2020-10-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"There does not appear to be any confirmation that the footage is legitimate"

Precis. Den frågan ska ställas till Bidenfamiljen sen får folk göra sin egen bedömning
Citera
2020-10-25, 15:31
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det är brorsdottern Natalie som runkar av Hunter med fötterna. Hon var vid tillfället cirka 13 till 14 år gammal.
Fattar inte hur folk kan dra den slutsatsen ifrån det korta klippet, förutom genom enorm confirmation bias. I sista delen hör man lite fniss(?). Knappast tillräckligt för att dra någon slutsats.
Citera
2020-10-25, 15:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"There does not appear to be any confirmation that the footage is legitimate"

Det säger varken bu eller bä. Ungefär som msm hantering av skandalen i övrigt. Kan varken bekräfta eller dementera uppgifterna.
Då dom inte jobbar för att antingen bekräfta eller dementera så landar ansvaret på berörd myndighet i morgon.

Presidentvalet står på spel, så jag kan ha en viss förståelse för försiktighet, men jag ser inte att någon av de stora jobbar med storyn över huvudtaget.
Citera
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför inte fråga Joe?
Det här handlar om politik, mörkläggning och censur inget annat. Har CNN följt upp storyn, debunkat den eller liknande? Vad jag ser så gör dom inte sitt jobb. Det finns ju email på fler ställen än från Hunters dator. Vittnen har trätt fram med egna datorer och email som styrker delar av innehållet i Hunters dator.

Snubben som filmade hålet i Estonia fixade ju allt själv.
Och alla som inte filmade hålet på Estonia gjorde fel?
Som jag skrev, t.ex artikeln i Politico visar ju att åtminstone vissa journalister gräver i detta så gott de kan - men några definitiva slutsatser kan man givetvis inte dra innan Giuliani eller FBI delar med sig av materialet. Och om Giuliani inte hade något att dölja kan man ju tycka att han borde varit ivrig att göra det - eller?

Vad CNN gör tror jag varken du eller jag egentligen bryr oss om.
Citera
Medlem
Inget som FOX NEWS kör på. Luktar ju Ryssland och Fake News om det här. Kanske går att spåra till SANKT PETERsburg eller Moskva.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poven-xd
Ja, vi har problem med det. Människor som skickar bilder av dessa slag till lösa kontakter är dekadent slödder. Och nej det är inget normalt beteende.
Ps inb4, "du har aldrig fått knulla osv" har fru och två barn.

Du har alltså fortplantat dig två gånger, grattis.

Ingen som har fru och två barn skriver "inb4", tönt.
Citera
2020-10-25, 15:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Skit i Ryssland då - ursprung ”okänt” ger exakt samma problematik.. räcker t.ex med att lägga till en röst som säger ett namn på en film där man inte ser ansiktet på personen ifråga för att folk ska dra slutsatser om vem de inte ens ser...
Och Mail kan ju vem som helst skriva eller editera - utan metadatan är det tämligen värdelös bevisning.

Man måste ju förstå att det handlar inte bara om en kopia. Han gjorde alltså spegelkopia av hårddiskarna. Skickade sedan över dom därav den som FBI har kan ju omöjligt någon manipulerat. Man har alltså metadatan. Man har redan bekräftat att det är riktigt. Det är Hunters dator med sparat innehåll. Om det har ändrats på något vis skulle man ganska lätt se det.

Citat:
John Paul Mac Isaac, the computer repair shop owner who claimed he came into possession of the younger Biden's computer and hard drive, told the New York Post that he made a copy of the hard drive and provided it to a lawyer for former New York City Mayor Rudy Giuliani as well as to federal investigators.
https://www.washingtonexaminer.com/news/hunter-biden-alleged-sex-tape-and-images-uploaded-on-bannon-connected-chinese-website

Detta med att han gjorde kopior kanske förklarar vad dessa filmer som nu släppts kommer från. En av dessa kopior (han kanske skickade dom till fler).
Citera
2020-10-25, 15:37
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det säger varken bu eller bä. Ungefär som msm hantering av skandalen i övrigt. Kan varken bekräfta eller dementera uppgifterna.
Då dom inte jobbar för att antingen bekräfta eller dementera så landar ansvaret på berörd myndighet i morgon.

Presidentvalet står på spel, så jag kan ha en viss förståelse för försiktighet, men jag ser inte att någon av de stora jobbar med storyn över huvudtaget.
This. Det är hemskt hur snabbt folk drar slutsatser ifrån icke-bekräftade uppgifter (oavsett varifrån det kommer eller vem det rör). Det är en sak om detta var något i stil med Virtanen-Wallin, men detta är sjukt mycket större.
Citera
2020-10-25, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
"Alleged Hunter Biden sex tapes are uploaded on Chinese video site linked to Steve Bannon".

Ganska intressant. Oavsett om det är autentiskt eller ej så visar det ganska tydligt vilken president Kina föredrar. Att det skulle vara någon slags kinesisk opposition som menar att Biden är allierad med kommunistpartiet ser jag som uteslutet.

Bra poäng där! Den kinesiske ledaren, Xi Jinping, besökte ju Trump på hans privata residens (vad den nu heter) under ett inte helt offentligt möte samtidigt som Trump fick äran att besöka den där staden eller templet i Kina som egentligen ingen utlänning välkomnas till vanligtvis, skulle ju kunna tyda på att det finns ett samarbete här emellan, där Trump och Xi Jinping tillsammans bakom kulisserna bekämpar den korrupta Djupa staten i både Kina och USA. En tanke.
Senast redigerad av RobRoys 2020-10-25 kl. 15:41.
Citera
2020-10-25, 15:39
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man måste ju förstå att det handlar inte bara om en kopia. Han gjorde alltså spegelkopia av hårddiskarna. Skickade sedan över dom därav den som FBI har kan ju omöjligt någon manipulerat. Man har alltså metadatan. Man har redan bekräftat att det är riktigt. Det är Hunters dator med sparat innehåll. Om det har ändrats på något vis skulle man ganska lätt se det.

Vem är "man"?
Citera
2020-10-25, 15:42
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Bra poäng där! Den kinesiske ledaren, Xi Jinping, besökte ju Trump på hans privata residens (vad den nu heter) under ett inte helt offentligt möte samtidigt som Trump fick äran att besöka den där staden eller templet i Kina som egentligen ingen utlänning välkomnas till vanligtvis, skulle ju kunna tyda på att det finns ett samarbete här emellan, där Trump och Xi Jinping tillsammans bakom kulisserna bekämpar den korrupta Djupa staten i både Kina och USA. En tanke.
Det finns egentligen en ganska enkel tumregel: Om Ryssland och Kina föredrar något, så bör vi sträva efter motsatsen. Det är helt sjukt hur naiva folk är när det gäller Rysslands och Kinas konstanta informationskrig. Vi lever i en farlig tid där krig förs mycket digitalt. Med miljontals väljare som inte vet vad källkritik är blir det ofattbart farligt.
Citera
2020-10-25, 15:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu läste du nog inte vad jag skrev (eller artikeln jag länkade). Om det stämmer att Giuliani hade artikeln redan på våren 2019 så har uppenbarligen både datorreparatören och Giuliani ljugit - och hårddisken som FBI och datorreparatören fick kan i själva verket ha kommit från Giuliani istället för från Hunter Biden..

Om det stämmer att FBI konfirmerat metadatan som tillhörande Hunter Bidens dator så faller förstås denna konspirationsteori.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-10-25 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in