2020-10-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Den enda poetiska rättvisan är att vi alla ska dö, förr eller senare. Det är ju faktiskt Tegnells roll att upplysa folk om hur de ska bete sig för att undvika smitta.

Ja absolut vi alla kommer att dö förr eller senare. Jag tycker att tegnell gör rätt och nej jag är varken fan eller något men om någon myndighet säger till dig var förisktig då lyssnar man förstås när det handlar om sjukdomar. Sedan att folk inte lyssnar det är en annan sak så förstår inte varför folk har så mkt hat för det är inte så att tegnell har tagit hit smittat precis och med lockdown hade smittan funnits här ändå. Ja jag förstår att folk kmr skriva 6000 har dött men fortfarande är det inte tegnells fel. Jag har varit frisk sen pandemin började och jag följer restikoner är kankse inte rädd att jag kommer dö men har nära och kära som absolut inte hade klarat av en sjukdom som corona. hade jag smittat de hade jag inte kunnat leva med det sen ifall någon dog pga mig. Så förstår inte vad det svåra är med följa restikoner? Hellre följer jag dom och är försiktig än att jag har en lockdown som kan orsaka andra negativa saker för själen och kroppen.
Citera
2020-10-25, 00:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Beträffande att ingen bryr sig, så känner jag tvivel på att det skulle bero på att ungdomarna känner sig odödliga. Läs gärna skribenten "qwerty-66"s inlägg. Vilka är dina reflektioner på inlägget? Ligger skulden verkligen hos ungdomarna?

Det här är ju en pandemi, så jag tycker att alla människor - oavsett ålder - borde kunna sätta sig över vad lilla speciella FHM säger (utom att följa deras basala råd såklart). Och i stället läsa internationella media och forum, och därefter sätta sin egen ribba s.a.s.. Vi är t.ex. inte förbjudna att bära munskydd, bara för att FHM inte rekommenderar det. Inte heller är vi tvingade att gå på teater, hockeymatch, varuhus eller restaurang, för att FHM tillåter det. Man kan ha lite sunt förnuft också.
Citera
2020-10-25, 00:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asshe
Ja absolut vi alla kommer att dö förr eller senare. Jag tycker att tegnell gör rätt och nej jag är varken fan eller något men om någon myndighet säger till dig var förisktig då lyssnar man förstås när det handlar om sjukdomar. Sedan att folk inte lyssnar det är en annan sak så förstår inte varför folk har så mkt hat för det är inte så att tegnell har tagit hit smittat precis och med lockdown hade smittan funnits här ändå. Ja jag förstår att folk kmr skriva 6000 har dött men fortfarande är det inte tegnells fel. Jag har varit frisk sen pandemin började och jag följer restikoner är kankse inte rädd att jag kommer dö men har nära och kära som absolut inte hade klarat av en sjukdom som corona. hade jag smittat de hade jag inte kunnat leva med det sen ifall någon dog pga mig. Så förstår inte vad det svåra är med följa restikoner? Hellre följer jag dom och är försiktig än att jag har en lockdown som kan orsaka andra negativa saker för själen och kroppen.

Tegnell kunde stoppat inkommande flyg när man visste att det spridit sig till Lombardiet, men han vägrade, så han är ytterst ansvarig för det här debaclet.
Citera
2020-10-25, 00:05
Medlem
Med armbågshälsningen kommer man ju varann närmare än 2 meter( el.1meter) Den borde också tas bort.
Böter 1000:- om man inte följer den regeln. Slänga in lite böteslappar här och där vore kanske inte så dumt.
Citera
2020-10-25, 00:21
Medlem
Hrass avatar
Det har börjat pyra lite i London som varit hårt drabbat av lockdown

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/anti-mask-mob-chant-freedom-22900143
Citera
2020-10-25, 00:22
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Memory Lane. Hur skulle pandemin utvecklas enligt Tegnell, Giesecke, Olsen. Expressen har gjort en tillbakablickvideo.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/minns-du-sa-sa-experterna-om-corona-i-borjan/
Giesecke, det blir några tusen sjuka. Ja ja, så var det med det.
Citera
2020-10-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag vet att många pratar om att detta är säsongsbunden ökning just nu, men om man ser på länder runt ekvatorn eller tex UAE, så ökar det ju där nu också. Årstiderna i Dubai skiljer ju inte speciellt mycket. Har svårt att se att viruset känner att ”wow, nu är det bara 35 grader”
Tycker inte det riktigt hänger ihop.
I Italien har väl Rom vid denna tiden på året egentligen normal svenska sommartemperatur?

Är det kineserna som åker runt och sätter lite fart på smittan igen?

Jag vet inte hur det är i UAE men Italien har avslutning på sommarsemestern i september. I oktober börjar arbete och studier. Att smittan är säsongsbunden vet vi men den är också bunden till folk och trängsel året runt.
Citera
2020-10-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Det har börjat pyra lite i London som varit hårt drabbat av lockdown

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/anti-mask-mob-chant-freedom-22900143

Fast enligt tidigare inlägg var det ju en stor majoritet som var för mer restriktioner. Måste väl finnas massor av sådana demonstrationer också, eller?
Citera
2020-10-25, 00:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Fast enligt tidigare inlägg var det ju en stor majoritet som var för mer restriktioner. Måste väl finnas massor av sådana demonstrationer också, eller?
De ger sig väl inte ut och demonstrerar begriper du väl? De vill ju inte göra saker som ökar smittspridningen, hur är det med logiken?
Citera
2020-10-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De ger sig väl inte ut och demonstrerar begriper du väl? De vill ju inte göra saker som ökar smittspridningen, hur är det med logiken?

Det är ju britter och är ju bara att sätta på sig munskydd....
Citera
2020-10-25, 01:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du blandar halvsanningar med hellögner och skarvar och hittar på.

Barn blir sällan lika sjuka. Det har du rätt i. Däremot kan man inte säga att de är mindre smittsamma. Symtom och smittsamhet är två helt olika saker. De superspridare som spridit smittan till en lång rad människor har ofta varit helt asymptomatiska.

Vilka svar de olika vaccin som nu testas är mig veterligen inte officiellt. Däremot ryktas det ju om att inte en enda jäkel som låtit vaccinera sig skulle blivit sjuk i Covid19. Stämmer ryktet låter det ju fantastiskt bra. För att ett vaccin ska bli godkänt krävs också att det ger ett tillfredsställande skydd. Skulle det inte ens skydda 50% av de som vaccineras kommer det aldrig att bli godkänt.
Vidare säger 70-80% av de som tillfrågats om de tänker vaccinera sig att de tänker göra det när vaccin finns tillgängligt.

1 man planerar inte ens vaccinera barn under 18 för de ha så liten påverkan på pandemin.

2 ok jag kanske inte skall nämna procent men då de aktuella vaccinet inte är ett helvaccin så är det troliga immunsvaret betydlig sämre än vid traditionella helvaccin. Dessutom är det det problematisk med upprepade doser vid den typen av vaccin.
Citera
2020-10-25, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Här håller jag nog för första gången med dig. Problemet är ju att folk festar ändå.
Man kan sitta här och svära åt det, men det ser exakt likadant ut i alla länder.

Folk utnyttjar alla kryphål som finns i restriktionerna. Man tar av sig masken samma sekund som man får det, trots att risken är densamma. Man går på en nästan full buss och spelar dum, eftersom man inte orkar promenera. Man plockar en påse lösgodis fast man är lite snorig, eftersom man är sugen på godis exakt nu.

Självbedrägeriet ligger i människans natur. Antingen så accepterar man att så är fallet, eller så blir man besviken. Orka vara irriterad på att ungdomar är som ungdomar är. Det är bara att stänga nattklubbarna och ta nya tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in