2020-10-25, 14:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
GOP leder med Vote In Person röster, men vart har du bevisen att GOP behöver X antal fler Vote In Person röster för att vinna över Dems?

Just nu med poströster + Vote In Person röster så leder Dems.

Tom, först du har helt rätt, med poströster och de få IPEV som Dems har leder de, nu. För att kunna läsa ut fortsättningen behöver du först ta fram historik kring hur många som röstar på valdagen, ex 2016, 2012. Lägg därtill antalet fler röstberättigade Republikaner i Florida 2020. Gör du det, samt tittar på hastigheten Republikanerna hämtar in Demokraternas försprång är Florida klart.

Kom ihåg Trump vann 2016. Han behöver enbart försvara detta med fler registrerade Republikaner.

En smygare.
Låt oss nu inte glömma att det kan bli mycket värre än det vi ser nu för Demokraterna. Man har i 3 månaders tid skrämt upp folk så till den milda grad över att gå till vallokalerna att man räknar med ett stort bortfall vid vallokalerna i år. Detta OM det sker ger ju Republikanerna en större vinst i vallokal än 2016. Som sagt ligger ej med i min beräkning, men det finns en god sannolikhet, du har väl sett att många demokrater spritat sönder sina valsedlar innan de lagt dem på brevlådan, man har skrämt de små liven och detta kommer slå tillbaka.
2020-10-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Florida och Texas är klappade och klara ---> de går till Trump!

Texas ser inte så riktigt bra ut för Trump men jag skall skärskåda det mycket mer. Jag ligger väldigt efter i mina studier, en del polls är inaktuella faktiskt.

Men det finns stater som går överraskande bra för Trump. Jag tycker också att många kulturpersonligheter och artister MOT Trump inte har samma gnista som tidigare och att ta ställning som USA Today och säga vad folk skall rösta på tror jag är mycket kontraproduktivt.
2020-10-25, 14:45
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Tom, först du har helt rätt, med poströster och de få IPEV som Dems har leder de, nu. För att kunna läsa ut fortsättningen behöver du först ta fram historik kring hur många som röstar på valdagen, ex 2016, 2012. Lägg därtill antalet fler röstberättigade Republikaner i Florida 2020. Gör du det, samt tittar på hastigheten Republikanerna hämtar in Demokraternas försprång är Florida klart.

Kom ihåg Trump vann 2016. Han behöver enbart försvara detta med fler registrerade Republikaner.

En smygare.
Låt oss nu inte glömma att det kan bli mycket värre än det vi ser nu för Demokraterna. Man har i 3 månaders tid skrämt upp folk så till den milda grad över att gå till vallokalerna att man räknar med ett stort bortfall vid vallokalerna i år. Detta OM det sker ger ju Republikanerna en större vinst i vallokal än 2016. Som sagt ligger ej med i min beräkning, men det finns en god sannolikhet, du har väl sett att många demokrater spritat sönder sina valsedlar innan de lagt dem på brevlådan, man har skrämt de små liven och detta kommer slå tillbaka.

Är det verkligen fler GOP registrerade än Dems registrerade? Jag har sett motsatsen.
2020-10-25, 14:47
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Är det verkligen fler GOP registrerade än Dems registrerade? Jag har sett motsatsen.
I USA finns det fler demokrater registrerade än vad det finns Republikaner. Däremot så har Republikanerna knappat in under de senaste fyra åren.
https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/10/20/democrats-advantage-over-republicans-among-florida-registered-voters-has-shrunk-since-2016/ft_2020-10-20_floridavoters_01/
2020-10-25, 14:48
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
I USA finns det fler demokrater registrerade än vad det finns Republikaner. Däremot så har Republikanerna knappat in under de senaste fyra åren.
https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/10/20/democrats-advantage-over-republicans-among-florida-registered-voters-has-shrunk-since-2016/ft_2020-10-20_floridavoters_01/

Det finns väll ingen statistik på hur många Dems-väljare väljer GOP och hur ofta GOP samt Dems röstar?
2020-10-25, 14:50
Medlem
Scrip7s avatar
Jag tycker det är intressant att Biden har gått ut och sagt att Demokraterna röstfuskar, och ändå så har det inte blivit mycket skriverier om det. https://thefederalist.com/2020/10/24/joe-biden-says-democrats-created-the-most-extensive-and-inclusive-voter-fraud-organization-in-americ an-history/

"We’re in a situation where we have put together, and you guys did it for our administration…President Obama’s administration before this. We have put together, I think, the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American politics" Oof
2020-10-25, 14:51
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Det finns väll ingen statistik på hur många Dems-väljare väljer GOP och hur ofta GOP samt Dems röstar?
Det tror jag inte. Men ska vi ta Florida som exempel så vann Trump där 2016. Och nu så har han dels ökat bland oberoende främst latinos, samt att det har blivit fler registrerade Republikaner än vad det registrerats Demokrater så ser det ut som att man har en bra chans. Dock väldigt öppet än så länge och bara att vänta och se.
2020-10-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Orkade inte ens läsa det du skrev då det uppenbart bara är propaganda och du inte hänvisar till något. seså mamma ropar nu. sjas.

Sämsta försök till härskarteknik jag sett.
2020-10-25, 14:56
Medlem
Citat:
Jag tycker det är intressant att Biden har gått ut och sagt att Demokraterna röstfuskar, och ändå så har det inte blivit mycket skriverier om det. https://thefederalist.com/2020/10/24/joe-biden-says-democrats-created-the-most-extensive-and-inclusive-voter-fraud-organization-in-americ an-history/

"We’re in a situation where we have put together, and you guys did it for our administration…President Obama’s administration before this. We have put together, I think, the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American politics" Oof

Förutsatt att du är normalbegåvad så borde du fatta att han syftar på att man tillsatt en organisation som ska kontrollera (läs: motverka) röstfusk.
2020-10-25, 14:57
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
rasmussen och trafalgar är republikanska pollster. Irrelevanta. FOX NEWS har bland de bästa pollsen
Trafalgar var dock en av de få som förutspådde att Trump skulle vinna 2016.
2020-10-25, 14:57
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Han menar säkert att Trump fuskar, men med tanke på att han talar som en kratta så blir allt fel som han säger.
2020-10-25, 14:58
Medlem
Uppsnappat nyss på CNN angående polls...

"No point in counting the chickens before they're hatched"..

Och.. väldigt mycket mer fokus på nya Corona cases än på presidentvalet..

Målstolparna.flyttas varje dag nu... Mycket underhållande.. 😆

Fler än jag som genomskådar CNN och övrig MSM?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in