2020-10-26, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DUCADICOMO
Lucas Olsen i Dannmark. Ska inte svärmorsdrömmen Patrik Sandin börja snart?

Ja, men Patrik är väl nästan gubbe och ingen kille?
Citera
2020-10-26, 10:24
Medlem
Daniel Mattsson, också han en svärmorsdröm rider amatörlöp och lite proffslöp på sin egna häst. Som han av någon anledning satt hos Nadja.
Citera
2020-10-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ja, men Patrik är väl nästan gubbe och ingen kille?

Det blir kanon med Patrik 30+ och tjejer runt 18 års åldern i loppen. Det blir nog jämnt.
Citera
2020-10-26, 10:49
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Roligt att ungdomarna söker sig till Malle. Bättre skola finns nog inte. Hon borde skaffa sig en lärling! Jäklar vad roligt det hade varit.

Han som träcker är väl han som var assisterande tränare för Malmborg?
Citera
2020-10-26, 10:50
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Det blir kanon med Patrik 30+ och tjejer runt 18 års åldern i loppen. Det blir nog jämnt.

Gammal är äldst
Citera
2020-10-26, 10:51
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Daniel Mattsson, också han en svärmorsdröm rider amatörlöp och lite proffslöp på sin egna häst. Som han av någon anledning satt hos Nadja.

Nadja har inga större ägare, utan det är Daniel och en tjej till som har egenägda hästar med Nadja som tränare.
Citera
2020-10-26, 12:24
Bannlyst
Citat:
jag spelar bara Burcas hästar numera eller de ritter Lamy/Hartsmar har ibland. Det har varit hållbart länge.

Blir inte Burcas hästar överspelade numera?
Citera
2020-10-26, 12:43
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Blir inte Burcas hästar överspelade numera?

Jag ställer mig lite frågande till vad syftet med flera hästar i samma lopp är. Samma sak som Brolin. Är det att en häst drar upp tempot och sedan öppnar upp för en som kommer på speed?

Det är inte sällan de skräller, samt att den hästen man trott minst av från de i själva verket vinner.
Citera
2020-10-26, 12:48
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Är det så att lärlingar vinner mer på vintern, våren och hösten? Viktlättnaden har kanske större utslag på lite tyngre banor.

Det tror jag ligger något i det du säger. Emma Nordin hade ett riktigt flyt i vintras som nu kommer tillbaka. Samma sak med Cornelia Hartsmar, Jessica Ohlson och Christofer Lamy som kommer igen.
Citera
2020-10-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Det tror jag ligger något i det du säger. Emma Nordin hade ett riktigt flyt i vintras som nu kommer tillbaka. Samma sak med Cornelia Hartsmar, Jessica Ohlson och Christofer Lamy som kommer igen.

Hur många fler lärlingar finns det? Angelika Berg , Josephine Ingvarsson, Louise Arnshed, Hanna Mårtensson, Rebecca Stålhandske och Jay Drew Kozaczek? Det är ju katastrofdåligt. En lärling per stall med över 1.5 miljoner intjänat är lämpligt om du frågar mig. Skulle vi ju ha över 20 lärlingar vore det bra, mycket alfa för tränarna att ha en egen lärling.
Citera
2020-10-26, 13:52
Medlem
Beträffande lärlingar. Silja Stören i Norge blir Proffstränare (och jockey). Det är inte dåligt på så kort tid.
Citera
2020-10-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Han som träcker är väl han som var assisterande tränare för Malmborg?

Jo, visst är det. Har inte Malle en Assistant trailer redan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in