2020-10-25, 15:00
Medlem
Jag undersökte som hastigast hur illa det ser ut för Trump i Texas och siffrorna är för inaktuella. Det senaste jag såg var två undersökningar från perioden 13---20 oktober och det fattar ni väl debattörer här att nu sysslar vi med aktuella siffror istället.

Vi hade University of Texas, China-Joe 48% mot Trump 45% men från samma institut hade vi en annan som visar 46% för China-Joe och 44% mot Trump.

Så fort universitet är inblandade ökar min misstro, åtminstone om man visar "fel" siffror. Give me that old time religion. Jag är själv högutbildad men sätter mig inte på höga hästar för det som tyvärr yngre människor gör och ser Trumpsupportrar som obildade. Ja glöm mitt filosoferande.

Läget i Texas är nog ganska oklart. Jag tror det kommer att klarna där precis som det nog gör i Florida.
2020-10-25, 15:00
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Är det verkligen fler GOP registrerade än Dems registrerade? Jag har sett motsatsen.

Vem har påstått detta ?
Republikanerna har fler registrerade 2020 än 2016 jmf Demokraterna, dvs gapet har minskat. Om Biden matchar Hillary 2016 förlorar han. Om Biden har 100.000 fler röster än 2016 förlorar han mot Trumps 2016 siffror!
Biden måste 2020 om siffrorna fortsätter i pilens riktning ta 800.000 Republikaner och Undecided fler än 2016 --- från en källare i Delaware.
Tror även du börjar inse det omöjliga i detta.

Att då klassa mig som en idiot ;-) när man inte gjort dessa basala uträkningar ter sig för mig som idiotiskt. Propaganda om att Trump förlorar Florida kommer hålla exakt till valnatten, därefter har han vunnit Florida.

Samma upplägg går att skönja i en mängd andra stater.
Veckan som kommer blir kul, kommer bettingbolag och andra att backa från oddsen? Dom har fusket i OU från 2016 med sig, dom kan därmed dödförklara OU 2020...vore kul.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-25 kl. 15:04.
2020-10-25, 15:01
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Förutsatt att du är normalbegåvad så borde du fatta att han syftar på att man tillsatt en organisation som ska kontrollera (läs: motverka) röstfusk.
Det är möjligt att han menar det. Men det är dock inte vad han säger.
2020-10-25, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det är möjligt att han menar det. Men det är dock inte vad han säger.

Nej men alla utom du fattar att han pratar om republikanerna.
2020-10-25, 15:06
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Trafalgar var dock en av de få som förutspådde att Trump skulle vinna 2016.

Nej, de oversamplade republikaner som vanligt och lcykas få in en fulträff i Pennsylvania.
Alla kan få rätt ibland, men deras track revord är inte det bästa.
Man måste ha levererat över tid och inte bara fått in en enda fullträff för att anses vara bra.
De har en felmarginal på i snitt 5,6 % så det är inte en jättebra pollster.
2020-10-25, 15:08
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vem har påstått detta ?
Republikanerna har fler registrerade 2020 än 2016 jmf Demokraterna, dvs gapet har minskat. Om Biden matchar Hillary 2016 förlorar han. Om Biden har 100.000 fler röster än 2016 förlorar han mot Trumps 2016 siffror!
Biden måste 2020 om siffrorna fortsätter i pilens riktning ta 800.000 Republikaner och Undecided fler än 2016 --- från en källare i Delaware.
Tror även du börjar inse det omöjliga i detta.

Att då klassa mig som en idiot ;-) när man inte gjort dessa basala uträkningar ter sig för mig som idiotiskt. Propaganda om att Trump förlorar Florida kommer hålla exakt till valnatten, därefter har han vunnit Florida.

Samma upplägg går att skönja i en mängd andra stater.
Veckan som kommer blir kul, kommer bettingbolag och andra att backa från oddsen? Dom har fusket i OU från 2016 med sig, dom kan därmed dödförklara OU 2020...vore kul.

Okej. Så GOP har färre registrerade än Dems. Men GOP har ökat sina registrerade mer än vad Dems har?
2020-10-25, 15:09
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Nej, de oversamplade republikaner som vanligt och lcykas få in en fulträff i Pennsylvania.
Alla kan få rätt ibland, men deras track revord är inte det bästa.
Man måste ha levererat över tid och inte bara fått in en enda fullträff för att anses vara bra.
De har en felmarginal på i snitt 5,6 % så det är inte en jättebra pollster.
Vadå nej? Menar du att de hade fel?

Vi har dessutom sett hur alla övriga institut misslyckats totalt också. Bara att vänta och se hur det ser ut efter valet. Inget annat att göra.
2020-10-25, 15:10
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag undersökte som hastigast hur illa det ser ut för Trump i Texas och siffrorna är för inaktuella. Det senaste jag såg var två undersökningar från perioden 13---20 oktober och det fattar ni väl debattörer här att nu sysslar vi med aktuella siffror istället.

Vi hade University of Texas, China-Joe 48% mot Trump 45% men från samma institut hade vi en annan som visar 46% för China-Joe och 44% mot Trump.

Så fort universitet är inblandade ökar min misstro, åtminstone om man visar "fel" siffror. Give me that old time religion. Jag är själv högutbildad men sätter mig inte på höga hästar för det som tyvärr yngre människor gör och ser Trumpsupportrar som obildade. Ja glöm mitt filosoferande.

Läget i Texas är nog ganska oklart. Jag tror det kommer att klarna där precis som det nog gör i Florida.

Universitet BAD - Republikansk pollster GOOD.

DU väljer din egen verklighet. Haha.
2020-10-25, 15:11
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Vadå nej? Menar du att de hade fel?

Vi har dessutom sett hur alla övriga institut misslyckats totalt också. Bara att vänta och se hur det ser ut efter valet. Inget annat att göra.

Det är en dålig pollster som inte har bra track record. De fick in en fullträff i Pennsylvania.
Det är itne tillräckligt för att anses vara bra. Felmarginalen är för stor på deras udnersökningar.
2020-10-25, 15:11
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Okej. Så GOP har färre registrerade än Dems. Men GOP har ökat sina registrerade mer än vad Dems har?
Ja det stämmer. När det gäller Florida så har Republikanerna fått fler nya röstare än vad Demokraterna har fått. Vad som även är intressant är att Demokraterna har tappat bland de oberoende sedan valet 2016 medan Republikanerna fått en knapp ökning bland dem.
2020-10-25, 15:13
Medlem
a must watch!!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=xadozjY2lm4
Biden Straight Up SAYS Democrats Running MASSIVE VOTER FRAUD, A Gaffe To End All Gaffes

För den som av någon anledning absolut inte vill se Tim Pool så antar jag storyn finns på Realclearpoltics

Men kolla in storyn!!
2020-10-25, 15:13
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ja det stämmer. När det gäller Florida så har Republikanerna fått fler nya röstare än vad Demokraterna har fått. Vad som även är intressant är att Demokraterna har tappat bland de oberoende sedan valet 2016 medan Republikanerna fått en knapp ökning bland dem.

Okej. Det kanske förklarar varför Trump säger att han ska lämna USA om han förlorar mot Biden och aldrig mer komma till Florida igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in