Citat:
Som att Flink kom ut. Mamman till flickan som Anders Eklund mördade är ju oroligt varje år då svinet försöker få tidsbestämt.Ett liv är inget värt i Sveriges domstolar. Alla vet att vi har löjligt låga straff. Jag vet inte hur jag skulle reagera om en anhörig till mig blev mördad och mördaren pysslas om i 10-12 år för att sedan vara en fri människa igen.
Det borde finnas två olika livstid. En livstid (som idag) med någon möjlighet att få tidsbestämt, för de som är relativt unga och tidigare ostraffade, samt en livstid som ÄR livstid. För de värsta förövarna typ Tishko, Peter Madsen, de som inte visar någon ånger och som uppenbart saknar empati och riskerar att mörda igen om de släpps ut.
Det kan väl inte vara så svårt att ordna?
Styckning borde det vara ett mycket högre straff för. Minst 10-15 år.
Det borde finnas två olika livstid. En livstid (som idag) med någon möjlighet att få tidsbestämt, för de som är relativt unga och tidigare ostraffade, samt en livstid som ÄR livstid. För de värsta förövarna typ Tishko, Peter Madsen, de som inte visar någon ånger och som uppenbart saknar empati och riskerar att mörda igen om de släpps ut.
Det kan väl inte vara så svårt att ordna?
Styckning borde det vara ett mycket högre straff för. Minst 10-15 år.
Har man mördat dödat ett barn då finns bara riktig livstid. Tingsrätten fastställde att Wilma var ett barn 17 år då hon mördade av T som är 23 som flickan var 15 och han 21 tror jag när de träffades.
Nåväl i alla fall ett barn. T kommer ju ut om 12 år står det alltså tre fjärdedelar om inget annat händer vilket skall justeras med tiden i häkte vilket är närmare ett år som försvinner till.
Det är inte i paritet med brottets art och beskaffenhet. Man behöver inte vara utbildad jurist för att kunna det. Han är ju dömd för att ha styckat och just mördat Wilma.
Sjukt att han då kommer ut när han är ca 34 år. Samt inte ens blir utvisad.
Skall leva på samhället länge .