2020-10-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ganska okej. Funderar på att ta en dusch och raka mig. Var ute en stund nu på kvällen. Noterade att det var fullt med folk som satt och åt på den lokala restaurangen. Hade det varit tillsyn hade de fått kritik. Inget avstånd där inte. Lite sugen på maten blir man ju, men det känns verkligen inte säkert. Jag får hålla till godo med mina konserver i ett halvår till. Det gör inget. Så länge jag inte fryser och har mat på bordet får man vara nöjd.
Tror du verkligen det är över om ett halvår?
Citera
2020-10-24, 21:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Visst, enstaka kan återinfekteras om något år, om tio år kanske många kan återinfektras. Men att personer under 30 inte skulle klara en återinfektion, är nonsens, total. Jag vet inte vad ditt syfte är, om du har en agenda med att sprida panik, eller om din rädsla för viruset fått dig att totalt tappa fattningen. Men oavsett vilket ser jag ingen anledning att fortsätta diskussionen.

Finns ingenting som pekar att på att immuniteten varar så länge som 10 år. Det mesta tyder på att den varar max 1 år, men i många fall kortare. Tycker inte jag sprider någon panik. Jag känner mig själv ganska så balanserad och det upplever jag att många andra också är.
Citera
2020-10-24, 21:21
Medlem
Citat:
Intensivvårdsregistret.

20 st senaste veckan enligt sir.
Du kanske missuppfattar de 20 bekräftade som nya. Det är dom inte.
Citera
2020-10-24, 21:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det finns flera IVA-enheter. De kan skrivas ut från en och in på en annan.

Och då räknas de som nya fall menar du? Kan inte säga emot dig, för jag vet inte hur systemet fungerar, men jag tycker det låter väldigt konstigt. Varför skulle man förresten hålla på att flytta patienter som får IVA? För att det är fullt?
Citera
2020-10-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Och hur många döda finns det i de åldersgrupperna?

Vad har det med krävande IVA-vård att göra?

Hur många över 70 år har dött i år?
Citera
2020-10-24, 21:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Tror du verkligen det är över om ett halvår?
Där omkring ja. Om 8 månader tror jag i princip att det är över. Tror inte vi har de här restriktionerna över nästa sommar.
Citera
2020-10-24, 21:26
Medlem
Citat:
Och då räknas de som nya fall menar du? Kan inte säga emot dig, för jag vet inte hur systemet fungerar, men jag tycker det låter väldigt konstigt. Varför skulle man förresten hålla på att flytta patienter som får IVA? För att det är fullt?

Jo de kan ex flyttas mellan IVA Huddinge och IVA Solna eller något annat Stockholmsjukhus eller sjukhus från närliggande region, eller mellan IVA-enheter inom sjukhuset om det finns plats. Det görs hela tiden, och har gjort under hela pandemin. Går alltså inte att säga vad en "nyinskriven" betyder, om den kommer från en annan IVA eller är helt ny.
Citera
2020-10-24, 21:26
Medlem
Citat:
Finns ingenting som pekar att på att immuniteten varar så länge som 10 år. Det mesta tyder på att den varar max 1 år, men i många fall kortare. Tycker inte jag sprider någon panik. Jag känner mig själv ganska så balanserad och det upplever jag att många andra också är.

Balanserad när du påstår att personer under 30 inte kommer klara en återinfektion?
Citera
2020-10-24, 21:27
Medlem
Citat:
Där omkring ja. Om 8 månader tror jag i princip att det är över. Tror inte vi har de här restriktionerna över nästa sommar.

Restriktioner eller ej kommer ett antal 1000 dö i viruset varje år. Precis som influensa drabbar gamla och riskgrupper.

Om det finns ingen tvekan.
Citera
2020-10-24, 21:28
Medlem
Citat:

Jag antar att tiden en person är immun efter genomgången infektion har vissa likheter med en normalfördelning. Hur har jag fel när jag säger att det för nästan alla verkar som att immuniteten varar mer än ett år för nästan alla? Vi pratar fortfarande enstaka personer, globalt blev många smittade för ett halvår sedan.

Immunitet varar inte för evigt, men jag gissar på några år för de allra flesta, med snabbare immunsvar för varje gång. Är väl bara att gilla läget..
Citera
2020-10-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Till dags dato har enligt Intensivvårdsregistret 144 personer över 80 år och 678 personer i åldersspannet 70-79 fått intensivvård. Så dina insinuationer och lögner får du ta någon annanstans.

Ja, det blir ungefär 10% av de som avlidit (majoriteten är ju över 70). Att äldre prioriterats bort råder det knappast något tvivel om när bara 10% fått vård.
Citera
2020-10-24, 21:32
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
25 från igår ligger kvar idag och 20 nyinskrivna senaste dygnet. Det summerar till 45.
16 stycken har alltså skrivits ut eller avlidit senaste dygnet.

Haha... Nej.

25 är bekräftade idag, det kan inkludera såväl nya som inlagda sen tidigare. 20 är inte bekräftade idag men har heller inte rapporterats utskrivna och ligger kvar som "beräknade". De flesta ligger säkert kvar, men några kan ha blivit utskrivna.

Det är 4 nya bekräftade inläggningar det senaste dygnet.
Senast redigerad av Beaver14 2020-10-24 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in