Citat:
Ursprungligen postat av
goofer
Du skrev att det är hårt och slitsamt för kroppen med duellspel etc.
Hur hårt är fotboll jämfört med tex handboll och ishockey?
Har ditt lag en "egen buss och egen chaufför" till bortamatcherna?
Hur upplever du bussåkat? Känns det tryggt på vägarna, dvs har ni bra förare eller händer det att du/ni är rädda att åka långt ibland?
Har ni dietist som styr kosten och uppladdning eller äter du efter eget huvud innan match?
Får ni dricka Nocco och andra energidrycker innan match?
Sitter du fram eller bak i bussen?
Pizza efter match känns sådär va? Knappast bra återhämtning för kroppen efter match?
Vad säger busschaffusen om att äta pizza i bussen?
Vad tycker du personligen om lag som kanske endast har ett par "svenska" spelare? Dvs lag som kan liknas med en främlingslegion?
Jag har svårt att jämföra elitfotboll med elithockey etc då jag inte har någon koll hur deras belastning ser ut. Men om jag hade fått gissa så tär hockeyn mindre, man får vila oftare.
Vi har en egen buss, och ett par chaufförer som roterar.
Det känns tryggt. Ingen som har bälte på direkt.
Vi styr kosten privat själva om man inte har bett om hjälp eller har ett uppenbart problem.
Ja vi får dricka Nocco. Vissa har någon deal med dom tror jag. Så länge man presterar så är det inte någon som säger något om det.
Sitter bak.
Pizza efter match handlar om 2-3 slices. Det är omöjligt för många att stoppa i sig något tätt efter match. Mig inkluderat. Man är liksom helt tömd och saknar aptit. Scrollade lite bland frågorna så jag kommer utveckla detta mer. Men det viktigaste som jag fått till mig är att snabbt fylla på kolhydratdepåerna igen så snabbt som möjligt. Sen blir det ofta en till måltid.
Han säger inte mer än att vi ska städa efter oss eftersom han tvingas göra det annars.
Det är väl deras truppbygge. Har inga specifika åsikter om det.