2020-10-24, 22:32
Medlem
”Även små spöken måste hålla avstånd och tvätta händerna”, skriver han.

https://omni.se/lofvens-vadjan-till-barnen-ga-inte-bus-eller-godis-i-ar/a/399kL9
Citera
2020-10-24, 22:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Restriktioner eller ej kommer ett antal 1000 dö i viruset varje år. Precis som influensa drabbar gamla och riskgrupper.

Om det finns ingen tvekan.

Det är inte tusentals personer som dör i influensa varje år i Sverige.
Citera
2020-10-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Exakt, men det var inte poängen. Poängen var att SVT ljugit för svenska folket.

Nu har jag inget som helst förtroende för SvT men blir såklart nyfiken när mannen med Sveriges livligaste fantasi skriver något sådant. Kan du länka till artikeln där de ljuger?
Citera
2020-10-24, 22:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Den mellan idag och igår som inte finns.
Nej, den mellan idag och för åtta dagar sedan. Rätt ska vara rätt.
Citera
2020-10-24, 22:39
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Det har funnits många kritiska artiklar och inslag i media för folket att läsa och ta ställning till. Så jag håller inte med dig.

Vi pratar om SVT nu. Rapporteringen var 100% ensidigenbart anti-restriktionsröster från de olika länderna släpptes fram. David Boati på SVT har blåljugit i varje rapportering.
Citera
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Som sagt var väldigt liten skillnad, och ingen kontrollgrupp.

Citat:
The scale of the observed deficits was not insubstantial; the 0.57 SD global composite score reduction for the hospitalised with ventilator sub-group was equivalent to the average 10-year decline in global performance between the ages of 20 to 70 within this dataset. It was larger than the mean deficit of 512 people who indicated they had previously suffered a stroke (−0.40SDs) and the 1016 who reported learning disabilities (−0.49SDs). For comparison, in a classic intelligence test, 0.57 SDs equates to an 8.5-point difference in IQ.

Inte helt insignifikant nej. Vi kommer ha en population som beter sig betydligt mer korkat åt framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Försök att läsa inlägg två gånger innan du citerar, då du uppenbarligen har dyslexi. Han skrev aldrig att tusentals personer dog i influensa.
Citera
2020-10-24, 22:40
Medlem
Jag vet att många pratar om att detta är säsongsbunden ökning just nu, men om man ser på länder runt ekvatorn eller tex UAE, så ökar det ju där nu också. Årstiderna i Dubai skiljer ju inte speciellt mycket. Har svårt att se att viruset känner att ”wow, nu är det bara 35 grader”
Tycker inte det riktigt hänger ihop.
I Italien har väl Rom vid denna tiden på året egentligen normal svenska sommartemperatur?

Är det kineserna som åker runt och sätter lite fart på smittan igen?
Citera
2020-10-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej, den mellan idag och för åtta dagar sedan. Rätt ska vara rätt.
Precis.
Citera
2020-10-24, 22:41
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, är medveten om att stora virusdoser bör undvikas men tack ändå för tipset.

I övrigt kör jag d-vitamin, zink, Quercetin, niacin o melatonin som profylax. NAC o Famotidin om jag skulle bli sjuk.

Vad är NAC för något?
Jag kör också D-vitamin och zink. Får googla Quercetin.
Citera
2020-10-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Enligt Tagliatell så var det ca 1500/år
Citera
2020-10-24, 22:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Så varför tjatar du då om ett vaccin som enda räddningen? Eller tror du ett vaccin är orsaken till att det är över om 8 månader? För jag kan garantera att ett vaccin har en mycket mild effekt. Inget vaccin mot respiratoriska säsongsvirus har speciellt stor verkan.

Du behöver släppa din ångest. Det är inte sunt. Covid kommer aldrig försvinna, det är en del av människans virusflora nu. Du kommer antagligen bli smittad, och det kommer kännas som en förkylning/influensa.

Varva ner. Träffa folk. Lev!

Jag tror du har helt fel. Vad gäller det fetade:

https://www.youtube.com/watch?v=Bigc7GXHU50

(cirka 30 sekunder in)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här