2020-10-24, 12:05
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
USAs ledande expert anser USA bör införa munskydd-påbud

Den frivilliga modellen och uppmaningar om att bära munskydd fungerar inte.

Förnekare, idioter och andra lågbegåvade individer saboterar för alla andra genom att inte hjälpa till i smittbekämpningen. Idioterna och den lågbegåvade andelen av amerikanska befolkningen besitter kognitiv förmåga som genomsnittsvensken, dvs mycket låg. Nu anser Fauci att munskydd-påbud bör införas, även om det skulle bli besvärligt att upprätthålla påbudet. Läget i USA är mycket oroväckande.

Fauci thinks the US should mandate mask use as the pandemic persists
Citat:
Dr. Anthony Fauci said the country should probably mandate mask use, even if people complain about the trouble with enforcing it.
“If everyone agrees that this is something that's important, and they mandate it and everybody pulls together and say, you know, 'We're going to mandate it but let's just do it'. I think that would be a great idea to have everybody do it uniformly,” he said Friday on CNN. “I get the argument, say, ‘Well, if you mandate a mask, then you're going to have to enforce it and that'll create more of a problem.’ Well, if people are not wearing masks, then maybe we should be mandating it."

källa cnn
Citera
2020-10-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu exploderar smittan över hela Sverige. Det rapporteras om överfulla sjukhus. Folk som dör.

Vad ämnar regeringen vidta för åtgärder för att förhindra att fler smittas?

Jag ledsen IMBILDEN, men den svenska regeringen tänker inte vidta åtgärder så inga fler smittas. Ingen regering i världen tänker vidta sådana åtgärder i princip. Du måste flytta till andra sidan jorden om du vill ha en regering som gör som du vill.
Citera
2020-10-24, 12:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag ledsen IMBILDEN, men den svenska regeringen tänker inte vidta åtgärder så inga fler smittas. Ingen regering i världen tänker vidta sådana åtgärder i princip. Du måste flytta till andra sidan jorden om du vill ha en regering som gör som du vill.

Jag tror du har rätt. Det är bara pengar som räknas. 6000 döda och mellan 25.0000-100.000 långtidssjuka berör inte regeringen. Om siffrorna stiger till det dubbla berör dem inte heller. Bara skatten kommer in.
Citera
2020-10-24, 12:10
Medlem
Kravaller i Neapel pga infört utegångsförbud på nätterna. Synd att de inte kan svenska, då hade de kunnat läsa på Flashback om hur enkelt det är att följa en lockdown.
Citera
2020-10-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att restriktionerna lättas nu för att vården skall hinna med och den totala folkhälsan ska bli bättre? När IVA-vården ökar dramatiskt? IVA-platserna i Uppsala är fulla redan. Då minskar man restriktionerna "för att folkhälsan ska bli bättre och vården hinna med"? Kan du inte bara erkänna att allt handlar om fåniga höftskott och killgissningar från FHM.

Du verkar tro att det sitter idioter på FHM som skjuter från höften och gissar....., jisses. Det blir svårt att föra någorlunda vettig dialog med någon med den utgångspunkten.
De 70plussare jag pratat med senaste dagarna kommer att bete sig lika ansvarsfullt som tidigare för övrigt.
Citera
2020-10-24, 12:12
Medlem
Citat:
Jag tror du har rätt. Det är bara pengar som räknas. 6000 döda och mellan 25.0000-100.000 långtidssjuka berör inte regeringen. Om siffrorna stiger till det dubbla berör dem inte heller. Bara skatten kommer in.

Exakt. Och det gäller alla länder även om du naturligtvis inte förstår det.

Du borde flytta till ett land där medborgarna lydigare och staten prioriterar människoliv. Kina eller trådens älskade Taiwan. Här i västvärlden kan vi psykopater få hålla till.
Citera
2020-10-24, 12:13
Medlem
Det springer säkerligen många "positivt" smittsamma ute i samhället utan att själv veta dom är det.
Citera
2020-10-24, 12:15
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Kommer inte skatten in så faller ju hela jävla samhället ihop med apokalyptiska följder ditt räddhågsna spån! Ni alarmister är så förbannat kortsiktiga och därmed direkt samhällsfientliga att man blir helt matt..
Citera
2020-10-24, 12:18
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du verkar tro att det sitter idioter på FHM som skjuter från höften och gissar....., jisses. Det blir svårt att föra någorlunda vettig dialog med någon med den utgångspunkten.
De 70plussare jag pratat med senaste dagarna kommer att bete sig lika ansvarsfullt som tidigare för övrigt.

Klart jag förutsätter att de är idioter om de beter sig som idioter. Det kan ju vara så att de vill att folk blir smittade också vilket är något annat jag förstår mycket väl kan vara fallet.
Citera
2020-10-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
De antivetenskapliga alarmisterna möter motstånd:

https://www.wsj.com/articles/epidemiologists-stray-from-the-covid-herd-11603477330

" GREAT BARRINGTON, Mass. — Town officials are upset with a statement released by a local libertarian think tank that used the town's name on a controversial statement endorsing "focused herd immunity."

In a communication sent to iBerkshires, town leaders say Great Barrington has strived to be a safe community from the transmission of the novel coronavirus and that the "Great Barrington Declaration" from the American Institute for Economic Research is undermining that."

https://www.iberkshires.com/story/63351/Great-Barrington-Riled-by-Think-Tank-Declaration-on-COVID-19.html

"The American Institute for Economic Research (AIER) is a libertarian[2] or free-market think tank[3] located in Great Barrington, Massachusetts. It was founded in 1933 by Edward C. Harwood, an economist and investment advisor.
It is a 501(c)(3) nonprofit[4] that partners with the Atlas Network and other Koch-funded think tanks.[5]"

https://en.wikipedia.org/wiki/American_Institute_for_Economic_Research
Citera
2020-10-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Klart jag förutsätter att de är idioter om de beter sig som idioter. Det kan ju vara så att de vill att folk blir smittade också vilket är något annat jag förstår mycket väl kan vara fallet.
Flockimmunitet(vilket ord han inte vill använda, det kan ses som man skiter i allt)är enligt honom det enda som kan få stopp på smittspridning, eller vaccin. Det är nämnts under mars månad.
Citera
2020-10-24, 12:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du verkar inte ha förstått att dem du kallar ”alarmister” är empatiska personer? Det är väl självklart att tänkande människor förstår att om man isolerar en speciell grupp som inte ska röra sig ute som resten av invånarna blir det inte hållbart i längden. Det är ju närmast apartheid att göra så. Det är omänskligt att tvinga alla äldre och sköra att bära ansvaret för att minska trycket på sjukvården.

Något sådant bör i en demokrati gälla alla invånare, inte bara en grupp. I våra grannländer ( och de flesta andrs länder ) gäller samma restriktioner för alla. En enad front mot smittan, ett sätt att skapa gemenskap och en vi känsla i kampen mot covid-19.

Precis, men här i Sverige gjorde vi tvärtom vi skapade en vi mot dom känsla istället, alarmister mot förnekare. Så här har vi fört en inre strid mot en yttre fiende, det känns tryggt, not. Tegnell vill smitta ner så många som möjligt så fort som möjligt så han uppnår sin älskade flockimmunitet och förnekarna älskar honom för det. Det är helt jävla sinnessjukt egentligen. Det hade varit en helt annan femma om han varit ärlig med det, men det är han ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in