2020-10-25, 22:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
En fråga!

Om arbetslösheten sjunker sakta. Varför vill då Biden stänga ned?

Borde inte detta öka arbetslösheten?

Grejen är den att USA är påväg in i andra vågen av covid-19 utan att ens haft en paus från den första, jag har även sett hur folk misstänker att Usa evntuellt kommer att springa in i en eventuell tredje våg om de inte tar tag i det hela.

Biden vill stängs ner för att man inte skötte den första nedstängngningen som man skulle
2020-10-25, 22:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen är den att USA är påväg in i andra vågen av covid-19 utan att ens haft en paus från den första, jag har även sett hur folk misstänker att Usa evntuellt kommer att springa in i en eventuell tredje våg om de inte tar tag i det hela.

Biden vill stängs ner för att man inte skötte den första nedstängngningen som man skulle

Fast enligt Tegnell så är nedständingar helt värdelöst.
2020-10-25, 22:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

De är inte optimala i Sverige då vi redan kör med rätt strikta regler och en halv nedstängngning, men USA är en helt annan femma och de måste ta tag i skiten då de rusar mot första plats inom döda per en miljon
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Biden har inte förespråkat någon total nedstängning.
Medlem
Citat:

Kommer Biden verkligen stänga ner om han vinner? Det kommer ju kosta USA helt sjukt mycket pengar. Trillions of dollars. Kommer landet ens hinna resa sig igen innan det är dags för valet 2024?

Eller kanske Trump kommer stänga ner under nov/dec och låta biden ta över sjunkande skeppet?
2020-10-25, 22:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Kommer Biden verkligen stänga ner om han vinner? Det kommer ju kosta USA helt sjukt mycket pengar. Trillions of dollars. Kommer landet ens hinna resa sig igen innan det är dags för valet 2024?

Eller kanske Trump kommer stänga ner under nov/dec och låta biden ta över sjunkande skeppet?

Vi får se, restriktioner lär komma dock, grejen är den att det kostar mer om folk blir sjuka än om man försöker motverka det.

Plus att ekonomin tar stryk lika så, världen kommer att stå stilla i ett år till
2020-10-25, 23:01
Medlem
0rganets avatar
Läsvärd artikel från idag om de aktuella förtidsrösterna av Michael McDonald Prof. University of Florida och som handhar sajten där vi får alla förtidssiffror från:
https://electproject.github.io/Early-Vote-2020G/Early_Vote_Analysis_10_18.html

Citat:
Again, maybe Republicans start voting in-person over the next two weeks. If I were running a campaign, I’d much prefer to be the one where I’ve already banked millions of votes more than my opponent.
2020-10-25, 23:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
I ett hastigt svep som jag gjort idag trodde några kolumnister att näste presidentkandidat kan vara Pompeo. Hoppas han bantar ned sig i så fall, hans övervikt ser inte hälsosam ut.

Själv hoppas jag på Mcanany/Owens
2020-10-25, 23:04
Medlem
udons avatar
Problemet i USA med covid-19 beror på att befolkningen är i uselt skick. Över 50%, alltså 150 miljoner är i högrisk enbart pga sin vikt. Räknar man med BMI 25 och uppåt är det 75% av befolkningen.

Utan vaccin lär det gå åt folk. Oavsett vilka som styr
2020-10-25, 23:08
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Personligen så tror jag nog att jag skulle älska idén av typ Kelsy Gramer

Mannen som sa att den person han beundrade mest var Vladimir Putin...
2020-10-25, 23:09
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Tror Ted Cruz blir nästa kandidat. Har väl, som jag uppfattat det omfamnat den nya republikanske politiken även om där såklart finns skiljaktigheter.

Ted Cruz är en bra gissning. Jag utesluter det inte. Däremot riskerar republikanerna en splittring efter Trump. Elefant, åsna, lejon.
2020-10-25, 23:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Biden har inte förespråkat någon total nedstängning.

Vadå? Ska man stänga ned till 50%? Vem ska då stänga ned? Google? Microsoft? Oljeindustrin?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in