Citat:
Ursprungligen postat av
Jiren
Om det är så jävla illa som vi befarar, vilka delar av staten / myndigheterna är det som står på sanningens sida? Jag antar att det måste råda splittring inom FBI och alla andra statliga byråer som utgör delar av den djupa statens träsk, och att det även finns goda människor kvar på dessa ställen.
Senaten verkar vara okay förutom Mitt Romney(och demokraterna såklart).
Huset är helt klart demokraternas främsta vapen.
FBI är i deras ficka, iallafall alla de högsta hönsen(Wray t.ex, trots att han blev utsedd av Trump, gör ingenting, paralyzerad, antagligen av kompromat)
Trump har Polisen(alla polisorganisationer) och militären(större delen) på sin sida. Tyvärr måste ju federala brott överlämnas till FBI och stannar sedan där, även om polisen har alla fakta så kan de inte göra något.
DOJ har så många korrupta individer så där händer inte mycket Barr t.ex drar sina fötter istället för att arrestera dessa höga brottslingar, antagligen för att han är rädd för Hillary och träsket (vill inte bli "Hillaried" alltså ta "självmord" på vägen hem från jobbet)
Trump har ju varit förbannad bra länge på detta, varför Barr inte arresterar Hillary kan han inte förstå men inget Presidenten kan göra något åt då de 3 maktarmarna måste stå för sig. (Presidenten, rättsväsendet och representanthuset om jag inte missminner mig)
Den verkliga makten i en demokrati sitter dock i media, något de såklart inte vill att du ska tänka på, men som nu börjar bli alltför synligt.