Citat:
Ursprungligen postat av
Osakazuki
Ett mycket bra inlägg som besvaras med en oneliner från en som inte känner till innebörden av ordet kontenta. I dagens lördagsintervju i P1 är det Mogge (s) som frågas ut. Den biten kan man hoppa över om man vill, men sist kommer en kommer det en liten fördjupning om hur brott och straff utvecklats sedan brottsbalken 1965. Avviker lite från trådens ämne, men det gör säkert 99% av inläggen sedan Ts straff blev tidsbesämt.
Hovrätten har tolkat lagen och delat ut det korrekta straffet. Några förfasas över att det lönar sig att tiga. Det gör det inte! Straffet hade blivit detsamma, eller möjligen lite lägre om T erkänt mordet direkt, och även talat om vad han gjort med Ws kvarlevor.
Vi berömmer en inläggare som är som sig själv. Säger självklarheter som alla vet.
Vi kan tydligen inte se skogen bakom alla träd.
Tråden är ju knappast för sådant som är solkart.
Själv är jag av den åsikten att T fick ett extremt lindrigt straff. Som ej står i proportion till hans avskyvärda handlingar.
Hovrätten var feg. De strömningar som finns i landet med och och viktigast rekvisiten finns och fanns.
Gömma sig bakom slika justiicia documenta.
Då dådet var i princip in corpus et dlicticus.
Så enfaldigt av hovrätten . Trodde det skulle vara tvärtom att tingsrätten var pjoskiga med alla dårar som är politiskt tillsatta, men där gick jag bet.
Hovrätten utmärkte sig och konspiratoriskt gjorde att SD förmodligen kommer att bli största parti och regeringsbildare om två år.
Det sitter ju en massa gamla halvnassar där sådana som är med i Götiska förbundet och frimuraloger Odd fellows mm de är extremt höger reaktionära fast de röstar oftast på M men i smyg SD.
Mitt tips är att fallet Wilma blir en pusselbit i näst nästa års val.