2020-10-26, 17:51
Medlem
Har undvikit att prata om magkänsla och anekdoter då det är kassa argument för hur valet ska gå. Men är det en magkänsla jag har så är det att den här strategin med att vänta till valdagen för att rösta kommer bita Republikanerna i arslet.
2020-10-26, 17:51
Medlem
Jag anser det är helt meningslöst att beakta OU som ligger fram till mätdagen 21 oktober. Beträffande Texas har det kommit två som omfattar tiden 21---25 oktober respektive 22---25 oktober.

Rasmussen Reports har Trump på 48% och China-Joe på 47%.

Data for Progess har Trump på 47% och China-Joe på 48%.

Det ser hårt ut men jag tror dom flesta inser att Texas inte är China-land och verkligheten kommer ifatt ju närmare valdagen kommer och vi kan till om med få en overhang-effekt. Jag tror också vi har sett att Florida tillfaller Trump.
Ni får ursäkta, det går trögt i mina studier av hur röstbenägenheten kommer att påverka, för det kommer den att göra. Entusiasmen är inte på China-Joes sida. Det vilar stor trötthet över Dems.
2020-10-26, 17:52
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För att de drabbades först och har en högre populationsmängd, republikanska stater drabbas nu och de drabbas hårt.

De stora internationella flyghubbarna ligger också i demstater. NY, LA, Chicago. Ett jäkla flöde.
2020-10-26, 17:54
Medlem
https://mobile.twitter.com/atrupar/status/1320763886241488896

Citat:
"Nice trucks. You think I could hop into one of them and drive it away? I'd love to do it. Just drive the hell out of here. Just get the hell out of this.”

Han låter mer motiverad än någonsin.
2020-10-26, 17:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag anser det är helt meningslöst att beakta OU som ligger fram till mätdagen 21 oktober. Beträffande Texas har det kommit två som omfattar tiden 21---25 oktober respektive 22---25 oktober.

Det ser hårt ut men jag tror dom flesta inser att Texas inte är China-land och verkligheten kommer ifatt ju närmare valdagen kommer och vi kan till om med få en overhang-effekt. Jag tror också vi har sett att Florida tillfaller Trump.
Ni får ursäkta, det går trögt i mina studier av hur röstbenägenheten kommer att påverka, för det kommer den att göra. Entusiasmen är inte på China-Joes sida. Det vilar stor trötthet över Dems.

Det är väl lite därför Harris är där nu, de vet att det åtminstone finns en chans/risk att staten flippar över redan i år från att vara röd till att bli en flippstate (sker det så blir jag extremt chockerad dock)?
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
För att de drabbades först och har en högre populationsmängd, republikanska stater drabbas nu och de drabbas hårt.

Då det finns skillnader mellan delstater så finns där även skillnad mellan länder.
Som du ser så är det omöjligt att utvärdera innan skiten är över.
Men ändå lyckas du dra slutsatsen om att Trump har misslyckats i kampen mot corona och jämför med Sverige.
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Ja, skicka ner Kamala till Texas osar ju inte direkt entusiasm. För lång flygning för Sleepy. Blodpropp direkt i hjärnan. Spelar ingen roll hur mycket blodförtunnande gubben står på.
2020-10-26, 18:02
Medlem
Citat:
Det är väl lite därför Harris är där nu, de vet att det åtminstone finns en chans/risk att staten flippar över redan i år från att vara röd till att bli en flippstate (sker det så blir jag extremt chockerad dock)?

Helt rätt analys av dig. Dems ser en möjlighet. Jag räknar på röstbenägenheten som du nog förstår, den ligger inte i hur instituten viktar för det är omöjligt att göra.

China-Joe behöver en ledning på 2-3 procent för att kunna gå helt jämnt. Men jag är inget orakel. Det har blivit lite svårt att följa detta och dra vettiga slutsatser.
2020-10-26, 18:03
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Jag tror Hindenburg kommer brinna och krascha på valdagen. Det känns nästan förutbestämt.

Varför det?

Är du också IQ fiskmås och inte kan se skillnad på tro och hoppas?
2020-10-26, 18:03
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Då det finns skillnader mellan delstater så finns där även skillnad mellan länder.
Som du ser så är det omöjligt att utvärdera innan skiten är över.
Men ändå lyckas du dra slutsatsen om att Trump har misslyckats i kampen mot corona och jämför med Sverige.

Snillen spekulerar.

Du har helt rätt. Usa är ett stort land med stor befolkning (330m). Som exempel är Kalifornien är 94% av Sveriges yta och 39,5m invånare.

Ta bara Stockholm. Enorm skillnad i corona mellan Jörvafältet och innerstaden.

Men det begärs att Trump ska fixa hela USA. Tjena..
2020-10-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Ja, skicka ner Kamala till Texas osar ju inte direkt entusiasm. För lång flygning för Sleepy. Blodpropp direkt i hjärnan. Spelar ingen roll hur mycket blodförtunnande gubben står på.

Ja ser man det ur Dems synpunkt så är det rätt att skicka Harris och ta den chansen som finns. Jag tror den är ganska liten, men jag har ingen kristallkula till förfogande.
2020-10-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Snillen spekulerar.

Du har helt rätt. Usa är ett stort land med stor befolkning (330m). Som exempel är Kalifornien är 94% av Sveriges yta och 39,5m invånare.

Ta bara Stockholm. Enorm skillnad i corona mellan Jörvafältet och innerstaden.

Men det begärs att Trump ska fixa hela USA. Tjena..

Om försvaret av Trumps ageranden kring corona är "men Sverige då?" - tyder inte på ett jättestarkt case får man säga, va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in