Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Ja.
En sak som är lite intressant med Ove P är att han först inte vill berätta det men sen berättar att han stannat till vid danshaket Virveln. Som råkar ligga i princip i hörnet Drottninggatan/Rådmansgatan.
Eftersom ett huvudalternativ för GM var Rådmansgatans t-bana så stod han väldigt bra där.
Kl. 23.16 enligt min beräkning. Precis innan paret Palme börjat gå söderut. De börjar gå ca 23.17. Då åker Ove P därifrån och vidare fram till hörnet Tunnelgatan/Sveavägen som han kommer fram till ett par minuter före mordet.
Utan att ha sett ett smack.
Lägg därtill kvinnan i den vita mindre bilen som ungefär samtidigt kör
mot enkelriktat längs Holländargatan, enligt paret i Säpo 1987. En parallell förflyttning mot Tunnelgatan alltså.
Jag har tidigare resonerat mig fram till att kan vara Margareta Eklund, beroende på att hon disponerade en vit Audi 80 på kvällen, hon hade dessförinnan befunnit sig i närheten spanandes ensam i bilen mot Sigges lägenhet enligt egen utsago, som polis i tjänst har hon självförtroendet att köra mot enkelriktat som får sägas vara en väldigt ovanlig åtgärd av kvinnor på 80-talet.