde vara tecken på att Trumps smutskastande påhitt inte gick hem ... Han får testa något nytt nu.

https://morningconsult.com/form/2020-u-s-election-tracker/
2020-10-26, 18:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vet dina vårdare om att du skriver maniskt på Flashback?

japp, är visst tillåten max 100 inlägg per dag här på hemmet.

Florida Update IPEV =In Person Early Vote
Republikanerna +280.869

Kommer med viss sannolikhet nå 300.000 idag.

PS. tom. Palm Beach är på väg att bli Republikanskt för första gången på jag vet inte hur länge!!
Senast redigerad av Nixter 2020-10-26 kl. 18:15.
2020-10-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Jag gjorde precis omvänt case. Dvs beskrev usa....

Va? Jävla snurrigt nu. Du har väl pratat om att det är medias fel att Trump får skulden får corona (och blandade in Cuomo, men där var det bara Cuomos fel)

Nåväl, alla jämförelser med Sverige/USA, oavsett vilken sida som gör dom, är märkliga. Jag själv tycker givetvis inte att Sverige hanterat allt fläckfritt. Men det är inte särskilt relevant i sammanhanget.

I amerikanska presidentvalskontexten är det som spelar roll:
- över 200k döda. Rätt eller fel, den amerikanska befolkningen verkar tycka att Trumps agerande under pandemin har förvärrat situationen. Det är knappt en diskussionsfråga? Så ser det ju ut.
2020-10-26, 18:18
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Va? Jävla snurrigt nu. Du har väl pratat om att det är medias fel att Trump får skulden får corona (och blandade in Cuomo, men där var det bara Cuomos fel)

Nåväl, alla jämförelser med Sverige/USA, oavsett vilken sida som gör dom, är märkliga. Jag själv tycker givetvis inte att Sverige hanterat allt fläckfritt. Men det är inte särskilt relevant i sammanhanget.

I amerikanska presidentvalskontexten är det som spelar roll:
- över 200k döda. Rätt eller fel, den amerikanska befolkningen verkar tycka att Trumps agerande under pandemin har förvärrat situationen. Det är knappt en diskussionsfråga? Så ser det ju ut.

Orkar inte dra detta i långbänk. Så detta blir min slutreplik.

Trump hade gett Cuomo Sjukhusskeppet och Javits Center för att kunna isolera patienter. Cumo ville inte göra det utan lät smittan spridas fritt på sjukhemmen. Det ansvaret ligger på Cumo, inte Trump.

Detta bara för att nämna ett exempel.

Simma lugnt.
2020-10-26, 18:20
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför det?

Är du också IQ fiskmås och inte kan se skillnad på tro och hoppas?

Hur lyder definitionen mellan tro och hoppas? Jag tycker mig regelbundet både har hört och läst uttrycket; jag tror och hoppas. Du menar att dom är oförenliga? Du får meddela akademin dina nya rön.
2020-10-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag anser det är helt meningslöst att beakta OU som ligger fram till mätdagen 21 oktober. Beträffande Texas har det kommit två som omfattar tiden 21---25 oktober respektive 22---25 oktober.

Rasmussen Reports har Trump på 48% och China-Joe på 47%.

Data for Progess har Trump på 47% och China-Joe på 48%.

Det ser hårt ut men jag tror dom flesta inser att Texas inte är China-land och verkligheten kommer ifatt ju närmare valdagen kommer och vi kan till om med få en overhang-effekt. Jag tror också vi har sett att Florida tillfaller Trump.
Ni får ursäkta, det går trögt i mina studier av hur röstbenägenheten kommer att påverka, för det kommer den att göra. Entusiasmen är inte på China-Joes sida. Det vilar stor trötthet över Dems.

Det kan jag hålla med om. Därför jag hittills inte haft någon åsikt om hur det ska gå. Har börjat tro nu att Trump tar hem det. Det blir klackarna i taket i fyra år till då.

Entusiasmfrågan där kan man ju vara mycket mot Trump och därför gå och rösta på Biden men inte vilja demonstrera det någonstans alls. Annat än i diskussioner med likasinnade.
2020-10-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Hur lyder definitionen mellan tro och hoppas? Jag tycker mig regelbundet både har hört och läst uttrycket; jag tror och hoppas. Du menar att dom är oförenliga? Du får meddela akademin dina nya rön.

Nä vet du vad. De är inte alls samma sak.

För min del tycker jag det skulle vara kul med Donald i Vita Huset och huset och kongressen
och senaten demokratiskt.

Även om Trump skulle vinna och huset och kongressen och senaten. Då får vi se på grejer.

Men jag hoppas inte på något annat än att det ska bli intressant. Många tror ju att jag gör det för att de måste kleta på mig allehanda åsikter för att jag ogillar Trump rent nåt så dramatiskt.
2020-10-26, 18:25
Medlem
Citat:
De stora internationella flyghubbarna ligger också i demstater. NY, LA, Chicago. Ett jäkla flöde.

Atlanta och dallas är också stora flygplatser.
2020-10-26, 18:26
Medlem
Citat:
Orkar inte dra detta i långbänk. Så detta blir min slutreplik.

Trump hade gett Cuomo Sjukhusskeppet och Javits Center för att kunna isolera patienter. Cumo ville inte göra det utan lät smittan spridas fritt på sjukhemmen. Det ansvaret ligger på Cumo, inte Trump.

Detta bara för att nämna ett exempel.

Simma lugnt.

Tyvärr gick inte skeppen att använda, annars var det ju bra.

Frågan är hur folk tar det när nu Trump går ut med att de inte ens försöker att göra något bättre. Och Pence som är chef för hela landets corona inte ens kan hålla sin stab friska.
2020-10-26, 18:29
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det kan jag hålla med om. Därför jag hittills inte haft någon åsikt om hur det ska gå. Har börjat tro nu att Trump tar hem det. Det blir klackarna i taket i fyra år till då.

Entusiasmfrågan där kan man ju vara mycket mot Trump och därför gå och rösta på Biden men inte vilja demonstrera det någonstans alls. Annat än i diskussioner med likasinnade.

Nej precis. Var finns manifestationerna för Biden. Massmötena för Biden? Skillnaden är enorm mot den entusiasm som råder i Trmp-lägret. Nu har tydligen Sleepy Joe kallat Trump för George i TV. Han hade blandat ihop honom med George W Bush verkar det som. Inte ett ord i SvD eller DN om det. Men Expressen tar upp det.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/bidens-hjarnslapp-kallar-trump-for-george/

Den som vill få live-reportage från olika Trump-rallyn på gator och torg kan gå in på Breitbart. Enthusiasm speaks!

https://www.breitbart.com/politics/2020/10/25/watch-jews-for-trump-caravan-rolls-thru-new-york-city-punches-rocks-thrown/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in