Citat:
Ursprungligen postat av
Pumledahl
Är det någon här som vet varför han angrep Wilma, jag misstänker nämligen att många spekulerar och tar tillfället i akt att hetsa mot invandrare.
Vi har nu nästan en prejudicerande åsikt att en halshuggning mycket väl kan provoceras fram. Och har man som jag arbetat i media, bla Aftonbladet, vet man att om flera människor av samma sort gör samma sak så blir det statistik över den sortens människor, tittar vi på Wilma ser vi en ung naiv tjej, tittar utmanande in i kameran,utåtaggerande, svår att styra enl föräldrarna - det kan faktiskt vara så att hon kränkte och provocerade GM så att han halshögg Wilma. Inte för att det ursäktar honom men det är faktiskt en förmildrande omständighet.
Hur i hela h... vete kan du tolka foton på W som att hon "tittar utmanande" in i kameran?
Själv ser jag ett skyddslöst barn, en liten jänta som söker bekräftelse. Och där socialtjänst och skola borde varit aktiva. Ordentligt mycket mer!
Om T kände sig kränkt och provocerad av att W
inte lagade mat (en16-åring) som föll honom på läppen, och ville lämna honom, så hade han kunnat lämna henne. Bra mycket bättre än att mörda henne, eller hur ? Han är (ska vara) den vuxne i detta!
W var rädd för honom! Så rädd så hon avslutade telefonsamtal när han kom hem!
T styrde W liv. Det är fakta!
Och så finns det vittnen som hört hennes skrik...