2020-10-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Tråkigt att ditt sexliv är i fortplantningssyfte.
De flesta heterosexuella män uppskattar bilder på en våt vagina, frågan är vad som är fel på dig.

Du är faktiskt rätt dekadent om du är en medelåldersman som plåtar dig själv naken när du har ståfräs. Försök inte normalisera detta äckliga beteende.
Citera
2020-10-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"There does not appear to be any confirmation that the footage is legitimate"
Ja visst det går att fejka mycket idag. Man skulle kunna lägga på ett annat ansikte. Men det skulle definitivt gå att avslöja om experter granskar bilderna. Hunter har inte heller dementera deras äkthet vad jag vet.
Denna artikel är väl mest att betrakta som damage control. Man försöker få det till att Kina är inblandat på något sätt. Men detta skulle ju framställa Kina i dålig dager om Biden har haft hemliga kontakter med den kinesiska regimen. Den som äger sajten där filerna påstås vera upplagda är en rik kines, men om han bor i Kina vet jag inte. Kina är ju inte så förtjusta i Trump heller så de har ju ingen anledning att sänka Biden.
Citera
2020-10-25, 15:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vem är "man"?

Myndigheterna i fråga givetvis.
Citat:
The Federal Bureau of Investigation and Department of Justice are said to concur on the legitimacy of the Hunter Biden laptop recovered last week, a law enforcement source has told CBS news.
https://thenationalpulse.com/breaking/biden-laptop-fbi/
Citera
2020-10-25, 15:45
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja visst det går att fejka mycket idag. Man skulle kunna lägga på ett annat ansikte. Men det skulle definitivt gå att avslöja om experter granskar bilderna. Hunter har inte heller dementera deras äkthet vad jag vet.
Denna artikel är väl mest att betrakta som damage control. Man försöker få det till att Kina är inblandat på något sätt. Men detta skulle ju framställa Kina i dålig dager om Biden har haft hemliga kontakter med den kinesiska regimen. Den som äger sajten där filerna påstås vera upplagda är en rik kines, men om han bor i Kina vet jag inte. Kina är ju inte så förtjusta i Trump heller så de har ju ingen anledning att sänka Biden.
Hur drar du den slutsatsen?
Citera
2020-10-25, 15:48
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Myndigheterna i fråga givetvis.
Säger en källa. Det är alltså inte bekräftat från officiellt håll. Då hade FBI uttalat sig om saken, vilket man inte gjort.

Citat:
The Daily Mail and Fox News also confirmed on Tuesday: “The FBI has seized Hunter Biden’s laptop and has confirmed the former vice president’s son’s emails are ‘authentic’, while dispelling earlier claims that they are part of a Russia disinformation campaign.”

Jäklar vad man använder termen "confirmed" generöst. Vare sig Daily Mail eller Fox News är förstahandskällor och är inte i position att bekräfta något sånt här.

Jag inväntar officiell bekräftelse på uppgifterna innan jag drar någon slutsats.

Edit: Kan tillägga att jag inte skulle bli chockad om det är autentiskt. Att folk med makt ofta har denna typ av mörka sidor är inte direkt ovanligt. Det handlar enbart om huruvida man åker dit eller ej.
Citera
2020-10-25, 15:50
Medlem
Citat:
Det finns egentligen en ganska enkel tumregel: Om Ryssland och Kina föredrar något, så bör vi sträva efter motsatsen. Det är helt sjukt hur naiva folk är när det gäller Rysslands och Kinas konstanta informationskrig. Vi lever i en farlig tid där krig förs mycket digitalt. Med miljontals väljare som inte vet vad källkritik är blir det ofattbart farligt.
Du överdriver Kinas och Rysslands betydelse.
Sveriges och Europas vänsterregimers krig mot oss är mycket farligare.
Citera
2020-10-25, 15:50
Avslutad
Citat:
Det finns egentligen en ganska enkel tumregel: Om Ryssland och Kina föredrar något, så bör vi sträva efter motsatsen. Det är helt sjukt hur naiva folk är när det gäller Rysslands och Kinas konstanta informationskrig. Vi lever i en farlig tid där krig förs mycket digitalt. Med miljontals väljare som inte vet vad källkritik är blir det ofattbart farligt.

Nja, det håller jag inte alls med om. Den nuvarande striden står inte mellan nationer, det går djupare än så. Det är långt viktigare att vara medveten om det informationskrig som vår egen regering + MSM bedriver mot sin egen befolkning. Med vår regering och etablissemang som vänner behöver man inga fiender.
Citera
2020-10-25, 15:51
Medlem
Citat:
Hur drar du den slutsatsen?
Det handlar om handelshinder och fördömande av Kinas agerande i Hongkong och sydkinesiska sjön till exempel. Jag tror ingen president i modern tid har fört en så hård linje mot Kina.
Citera
2020-10-25, 15:53
Avslutad
Citat:
Jag inväntar officiell bekräftelse på uppgifterna innan jag drar någon slutsats.
Vilken skulle denna ”officiella” källa vara, Hunter himself? Känns det sannolikt att han skulle träda fram och erkänna? Det lutar nog åt att du aldrig kommer att få veta sanningen, fast det kanske du inte ens vill?
Citera
2020-10-25, 15:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu läste du nog inte vad jag skrev (eller artikeln jag länkade). Om det stämmer att Giuliani hade artikeln redan på våren 2019 så har uppenbarligen både datorreparatören och Giuliani ljugit - och hårddisken som FBI och datorreparatören fick kan i själva verket ha kommit från Giuliani istället för från Hunter Biden..

Så man ska tro på en ukrainare som står åtalad för brottslighet och alla andra ljuger? FBI har ju bekräftat att det är Hunters dator och att det inte finns något som tyder på en sk rysskoppling.

Det märkliga är ju att det tagit en sådan tid för FBI att utreda det här. Om vi bortser från knarkandet och supandet och sexorgier och faktiskt tom bevis att Hunder haft sex med minderåriga. Så behöver det inte skyndas på sett till valet. Det primära är ju dessa mail och annat som ska visa en koppling till Joe. Att han hjälpt sonen genom sin roll som VP med att ordna tillstånd och annat för de företag sonen jobbat hos. Om så borde det vara ytterst angeläget om att utreda detta så snabbt som bara möjligt för att inte riskera att USA väljer en korrupt person till president.
Citera
2020-10-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det handlar om handelshinder och fördömande av Kinas agerande i Hongkong och sydkinesiska sjön till exempel. Jag tror ingen president i modern tid har fört en så hård linje mot Kina.
Men jag har inte hört att Trump fördömer att Kina nu gör Hong Kong till en kommunistisk diktatur.
Vilket är synnerligen anmärkningsvärt.
Citera
2020-10-25, 15:55
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så man ska tro på en ukrainare som står åtalad för brottslighet och alla andra ljuger? FBI har ju bekräftat att det är Hunters dator och att det inte finns något som tyder på en sk rysskoppling.

Det märkliga är ju att det tagit en sådan tid för FBI att utreda det här. Om vi bortser från knarkandet och supandet och sexorgier och faktiskt tom bevis att Hunder haft sex med minderåriga. Så behöver det inte skyndas på sett till valet. Det primära är ju dessa mail och annat som ska visa en koppling till Joe. Att han hjälpt sonen genom sin roll som VP med att ordna tillstånd och annat för de företag sonen jobbat hos. Om så borde det vara ytterst angeläget om att utreda detta så snabbt som bara möjligt för att inte riskera att USA väljer en korrupt person till president.

Detta är den riktiga korruptionen, Barr och DOJ samt FBI borde väckt åtal för nästan ett år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in