Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Kineserna satte smittade i karantän utanför familjen. Dvs först när de som testades positivt inte fick möjlighet att smitta vidare så fick de stopp på smittspridningen.
Det låter ju bra. Men då behövs någon klinik dit smittbärarna kan förflyttas. Västvärlden har spenderat sina pengar på att försöka svälja afrikanska och muslimska länders växande överbefolkning. Då finns inga pengar kvar till att bygga upp ett fungerande smittskydd.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Läste också att i Sydostasien har man effektiv smittspårning o hittar majoriteten av fallen vis den. Här i väst har vi urusel smittspårning o de flesta positiva är de som redan har symptom.
Ifall man inte isolerar smittbärarna innan dom får symptom, så går det inte att stoppa den här epidemin. Det slog Christian Drosten fast redan i april. Smittbärarna kan antingen isoleras genom smittspårning, eller genom att man isolerar alla människor från varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
En del länder i Sydostasien fixar ju därför covid19 utan hårda åtgärder då de är så effektiva på smittspårning.
Asiaterna har onekligen lärt sig hur man besegrar viruset. Men tyvärr förlitar sig asiaterna gärna på övervakningssystem. Jag känner mig obekväm med övervakningen. Jag vågar inte lita på att myndigheterna monterar ner övervakningssystemen när epidemin har gått över.
Det bör gå att lyckas bättre i epidemi-bekämpningen än västländerna har gjort, utan att behöva förlita sig på övervakning. Exempelvis är det stor skandal att Sverige dröjde så länge med att sjukskriva hela familjer, istället för bara individer. Sjukskrivning av familjer borde ha införts snabbt, i epidemins inledning. Och det borde ha inkluderat även barn. Folkhälsomyndigheten har aldrig varit seriös i sina försök att stoppa smittspridningen.