2020-10-25, 20:05
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Jag hör dig, och jag fattar vad du menar.
I vanliga fall hade jag hållt med dig till 100%
Pappskallarna är bra jävla korkade från början och lägger man till lite droger uppe på det så kan vad som helst hända. Så JA, jag fattar vad du menar.

Du menar alltså att Andreas är så jävla korkad att han bestämmer sig för att döda en av sina större kunder och barndomsvän på grund av 2000:- eller en peruk som han kunde ha snott ändå... Så jävla korkad att han tydligt och uppenbart lämnar kvar sina prylar vid ån helt öppet.... ta av sig jacka och mörk tröja för att lämna den röda tröjan med kniven i kvar helt öppet och sen ta på sig mörk tröja o jacka igen och sen till sist gå raka vägen upp, med Emilias peruk, så att vittnen kan se honom i närheten av mordplatsen både när han kom upp efter mordet och när dom gick ner innan mordet.
Vara så förbannat korkad, men ändå så jävla smart och skicklig att han inte lämnar ett enda spår, blod, fiber, dna eller nåt annat kvar på platsen. Inte ens det minsta lilla spåret som binder honom till mordet. Ingenting.
Hugger man någon så många gånger och även skär halsen av nån så FÅR MAN blod på sig. Du lämnar spår och du får spår på dig. Nej han har inte tvättat bort spåren. Skurar du golv med klorin så syns det ändå med bluestar.
Men denna pappskalle har alltså lyckats med denna bedrift.
Nä, jag tror inte det.
Har man sett andra ADHD pundar mord så är det kaos efter att dom gått loss.
Detta är inte i mina ögon utfört av en påtänd pundare, utan jag tror att nån annan "med motiv" knuffade ut henne i vattnet. Högg och skar henne. Fick blod på sig. Bytte kläder och försvann därifrån. Kvar står en livrädd Andreas.

Självklart kan jag ha fel, för vi gissar båda två här, men inte en chans att han lyckats med detta.

Tack ändå för en intressant diskussion.

Som tidigare sagt så håller jag med til 100%. Det finns inte ett enda bevis på att A är mördaren. Knappast finns det indicier, och man kan inte få A dömd på dom, i alla fall. Jacka, kniv och peruk kan vem som helst ha lagt ifrån sej för att A ska sättas dit for brottet.
Citera
2020-10-25, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Tvingas till att inte gola och tvingas till att ta på sig det är inte samma sak.

Skärp dig nu o sluta gnäll.

Du kan inte svara på när, var, hur, varför och av vem.
Svara på det nästa gång istället och få det att stämma in på Andreas.... Sen kan jag diskutera med dig.

Att tvingas lämna kvar sina saker på en eventuell mordplats är väl i princip samma sak som att bli tvingad att ta på sig mordet.
Sen kör man "jag minns inte" och vips så har du gjort båda två.
Hitta nån annan att hacka på istället.

Berätta nu din teori, Einstein.
Citera
2020-10-25, 20:08
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Ok, jag minns inte det. Tiden går.
Jag letar inte konstigheter. Jag utmanar uttalanden. Det är skillnad.
Ang. persiennerna har jag bara citerat fup.
Är vi ok så långt?

Jag är såklart frustrerad över att jag missade dem när de gick ut ur bostaden eftersom jag under min sjukskrivning satt just mycket vid fönstret. Just under andra halvan av november ägnade jag dock mycket tid åt att sortera DVD-filmer. Därav att gardinerna oftast var fördragna även tidigt på dagen.

Är även frustrerad över att jag aldrig ringde polisen & berättade att något verkade fel i den trappuppgången. Höll i telefonen men ringde aldrig. Några foton fick jag heller aldrig tagit. Det blev aldrig av. Detta var också skälet till att jag besökte graven några gånger för att fundera över hur det kunde gå så snett, jag visste om att något var galet där men jag rapporterade aldrig till polisen vilket i efterhand grämde mig.
Citera
2020-10-25, 20:16
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Jag har blivit anklagad för att ha outat någon som i sammanhanget är en omöjlighet. Vi får väl hålla det där annars raderas kanske även detta svar...
Nä, outa har du inte gjort, det vet vi alla. Men du driver på om något som har dålig relevans i sammanhanget (orelevant är det förvisso inte). Men låt människan vara, är det jag vill ha sagt. Diskuterar hellre mer kring övriga spår i FUP.
Citera
2020-10-25, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Vilka besökte A i hemmet då han ska "legat sjuk hemma" from. den 22/11? Tänkte om peruken som inte ens var ett försök till undangömd kunde tagits dit av någon annan. Jag säger inte att det är troligt att han är ditsatt, bara att det finns så många knasiga element i denna händelse att jag inte skulle bli förvånad om så vore fallet.
Håller med dig.
Och idioten låter den ligga kvar där efter att han har kvicknat till. Han försöker inte ens gömma den, utan Brottsoffrets peruk får helt enkelt ligga framme.
Och det första som polisen hittar när dom är hemma och letar är just Peruken.
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!!

Och ingen har heller sett honom ta hem peruken.
Dåren var så påtänd så han inte ens kunde stå på benen utan ramlade omkull och vinglade omkring.... Men han lyckades fan i mej dölja en långhårig brun peruk utan att nån såg den, och inte lämna ett enda spår efter sig.
Ha ha ha ha ha ha ha ha.
För att sen stoppa ner den i en påse och lägga fram den till polisen hemma.
Ha ha ha ha ha ha ha ha.

Japp, så måste det ha gått till.

Nä, jag har bara så svårt att tro på detta.
Allt är för tillrättalagt för mig.
Det blir för uppenbart!!!

Och Nej, jag tror inte att nån har legat och smygt i buskarna och sen överraskat Emilia.
Det är nån dom känner båda två. Nån som ger dom en anledning att gå ner. Nån dom känner.
Citera
2020-10-25, 20:49
Medlem
Citat:
Vad får du en torped ifrån.
Nej, jag tror inte det är en hyrd torped.
Jag tror att det är nån annan i det gänget.
Nån som kände Emilia.
Vad fick du torped ifrån?
En av dina gissningar va att en annan transa betalt någon (=torped) för att döda E. Måste ju finnas enklare tillvägagångssätt för denna personen att komma åt E än att koppla in en annan som ska lyckas lura ner henne till ån.
Citera
2020-10-25, 20:53
Medlem
Citat:
Jag hör dig, och jag fattar vad du menar.
I vanliga fall hade jag hållt med dig till 100%
Pappskallarna är bra jävla korkade från början och lägger man till lite droger uppe på det så kan vad som helst hända. Så JA, jag fattar vad du menar.

Du menar alltså att Andreas är så jävla korkad att han bestämmer sig för att döda en av sina större kunder och barndomsvän på grund av 2000:- eller en peruk som han kunde ha snott ändå... Så jävla korkad att han tydligt och uppenbart lämnar kvar sina prylar vid ån helt öppet.... ta av sig jacka och mörk tröja för att lämna den röda tröjan med kniven i kvar helt öppet och sen ta på sig mörk tröja o jacka igen och sen till sist gå raka vägen upp, med Emilias peruk, så att vittnen kan se honom i närheten av mordplatsen både när han kom upp efter mordet och när dom gick ner innan mordet.
Vara så förbannat korkad, men ändå så jävla smart och skicklig att han inte lämnar ett enda spår, blod, fiber, dna eller nåt annat kvar på platsen. Inte ens det minsta lilla spåret som binder honom till mordet. Ingenting.
Hugger man någon så många gånger och även skär halsen av nån så FÅR MAN blod på sig. Du lämnar spår och du får spår på dig. Nej han har inte tvättat bort spåren. Skurar du golv med klorin så syns det ändå med bluestar.
Men denna pappskalle har alltså lyckats med denna bedrift.
Nä, jag tror inte det.
Har man sett andra ADHD pundar mord så är det kaos efter att dom gått loss.
Detta är inte i mina ögon utfört av en påtänd pundare, utan jag tror att nån annan "med motiv" knuffade ut henne i vattnet. Högg och skar henne. Fick blod på sig. Bytte kläder och försvann därifrån. Kvar står en livrädd Andreas.

Självklart kan jag ha fel, för vi gissar båda två här, men inte en chans att han lyckats med detta.

Tack ändå för en intressant diskussion.

Enda sättet jag kan tänka mig att inte få blod på sig är om man håller BO under vattnet när man skär i halsen för då blandas blodet i vattnet och ger inte en stänkeffekt.
Citera
2020-10-25, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
En av dina gissningar va att en annan transa betalt någon (=torped) för att döda E. Måste ju finnas enklare tillvägagångssätt för denna personen att komma åt E än att koppla in en annan som ska lyckas lura ner henne till ån.

När, var, hur, varför och av vem?
Svara på det först, sen snackar jag med dig.
Hej då.
Citera
2020-10-25, 21:00
Bannlyst
Citat:
Enligt As mor har Ro*mmin och H*annes varit där

Flera gånger också.
Kan det vara så att dom kollade så det inte fanns nåt hemma hos A som kunde binda dom till mordet och annan kriminalitet, samt att placera ut en peruk.
Låter det helt osannolikt?
Andreas visste helt enkelt inte att den placerats där hemma.
Detta är också en vild gissning, men lika god som nån annan i denna historia.
Citera
2020-10-25, 21:07
Medlem
Citat:
Skärp dig nu o sluta gnäll.

Du kan inte svara på när, var, hur, varför och av vem.
Svara på det nästa gång istället och få det att stämma in på Andreas.... Sen kan jag diskutera med dig.

Att tvingas lämna kvar sina saker på en eventuell mordplats är väl i princip samma sak som att bli tvingad att ta på sig mordet.
Sen kör man "jag minns inte" och vips så har du gjort båda två.
Hitta nån annan att hacka på istället.

Berätta nu din teori, Einstein.
Tror vi har samma teori faktiskt.
Om någon hade tvingat A till att ta på sig mordet hade han kunnat erkänna direkt och inte nekat i 28 förhör.
Att neka och köra på "jag minns inte" gör att han slipper gola och kanske slipper ta någon annans tid i finkan.
Citera
2020-10-25, 21:08
Medlem
Citat:
Flera gånger också.
Kan det vara så att dom kollade så det inte fanns nåt hemma hos A som kunde binda dom till mordet och annan kriminalitet, samt att placera ut en peruk.
Låter det helt osannolikt?
Andreas visste helt enkelt inte att den placerats där hemma.
Detta är också en vild gissning, men lika god som nån annan i denna historia.
Det är underligt att Andreas fingeravtryck eller DNA inte kunnat knytas till mordvapen, offrets kläder mm likaså att han inte hade blodspår.
Avsaknaden av blodspår kan förklaras som någon skrev i tråden att E blev huggen nedsänkt under vatten och blodet späddes ut direkt och sköljdes bort. Någon enstaka blodplätt borde ju rimligen absorberats av kläder om inte MGM hade ärmarna uppkavlade?
Men även teorin att peruken planterades hemma hos A med avsikt har svagheter. Ju mer man behöver röra vid något ju större risk att man kontaminerar något. Peruk och dubbla plastpåsar som man bär i handen och placerar i hans bostad. Det är så mycket ytor som skulle kunna bära spår av den som hanterade peruken.

Jag har kanske sett på för mycket tv och hoppas på den dramatiska upplösningen men personer med ADHD hanterar stress väldigt dåligt. Jag hoppas att A pressas ordentligt förhören och om inte bryter ihop åtminstone försäger sig (konsekvenstänkandet är ju inte den starka sidan med den diagnosen). Eller så dömer en oenig tingsrätt honom och då först faller polletten ned att han kommer tillbringa år i fängelse och bekännelserna börjar komma fram...
Citera
2020-10-25, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Enda sättet jag kan tänka mig att inte få blod på sig är om man håller BO under vattnet när man skär i halsen för då blandas blodet i vattnet och ger inte en stänkeffekt.

Självbevarelse-driften och överlevnads-instinkten borde ha gjort att Emilia kämpat emot. Kan inte tänka mig att hon bara lagt sig ner och låtit nån hugga o skära henne. NÄ, logiken säger mig att hon kämpat emot och då kommer spåren. Mördaren måste ha fått nåt på sig. När blodet blandas med vattnet på sina byxor mm mm. Rivmärken, hårstrån, blod, dna.
Det är en dödskamp som Emilia kämpar.
Men inte ett enda spår på Andreas.
Denna korkade pundare.
Hur fan skall Åkl lyckas med detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här