2020-10-25, 18:57
Medlem
Va peruken blöt när den hittades? Hur lång tid tar det för en peruk att torka?
Citera
2020-10-25, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Fast ska det vara som du tror att någon tvingat han att ta det på sig så får han ta det på sig och inte neka.

Fast det har ju funkat alldeles utmärkt att
"inte minnas nåt"
Det viktiga är väl att han inte golar, och det har han ju inte gjort.
Bevisbördan ligger hos åklagaren och A behöver inte säga ett skit.
Citera
2020-10-25, 19:12
Bannlyst
Citat:
Finns väl enklare sätt för en eventuell torped att komma åt E än att först få nere E till ån?

Detta sättet har ju funkat utmärkt.
Eller hur.
Inte ett enda bevis på dom frågorna som bör besvaras för att eventuellt få en en fällande dom.
När, var, hur, varför och av vem.

Eller du kanske har hittat svaren på dom frågorna?
Citera
2020-10-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Detta sättet har ju funkat utmärkt.
Eller hur.
Inte ett enda bevis på dom frågorna som bör besvaras för att eventuellt få en en fällande dom.
När, var, hur, varför och av vem.

Eller du kanske har hittat svaren på dom frågorna?
Så om det är en betald torped så ska alltså torpeden hitta någon som kan lura ner E till ån vid just det tillfället. Sedan ska denna personen lyckas lura ner E till ån för att torpeden ska kunna slutföra sitt uppdrag?
Citera
2020-10-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Fast det har ju funkat alldeles utmärkt att
"inte minnas nåt"
Det viktiga är väl att han inte golar, och det har han ju inte gjort.
Bevisbördan ligger hos åklagaren och A behöver inte säga ett skit.
Tvingas till att inte gola och tvingas till att ta på sig det är inte samma sak.
Citera
2020-10-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Lägg av. Jag har frågat dig vad du anser är felaktigt. Du svarade inte.

Bara för att jag satt vid fönstret mycket då betyder inte att jag sett precis allting utanför. Sluta leta konstigheter.

EDIT: Sen hittar du bara på. Det var inte just det dygnet. Hela den perioden hade jag ofta persienner fördragna. Har heller ingen kamera utan bara en vanlig mobiltelefon på laddning på fönsterbrädet.

Ok, jag minns inte det. Tiden går.
Jag letar inte konstigheter. Jag utmanar uttalanden. Det är skillnad.
Ang. persiennerna har jag bara citerat fup.
Är vi ok så långt?
Citera
2020-10-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Vad din religiositet beträffar är jag inte ett dugg intresserad och förstår inte vad du menar. Jag har inte antytt något åt det hållet.

Du yrade om v.vrams församling. Jag tolkade väl det religiöst. I övrigt kan du läsa mina svar till andra nu nyligen.
Citera
2020-10-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Vilka besökte A i hemmet då han ska "legat sjuk hemma" from. den 22/11? Tänkte om peruken som inte ens var ett försök till undangömd kunde tagits dit av någon annan. Jag säger inte att det är troligt att han är ditsatt, bara att det finns så många knasiga element i denna händelse att jag inte skulle bli förvånad om så vore fallet.

Enligt As mor har Ro*mmin och H*annes varit där
Citera
2020-10-25, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Återigen, det är pillerpundare det handlar om. Motiv är väldigt vanskligt i såna kretsar. Kan ha varit ett rövknull han inte ville skulle spridas, kan vara peruken a.k.a. cash, kan vara snetändning. Han kanske hade en egen skuld som var tvungen att betalas innan fängelset?

Om konsekvenstänk vore en benzotorsks starka sida hade den inte varit benzotorsk..

Jag hör dig, och jag fattar vad du menar.
I vanliga fall hade jag hållt med dig till 100%
Pappskallarna är bra jävla korkade från början och lägger man till lite droger uppe på det så kan vad som helst hända. Så JA, jag fattar vad du menar.

Du menar alltså att Andreas är så jävla korkad att han bestämmer sig för att döda en av sina större kunder och barndomsvän på grund av 2000:- eller en peruk som han kunde ha snott ändå... Så jävla korkad att han tydligt och uppenbart lämnar kvar sina prylar vid ån helt öppet.... ta av sig jacka och mörk tröja för att lämna den röda tröjan med kniven i kvar helt öppet och sen ta på sig mörk tröja o jacka igen och sen till sist gå raka vägen upp, med Emilias peruk, så att vittnen kan se honom i närheten av mordplatsen både när han kom upp efter mordet och när dom gick ner innan mordet.
Vara så förbannat korkad, men ändå så jävla smart och skicklig att han inte lämnar ett enda spår, blod, fiber, dna eller nåt annat kvar på platsen. Inte ens det minsta lilla spåret som binder honom till mordet. Ingenting.
Hugger man någon så många gånger och även skär halsen av nån så FÅR MAN blod på sig. Du lämnar spår och du får spår på dig. Nej han har inte tvättat bort spåren. Skurar du golv med klorin så syns det ändå med bluestar.
Men denna pappskalle har alltså lyckats med denna bedrift.
Nä, jag tror inte det.
Har man sett andra ADHD pundar mord så är det kaos efter att dom gått loss.
Detta är inte i mina ögon utfört av en påtänd pundare, utan jag tror att nån annan "med motiv" knuffade ut henne i vattnet. Högg och skar henne. Fick blod på sig. Bytte kläder och försvann därifrån. Kvar står en livrädd Andreas.

Självklart kan jag ha fel, för vi gissar båda två här, men inte en chans att han lyckats med detta.

Tack ändå för en intressant diskussion.
Senast redigerad av Sandared 2020-10-25 kl. 20:00.
Citera
2020-10-25, 20:01
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Va peruken blöt när den hittades? Hur lång tid tar det för en peruk att torka?
Ja, den hittades blöt/handduken den var inlindad i var blöt, och det var blött på golvet trots att den låg inuti flera plastpåsar. Har också tänkt på just det, det tog vel ett tag innan den hittades?
Citera
2020-10-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Lägg bara ner nu, kan vi återgå till det verkliga ämnet här?
Jag har blivit anklagad för att ha outat någon som i sammanhanget är en omöjlighet. Vi får väl hålla det där annars raderas kanske även detta svar...
Citera
2020-10-25, 20:02
Bannlyst
Citat:
Så om det är en betald torped så ska alltså torpeden hitta någon som kan lura ner E till ån vid just det tillfället. Sedan ska denna personen lyckas lura ner E till ån för att torpeden ska kunna slutföra sitt uppdrag?

Vad får du en torped ifrån.
Nej, jag tror inte det är en hyrd torped.
Jag tror att det är nån annan i det gänget.
Nån som kände Emilia.
Vad fick du torped ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in