Citat:
Ursprungligen postat av
MsBulldog
Ja, de trenger tilstedeværende fedre, ikke sant? DET tror jeg neppe TH var. Uansett hvor mange penger han har opparbeidet seg gir det ingen mening for andre enn TH å jobbe døgnet rundt, tjene penger i bøtter og spann uten å tenke på sine nærmeste og deres behov. Er man glad i noen er man da ikke urimelig og kjip! ? Han viste kanskje sin kjærlighet til dem på annen måte, tiden og pengene hans har ingen av dem fått vil jeg tro.
Hagen-barna hadde det de trengte materielt sett, mye mer enn de fleste, forståelig nok.
Det er ingen logikk i det at deres far skulle øse penger over dem, for å bevise sin kjærlighet og engasjement.
Jeg har vokst opp med en far som jobbet mye, og det var basic-oppdragelse å ha respekt for det. Det var min fars penger, og ingen av oss hadde problemer med at han beholdt pengene sine frem til han døde. Noe annet ville vært totalt respektløst. Det var hans penger, og han bestemte hva han ville gjøre med dem.
TH ønsket å skape verdier, i form av arbeidsplasser. Han mente at det ikke var nødvendig å frotse i luksus.
Til din opplysning, det er ikke egoistisk å be barna sine om å være stille, etter en lang dag på jobb og man trenger hvile.