2020-10-24, 19:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
https://en.farsnews.ir/newstext.aspx?nn=13990803000805

Saken har utretts i månader men ändå har inte FBI varit intresserade.

Precis..... är avsaknad av intresse för att bevis saknas eller politik. Är det de senare så kommer huvud rulla även på FBI.

Finns där inga bevis så är det mer än lämpligt för FBI att klargöra det nu innan valet. FBI har haft snart ett år på sig att utreda.
Nu brinner det i knutarna.

Jag tycker att mycket talar för mörkläggning från FBI.
Citera
2020-10-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Precis..... är avsaknad av intresse för att bevis saknas eller politik. Är det de senare så kommer huvud rulla även på FBI.

Finns där inga bevis så är det mer än lämpligt för FBI att klargöra det nu innan valet. FBI har haft snart ett år på sig att utreda.
Nu brinner det i knutarna.

Jag tycker att mycket talar för mörkläggning från FBI.

Synd att de inte gick ut i media tidigare då. Det har ju pågått i månader. Tror du det är Trump som pushar på och har satt sin personliga advokat på att utreda sin politiske motståndare?

Citat:
The Senate Homeland Security Committee announced the request, saying the interview that Bobulinski had scheduled with the committee for Friday would be postponed so he could instead meet with the FBI, RT reported.

“I appreciate that the FBI has a job to do, and I am glad they are finally taking an interest in these concerning financial matters that our committees have been investigating for months,” Senator Ron Johnson (R-Wisconsin) said in a statement.
Citera
2020-10-24, 19:40
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Synd att de inte gick ut i media tidigare då. Det har ju pågått i månader. Tror du det är Trump som pushar på och har satt sin personliga advokat på att utreda sin politiske motståndare?

Jag tror att FBI mörkat. FBI chansade och hoppades på att datafirman inte gjort någon kopia av innehållet. När kopian sedan hamnar hos Giuliani så uppdagas hela historien och FBI får svårt att svara varken på det ena eller det andra.

Självklart kan datorn vara en fälla.
Den lämnades in för att se hur eller om FBI agerar på den. Team Trump släpper bomben väl medvetna om att FBI förmodligen mörkat och slår således två flugor i en smäll.
Nu brinner det i knutarna och risken för ett beslut fattat i desperation ökar rejält.

Jag tror att åtminstone ett förhör kommer hållas med Bidens innan valet.
Citera
2020-10-24, 19:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Varför skulle det livestreams?
Blir det husis så läggs det ut live.
Varför skulle det vara otroligt med en husrannsakan?

Eeeeeeehhh......

Om det är så att "vi väntar på att Joe Biden ska arresteras" och denne Joe leder det amerikanska presidentvalet som ska gå av stapeln om en dryg vecka..... det skulle antagligen inte gå att komma närmare Joes hus än 100 meter, så tätt med journalister och sändningar skulle det vara.

Men det är klart... "varför skulle det livesteams" ?

(Bubbla)
Citera
2020-10-24, 19:44
Medlem
Citat:
Jag tror att FBI mörkat. FBI chansade och hoppades på att datafirman inte gjort någon kopia av innehållet. När kopian sedan hamnar hos Giuliani så uppdagas hela historien och FBI får svårt att svara varken på det ena eller det andra.

Den lämnades in för att se hur eller om FBI agerar på den. Team Trump släpper bomben väl medvetna om att FBI förmodligen mörkat och slår således två flugor i en smäll.
Nu brinner det i knutarna och risken för ett beslut fattat i desperation ökar rejält.

Men VAD är det som kommittén enligt senator Ron Johnson har utrett i flera månader?

“I appreciate that the FBI has a job to do, and I am glad they are finally taking an interest in these concerning financial matters that our committees have been investigating for months,” Senator Ron Johnson (R-Wisconsin) said in a statement.
Citera
2020-10-24, 19:45
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Eeeeeeehhh......

Om det är så att "vi väntar på att Joe Biden ska arresteras" och denne Joe leder det amerikanska presidentvalet som ska gå av stapeln om en dryg vecka..... det skulle antagligen inte gå att komma närmare Joes hus än 100 meter, så tätt med journalister och sändningar skulle det vara.

Men det är klart... "varför skulle det livesteams" ?

(Bubbla)

Förstår du nyhetsvärdet i en sådan händelse?
Citera
2020-10-24, 19:58
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:

Ok du tror,,,,
När religiösa fanatiker talar så lyssnar jag inte.
Citera
2020-10-24, 19:59
Medlem
Citat:
Förstår du nyhetsvärdet i en sådan händelse?

Vad hade kommittén utrett som senator Ron Johnson pratar om? Vad har de haft för "arbetsmaterial" om de inte haft tillgång till något alls?

Citera
2020-10-24, 20:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Men VAD är det som kommittén enligt senator Ron Johnson har utrett i flera månader?

Jag vet inte heller vad kommittén utrett, men att FBI tillslut har intresserat sig för den.
synd att datorn var tvungen att se allmänhetens ljus innan det skede.
Ett brott lämnar spår efter sig. På en dator i en bokföring, vittnen som träder fram. Möjligheterna är fler. Vi vet inte om FBI har mer bevisning än datorn. Men att datorn numera ingår i en utredning om pengatvätt, det är fastställt.
Citera
2020-10-24, 20:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Ok du tror,,,,
När religiösa fanatiker talar så lyssnar jag inte.

Ok. Folk som inte kan tänka själv ger jag inte mycket för heller.

Tror du fortfarande på haverikommissionens Estonia rapport?
Citera
2020-10-24, 20:06
Medlem
Daniel501s avatar
Om han mot all förmodan inte skulle vara betald av Kina så borde denna bilden säga det mesta om denna sjuka familj;

https://imgur.com/a/eGQeRNH

Rykten går nu att det är Hunter Bidens brorsdotter (den avlidne Beus dotter) som Hunter Biden har pedofilat med.. big fucking yikes på det.
Citera
2020-10-24, 20:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte heller vad kommittén utrett, men att FBI tillslut har intresserat sig för den.
synd att datorn var tvungen att se allmänhetens ljus innan det skede.
Ett brott lämnar spår efter sig. På en dator i en bokföring, vittnen som träder fram. Möjligheterna är fler. Vi vet inte om FBI har mer bevisning än datorn. Men att datorn numera ingår i en utredning om pengatvätt, det är fastställt.

Det som finns är ju Bublinskij, de tre telefonerna och datorn och alla hårddiskar.

Så vad i hela friden har de sysslat med i flera månader? Och om de inte haft tillgång till ovanstående vad har de då utrett i månader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in