2020-10-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Kanske Ts kan komma in och reda ut begreppen om pizza eller mat efter match och träning, folk verkar tro att det äts pizza för jämnan.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ingen som påstått.

Inte TS, men jag kan bekräfta att det äts pizza efter matcher. Jag var och gjorde ett jobb i ett allsvenskt lags omklädningsrum i våras. De hade individuella kostscheman uppsatta på varje plats med vad de skulle äta efter match. Jag reagerade på att ungefär hälften hade något i stil med banan+pizzaslice.

Så kan nog finnas de som äter pizza 1 gång per vecka (men kanske inte innebär en kebabpizza med extra allt för det).

Kommer ihåg det för att jag tyckte att det lät konstigt, men antar att det är för att snabbt fylla på glukos och fettdepoer som lär vara rätt tomma efter 90 min eller något.
Citera
2020-10-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Och om du inte svarat på det tidigare. Vad tycker om 51% regeln för klubbägande?
Skulle du vilja se oligarker och sheiker ta över klubbägandet och pumpa in pengar?

Har inte svarat på det tidigare nej. Jävligt svårt att säga. Hade shejker kommit in nu så hade jag antagligen varit arbetslös. Jag tycker 51% regeln i grunden är något bra. Problemet är bara att många andra ligor inte har det. Blir en omöjlig fight mot dessa. Så om Sverige någon gång skall kunna mäta sig ordentligt i Europa krävs det nog att pengar pumpas in utifrån. De rika blir bara rikare som det ser ut nu och vi halkar efter.
Citera
2020-10-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Du skrev att det är hårt och slitsamt för kroppen med duellspel etc.

Hur hårt är fotboll jämfört med tex handboll och ishockey?

Har ditt lag en "egen buss och egen chaufför" till bortamatcherna?

Hur upplever du bussåkat? Känns det tryggt på vägarna, dvs har ni bra förare eller händer det att du/ni är rädda att åka långt ibland?

Har ni dietist som styr kosten och uppladdning eller äter du efter eget huvud innan match?

Får ni dricka Nocco och andra energidrycker innan match?

Sitter du fram eller bak i bussen?

Pizza efter match känns sådär va? Knappast bra återhämtning för kroppen efter match?

Vad säger busschaffusen om att äta pizza i bussen?

Vad tycker du personligen om lag som kanske endast har ett par "svenska" spelare? Dvs lag som kan liknas med en främlingslegion?

Jag har svårt att jämföra elitfotboll med elithockey etc då jag inte har någon koll hur deras belastning ser ut. Men om jag hade fått gissa så tär hockeyn mindre, man får vila oftare.

Vi har en egen buss, och ett par chaufförer som roterar.

Det känns tryggt. Ingen som har bälte på direkt.

Vi styr kosten privat själva om man inte har bett om hjälp eller har ett uppenbart problem.

Ja vi får dricka Nocco. Vissa har någon deal med dom tror jag. Så länge man presterar så är det inte någon som säger något om det.

Sitter bak.

Pizza efter match handlar om 2-3 slices. Det är omöjligt för många att stoppa i sig något tätt efter match. Mig inkluderat. Man är liksom helt tömd och saknar aptit. Scrollade lite bland frågorna så jag kommer utveckla detta mer. Men det viktigaste som jag fått till mig är att snabbt fylla på kolhydratdepåerna igen så snabbt som möjligt. Sen blir det ofta en till måltid.

Han säger inte mer än att vi ska städa efter oss eftersom han tvingas göra det annars.

Det är väl deras truppbygge. Har inga specifika åsikter om det.
Citera
2020-10-24, 18:51
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nej, det gör du inte. TS har varit försiktig nog i sina svar.

Dessutom tror jag knappast att TS skräms av någon skulle veta vem han är. Han har inte sagt något kontroversiellt. Han har duckat alla politiska frågor och inte hängt ut en enda annan spelare eller ledare. I hans övriga inlägg utanför denna tråd har han rådfrågat om teve-aparater. Även om TS' identitet skulle läcka så har han inte gjort eller sagt något som förtjänar tidningsrubriker.

Vet vem, ej baserat på svar.
Citera
2020-10-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad tycker du om Liverpools fans och Liverpools lite "vänligare" attityd?

YNWA är svårslagen. Med vänligare menar du utan hulliganer?
Citera
2020-10-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Om du läst hans första inlägg, dvs trådstarten så hade du där haft svar på sin fråga.

F.Ö undrar jag hur det funkar med ”skadade” spelare..?
Alltså inte så pass skadad så att dom inte får spela.
Har nämligen hört talas om att vissa spelare använder sig utav smärtstillande tabletter för att få en extra ”kick” och ork på plan?

Vanligt att spelare går på smärtstillande mediciner. Vi har säkert 4-5 stycken som går på det konstant. Handlar om voltaren och alvedon.
Citera
2020-10-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JossiJames
Hur många svarta prickar är standard på en forboll och hur många bar (lufttryck) är optimalt?

Ingen aning.
Citera
2020-10-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har några frågor om din lön och ditt kontrakt. Du väljer själv hur detaljerat du vill svara så klart.

Hur är din lön fördelad mellan grundlön och bonusar? Vad får du bonusar för? Betalas de i klumpsumma efter säsongen eller under säsongen? Får ni bonus för tabellplacering när säsongen är över? Hur mycket betalas i pensionsavsättning? Har ni fri bil från klubben/sponsor? Får ni ekonomisk rådgivning av klubben? Fick du sign on vid ditt senaste kontrakt? Behöver inte säga exakt, men en fingervisning? Sexsiffrigt?

Har du några klausul i kontraktet? Har du något som reglerar om ni åker ur?

Har en grundlön som tickar in varje månad. Mina bonusar består endast av placering i Allsvenskan. Jag får bonus på om vi vinner eller tar oss till Europa. Sedan en liten bonus vid vinst i cupen. Sista bonusen handlar om hur väl vi går i Europa. Ju bättre pengar klubben får in desto mer får jag. Det betalas i slutet av säsongen eller när vi åkt ut ur Europa. Fick en 6-siffrig sign on senaste kontraktet ja.
Citera
2020-10-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueSeraSera
Hur ser du som allsvensk fotbollsspelare på användningen av pyroteknik på de svenska arenorna? Har du någon personlig åsikt kring i synnerhet stora bengaltifon och enstaka bengaler under match i allmänhet?

Hur verkar den generella inställningen till detta vara bland övriga fotbollsspelare? (Exempelvis i spelartunneln innan match om det tänts bengaler för att förtydliga vad jag menar.)

Om en allsvensk arena endast hade pyrosnubbar så hade jag inte haft något emot det. Men vet att röken stört både barn och gamla. Så det gillar jag inte. Men personligen tycker jag att gå ut till bengaler är en extra boost. Blir ofta en jävla stämning. Spelartunneln är oftast taggad som den är. Har inte hört ngn nämna bengaler specifikt.
Citera
2020-10-24, 19:04
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Har en grundlön som tickar in varje månad. Mina bonusar består endast av placering i Allsvenskan. Jag får bonus på om vi vinner eller tar oss till Europa. Sedan en liten bonus vid vinst i cupen. Sista bonusen handlar om hur väl vi går i Europa. Ju bättre pengar klubben får in desto mer får jag. Det betalas i slutet av säsongen eller när vi åkt ut ur Europa. Fick en 6-siffrig sign on senaste kontraktet ja.
Hur snygga brudar får du knulla?
Citera
2020-10-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Fyller på här. Förstod av ditt tidigare inlägg TS att det är sällan man känner sig helt fräsch under en säsong. Det är väl ungefär samma bild jag fått från kompisar/bekanta som lever på sitt idrottande.

Hur ser det ut för din egen del, och lagkamraternas? Mer regel än undantag med Voltaren/liknande inför både match och träning? Starkare saker?

Volataren förekommer nog för alla spelare någon gång under säsongen. Det finns helt enkelt inte tid att rehaba bort alla inflammationer man sitter på. Man måste ju vara spelklar. Inga starkare grejer vad jag vet.
Citera
2020-10-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafelmannen
Matchfixning i Allsvenskan förekommer det?

Vet inte mer än det jag läst om typ Etuhu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in