2020-10-25, 12:49
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Jag tror det är ett misstag att stirra sig blind på Trumps rallies, eftersom Demokraterna inte ens försöker något liknande. Man riskerar att lura sig själv.

Mycket bra poäng.

Även om jag själv hoppas att Trump vinner och tycker det är absurt att Biden sitter och häckar i sin källare. Men det verkar funka hyfsat bra.

Såg att Fox hade rekordsändning igår. Men man undrar ju hur många av dom var undecided.

Citat:
President Trump’s rally on Saturday attracted a record-setting audience on TV despite the smaller-than-expected crowd in attendance at the Tulsa, Okla., event.

A whopping 7.7 million total viewers tuned into Fox News from 8 p.m. to 10 p.m. EDT during Trump’s remarks, making it the most watched Saturday in the network’s history during that time period, according to early Nielsen data.

Trump’s rally also gave Fox News its largest Saturday night primetime audience ever from 8 p.m. to 11 p.m.

https://www.foxnews.com/media/trump-rally-gives-fox-news-largest-saturday-night-audience-in-history
2020-10-25, 13:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Vilket evigt käbbel om hur det SKA gå. Oavsett vad man tycker och tror.

Jag tror jag bara gör så att jag väntar en vecka.
Blir det jämt räcker kanske inte en vecka, men jag håller med dig i sak.
Evigt käbbel, sa Bill.
Käbbla evigt, sa Bull.

Det måste finnas något intressant at diskuteras som är on topic annat än skandaler och opinionsundersökningar.
2020-10-25, 13:22
Medlem
WOW!!! Trump går mot seger! En sida plocka fram ert gravöl. Den mörka sidan plockar fram bästa årgångsvinet, rysk kaviar, Linds chokolad, och dom ohälsosammaste chipsen.

Trafalgar Group kom in med det alla senaste, undersökningsperiod 24 oktober.

Florida: Trump 49%-----China-Joe 47%

Arizona: Trump 50%----China-Joe 47%

Michigan: Trump 49%---China-Joe 47%

Detta var överraskande. Och siffrorna kan inte överklagas.
2020-10-25, 13:26
Medlem
En sak som man ska ha i åtanke när man tittar på bettingodds är att det även påverkas av hur spelarna spelar och alla undersökningar om där man fråga amerikanerna om vem som de tror vinner valet ligger Trump klart över opinionsiffrornna, typ 50-50.
2020-10-25, 13:36
Bannlyst
Citat:
Man läser ofta här att Trumpväljarna skulle vara mer entusiastiska, men frågan är om det verkligen stämmer. När Gallup undersökte saken för ett tag sedan var det Demokraterna som var mer entusiastiska: https://news.gallup.com/poll/321599/voter-turnout-appears-steady-enthusiasm-running-high.aspx. Jag tror det är ett misstag att stirra sig blind på Trumps rallies, eftersom Demokraterna inte ens försöker något liknande. Man riskerar att lura sig själv.

Vid det senaste valet 2018 så var det en hel del R-väljare som inte deltog.
demokraterna svepte genom landet

Något säger mig att så är fallet denna gång med.

Har jag fel så tala gärna om varför och visa det med någon slags rationell förklaring.
är era svara bara one liners som "se på 2016" så kommer jag att ignorera er
2020-10-25, 13:38
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Okej! Många här är sura på Nixter för att prata massa siffror utan belägg. Jag måste säga att det han säger stämmer faktiskt, om man tittar på rätt siffror. Detta är för Florida.

I valet så kan man göra tre saker:
  • Early voting: In persons only
  • Early voting: All
  • Early voting: Mail only

Trump leder stort med Early voting: In persons only. Demokraterna leder stort med Early voting: All och Early voting: Mail only. Så det är tack vare Early voting: Mail only som Demokraterna leder över Republikanerna. Men tänk på att det är bara en liten del av Floridas befokning som poströstar!

Early voting: In persons only betyder att du röstar INNE i vallokaken.
Early voting: All = Early voting: Mail only + Early voting: In persons only

Två olika källor som visar samma data:
https://electproject.github.io/Early-Vote-2020G/FL.html
https://joeisdone.github.io/florida/
2020-10-25, 13:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
WOW!!! Trump går mot seger! En sida plocka fram ert gravöl. Den mörka sidan plockar fram bästa årgångsvinet, rysk kaviar, Linds chokolad, och dom ohälsosammaste chipsen.

Trumpanhängarna gläds över små delstatsvinster! Det är ju riktigt rörande, för det måste ju betyda att ni inser att Trumps läge är under, fast ni inte erkänner det.

Och siffrorna skall förstås inte överklagas, det är ju en OU. Men den här OU:n är ju inte mer trovärdig än andra, eller hur? Dem som ni avvisar, menar jag?

Edit: Länken saknades.
2020-10-25, 13:55
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Haha du tar en (C-) pollster som är en republikansk pollster. De översamlpar republikaner.

Haha bara OU som pekar på Trump-vinst är sanna. Notera att han valde att inte ta med University of Texas at Tyler som kom ut idag och visar att Biden leder Texas.

Biden 48% - Orangea fettor 45% - LV
Biden 46% - Orangea fettot 44% - RV

Ser mörkt ut för det orangea fettot om han inte ens kan hålla Texas haha så spara på gravölen till ett trevligare tillfälle
2020-10-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Redigera ditt inlägg och komplettera med källa.

Gå in på Trafalgar Group.
2020-10-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trumpanhängarna gläds över små delstatsvinster! Det är ju riktigt rörande, för det måste ju betyda att ni inser att Trumps läge är under, fast ni inte erkänner det.

Och siffrorna skall förstås inte överklagas, det är ju en OU. Men den här OU:n är ju inte mer trovärdig än andra, eller hur? Dem som ni avvisar, menar jag?

Edit: Länken saknades.

Gå in på Trafalgar Group. Naturligtvis plockar jag inte siffror ur luften.

Inlägget kan ses som en brandfackla och kåseri för att liva upp stämningen.
2020-10-25, 14:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Man läser ofta här att Trumpväljarna skulle vara mer entusiastiska, men frågan är om det verkligen stämmer. När Gallup undersökte saken för ett tag sedan var det Demokraterna som var mer entusiastiska: https://news.gallup.com/poll/321599/voter-turnout-appears-steady-enthusiasm-running-high.aspx. Jag tror det är ett misstag att stirra sig blind på Trumps rallies, eftersom Demokraterna inte ens försöker något liknande. Man riskerar att lura sig själv.

Men några Biden fans måste det ju finnas? När Bon Jovi t.ex uppträdde igår för Biden var det knappt några på plats. De som var på plats var Trump fan. Var så pinsamt att Biden gänget tog ner videon.

Jämför det med Jay Z och Beyoncé uppträdde för Hillary. Hundratusentals fans ändå förlorade hon. Biden har föredettingar som Cher, Bruce Springsteen och Bon Jovi som inte drar något folk.
2020-10-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Haha du tar en (C-) pollster som är en republikansk pollster. De översamlpar republikaner.

Haha bara OU som pekar på Trump-vinst är sanna. Notera att han valde att inte ta med University of Texas at Tyler som kom ut idag och visar att Biden leder Texas.

Biden 48% - Orangea fettor 45% - LV
Biden 46% - Orangea fettot 44% - RV

Ser mörkt ut för det orangea fettot om han inte ens kan hålla Texas haha så spara på gravölen till ett trevligare tillfälle

Jag har inte kollat Texas, jag såg ingen ny OU för Texas, siffror för tiden 6 okt---22 okt är ointressanta.

Jag försöker med mina inlägg blåsa liv i tråden, en debatt-teknik som väcker folk men utan PAJKASTNING. Vi skall ha kul in i det sista.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in