2020-10-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bawlsack
Funkar det bra?
För mig funkar det bra igen,kan inte svara för farsan1967
2020-10-23, 21:20
Medlem
Mattias71s avatar
Citat:
Aha, det var jävla märkligt beteende att strypa en stund kl 20 varje kväll och sedan låta det flöda. Nä, det tror jag inte på.

Min stryps kl 20. Comhem
2020-10-23, 21:29
Medlem
Bawlsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias71
Min stryps kl 20. Comhem

Okej. Inte mitt.
2020-10-23, 21:32
Medlem
Mattias71s avatar
Citat:
Okej. Inte mitt.

Det är väldigt mysko. Men är visst inte själv..
2020-10-23, 21:46
Medlem
Bawlsacks avatar
Citat:
Det är väldigt mysko. Men är visst inte själv..

Ja alltså Iptvn har strulat några kvällar nu prick klockan 20.00. Men upplever inte att mitt internet stryps. Och några leverantörer/säljare har tidigare kvällar kommenterat "uppe igen" när det släppt efter en stund, så det verkar inte vara relaterat till mitt internet.
2020-10-23, 21:48
Medlem
Mattias71s avatar
Citat:
Ja alltså Iptvn har strulat några kvällar nu prick klockan 20.00. Men upplever inte att mitt internet stryps. Och några leverantörer/säljare har tidigare kvällar kommenterat "uppe igen" när det släppt efter en stund, så det verkar inte vara relaterat till mitt internet.
Ok. Mitt brukar komma i gång efter 10-15 min. Vanliga internet funkar hela tiden. Får fundera på vpn. Någon som vet om Integrity VPN från Bahnhof funkar?
2020-10-24, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Svt sänder väl inte FHD?

Däremot har Svt och Tv4 surround ljud hos bra Kinaleverantörer men Surround ljud saknas hos N1 om man inte råkar har tillgång av de undangömda backup och multisub kanalerna.

Kinaleverantörer är ju egentligen vanliga (bland annat Europeiska) operatörer med servrar i Europa.

Gillar egentligen inte att de blir kallade så bara för att de är köpta på tex Aliexpress.

Precis, de ar större aterforsaljare for Europeiska tjänster med kanaler från hela världens däribland en som namns frekvent har.

Ibland använder aterforsaljarna sin egna DNS sa det ar inte lika att att se om man inte känner igen kanal grupperna, port numret etc.
2020-10-24, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Precis, de ar större aterforsaljare for Europeiska tjänster med kanaler från hela världens däribland en som namns frekvent har.

Ibland använder aterforsaljarna sin egna DNS sa det ar inte lika att att se om man inte känner igen kanal grupperna, port numret etc.
Om man byter ut
h**p://server: port/get.php?...
till
h**p://server: port/panel_api.php?.....
i m3u linjen så ser man i tex chrome bland annat vilken operarör det är frågan om eller åtminstone om 2 olika linjer tillhör samma operatör.
Senast redigerad av clubsms 2020-10-24 kl. 08:48.
2020-10-24, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Om man byter ut
h**p://server: port/get.php?...
till
h**p://server: port/panel_api.php?.....
i m3u linjen så ser man i tex chrome bland annat vilken operarör det är frågan om eller åtminstone om 2 olika linjer tillhör samma operatör.

Tack for tipset. Fungerade precis som du skrev.
2020-10-24, 11:34
Medlem
är det massa krångel igen nu på N1?

Har gått ned för mig 2-3 gånger nu sedan strax efter kl 11....
2020-10-24, 11:35
Medlem
Mitt har i alla fall strulat för mycket ett tag nu. Börjar bli lite tjatigt. Bara idag har det slutat fungera runt 10 gånger.

Ibland funkar VOD men inte Live Tv. Testar man en stund senare så funkar allt igen en stund. Ofta försvinner allt och då får jag olika felkoder. Just idag har det varit mycket Kod 7. "Ditt konto är blockerat." Startar om allt, då fungerar det en stund igen.

Hoppas det löser sig snart,
2020-10-24, 12:12
Medlem
wetnears avatar
Citat:
Ok. Mitt brukar komma i gång efter 10-15 min. Vanliga internet funkar hela tiden. Får fundera på vpn. Någon som vet om Integrity VPN från Bahnhof funkar?
Eftersom ett flertal har samma problem och säkert olika ISP:er så ligger nog problemet nära eller hos leverantören.

Lägger jag upp en ping till min leverantör 19:58 så märks inget pakettapp eller latency förändring.
Dock stannar tvstreamen kl 20:00.
Kör via svensk vpn så det är inte ISP som blockar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in