2020-10-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Å utarbeide en hypotese om denne saken er bedre enn å bruke tiden sin på å kritisere med usaklige kommentarer

Jeg måtte jo pine meg gjennom den grusomme filmen, for å vurdere dine teorier.

I store og folkerike land, gjerne der man ikke har personnummer kan man greie å «forsvinne», som en i mengden. Det går ikke her.

Det ville være en eksistens som landsforvist. Ingen barn, ingen barnebarn, ingen venner ig øvrig familie. Det er helt usannsynlig, helt upraktisk.

Jeg har ingen helhetlig teori, og komplett hypotese. Så ros til deg for det, men det er helt usannsynlig.
Citera
2020-10-23, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Den siste påstanden er ikke riktig. Jeg har lest i en avis fra en jussprofessor som uttaler seg om dette, og hvor sterkt ektepakter står i norsk rett. Jeg har også lest advokater som diskuterer dette på sitt selskaps side, hvor de tok utgangspunkt i denne saken, det er absolutt ikke sikkert vi snakker hundremillionersklassen i det hele tatt.

Så har vi dette med søksmålsbyrden, den ville lagt på henne. Hun måtte da ha dradd TH for retten, for et uvisst resultat. Risiko for saksomkostninger etc. Langdrygt med ankerunder etc.
Det er en enorm påkjenning, som det ikke er selvfølgelig at offer for vold i hjemmet ville taklet.

Det er ikke slik at hun bare kunne skilles og vips så kom hun til å få hundremillioner vis av penger.

Ikke vet vi om hun ønsket å gå på det tidspunktet heller.

Men ja, jeg er enig i at det ved partnerdrap er tilstrekkelig å hindre at vedkommende går, og at det nok er den vanligste årsaken til slike drap.

Det er for lett å slenge ut påstander som sannheter. Synest det er mye av der her i denne tråden.

Hvor sannsynlig er det at kontordamen lyver? Og hvorfor lyver hun eventuelt?

Ektepakten var vel ikke tinglyst, og dessuten muligens forfalsket. Advokaten avkreftet å ha laget den.
Citera
2020-10-23, 22:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Beklage hvis du oppfatta det som usaklig kritikk.Det va meint som saklig hint om at du har en lei tendens te å repetera deg sjøl.Det e sikkert mange som ikke tror at en 70 årig 3 barnsmor + bestemor tenker som ei ung «gone girl».Det skjønne du sikkert når du får nåken flerre år på ræva...
Vi får se
Det er en hypotese som tar hensyn til alt som har kommet frem i media om denne saken, samt en film som beskriver et slikt plott.

Hva tror du skjedde i denne saken? Hva kan du bidra med?
Citera
2020-10-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Så oppussingen var med andre ord mistenkelig, samme hvem som ønsket å pusse opp. Du tolker av en eller annen grunn alt i THs disfavør. Finnes det i det hele tatt noen opplysninger som du mener taler til THs fordel?

Jeg er usikker på hvor godt det er dokumentert at hun ønsket skilsmisse like før hun forsvant. Jeg kjenner til separasjonspapiret som var datert en stund tilbake, og skilsmisseryktene. For at dette skal være et drapsmotiv, så må det jo også være kjent for TH at hun ønsket skilsmisse.

"For at hun ville skilles, er jo ganske godt dokumentert". Nei dette er ikke godt dokumentert. Men dette er en av flere antakelser som til slutt blir til en hypotese. "Retinitis Pigmentosa. Man avviser konsekvent alle alternative forklaringer på det som fremstår som "mistenkelig". Jeg har skjønt at mye dreier seg om følelser. Veldig sterke følelser. Sinne. Hat. Det er høyst forståelig, men neppe rasjonelt.
Vær selektiv med hvem du går i diskusjon med. Nei, du finner veldig lite som som taler til THs fordel.
Vær forberedt på at du snart blir beskyldt for å tilhøre Team Tom. Det er en av flere hersketeknikker.
Citera
2020-10-23, 22:47
Medlem
Citat:

Men ja, jeg er enig i at det ved partnerdrap er tilstrekkelig å hindre at vedkommende går, og at det nok er den vanligste årsaken til slike drap.

Det er for lett å slenge ut påstander som sannheter. Synest det er mye av der her i denne tråden.

Hvor sannsynlig er det at kontordamen lyver? Og hvorfor lyver hun eventuelt?

Hvis TH blir dømt for drap på AEH skal ekteparets fellesbo gjøres opp på drapstidspunktet. Det kan hende at det vil skje. I mellomtiden er det ingen mening i å diskutere hvor mye AEH ville ha blitt tilkjent ved skilsmisse.

Det er en mulighet for at kontordamen lyver. Hvor sannsynlig det er, vet jeg ikke. Jeg kan heller ikke vite noe om hvorfor hun eventuelt skulle lyve.

Generelt, det er mange årsaker til at folk lyver i stedet for å fortelle sannheten. Trusler og press. At man har blitt lurt. Manipulert. At man tror man forteller sannheten. Eller blitt lovet penger. Eller annen form for belønning.

At man blir fortalt en historie, sann eller usann, eller litt både og, som gjør at det føles mer moralsk riktig å lyve enn å fortelle sannheten. Det kan være hensyn til tredje person, barn, eller andre som kan bli uforholdsmessig rammet om sannheten kommer frem.
Citera
2020-10-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ektepakten var vel ikke tinglyst, og dessuten muligens forfalsket. Advokaten avkreftet å ha laget den.

Den første ektepakten var vel tinglyst?

Akkurat hva tinglysningen har å si for gyldigheten vet ikke jeg.

Det eneste jeg påpeker er at hun har søksmålsbyrden, og at utfallet ut fra den informasjon som foreligger ikke er klokkeklar.

Så vidt meg bekjent er Larsen strafferettsadvokat, ikke nødvendigvis svært dreven i skilsmisser.

https://advokatwulff.no/ektepakten-mellom-tom-hagen-og-anne-elisabeth-hagen/

Her er noen betraktninger fra en annen advokat.

Liker bare ikke for bastante påstander, de treffer skjelden 🤔
Citera
2020-10-23, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Så oppussingen var med andre ord mistenkelig, samme hvem som ønsket å pusse opp. Du tolker av en eller annen grunn alt i THs disfavør. Finnes det i det hele tatt noen opplysninger som du mener taler til THs fordel?

Jeg er usikker på hvor godt det er dokumentert at hun ønsket skilsmisse like før hun forsvant. Jeg kjenner til separasjonspapiret som var datert en stund tilbake, og skilsmisseryktene. For at dette skal være et drapsmotiv, så må det jo også være kjent for TH at hun ønsket skilsmisse.

Seperasjonspapirer, samt at hun satt på Finn.no og i en Facebookgruppe og leitet etter et sted å bo i Gjøvik. Det er klart han må ha kjent til det for at det skal være et drapsmotiv. Skal vel godt gjøres å ta med seg alle tingene sine og klare å flytte ut, uten at TH visste om dette i forkant. I de fleste skilsmisser, så vet vel ektemannen om hva som skjer på forhånd.
Citera
2020-10-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet

Begge ektepaktene ble tinglyst. Ektepakt av 1993 ble først returnert fordi det manglet en formalitet, en avkryssing. Dette ble ordnet og ektepakten ble tinglyst.
Citera
2020-10-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis TH blir dømt for drap på AEH skal ekteparets fellesbo gjøres opp på drapstidspunktet. Det kan hende at det vil skje. I mellomtiden er det ingen mening i å diskutere hvor mye AEH ville ha blitt tilkjent ved skilsmisse.

Det er en mulighet for at kontordamen lyver. Hvor sannsynlig det er, vet jeg ikke. Jeg kan heller ikke vite noe om hvorfor hun eventuelt skulle lyve.

Generelt, det er mange årsaker til at folk lyver i stedet for å fortelle sannheten. Trusler og press. At man har blitt lurt. Manipulert. At man tror man forteller sannheten. Eller blitt lovet penger. Eller annen form for belønning.

At man blir fortalt en historie, sann eller usann, eller litt både og, som gjør at det føles mer moralsk riktig å lyve enn å fortelle sannheten. Det kan være hensyn til tredje person, barn, eller andre som kan bli uforholdsmessig rammet om sannheten kommer frem.

Diskusjonen knyttet seg jo til at deler av motivet for drap skulle være påstanden om at han kom til å bli flådd for hundretalls millioner ved en skilsmisse.
Citera
2020-10-23, 23:05
Medlem
Citat:
Diskusjonen knyttet seg jo til at deler av motivet for drap skulle være påstanden om at han kom til å bli flådd for hundretalls millioner ved en skilsmisse.

Det er jo risikabelt for TH om AEH tok skilsmissen til retten og krevde å få ektepakten tilsidesatt. Forskjellige advokater gjør forskjellige vurderinger. Det er jo umulig å vite hvilket beløp retten til slutt ville ha fastsatt som en rimelig og rettferdig andel av fellesboet for AEH.

Jeg tror at dødsboet til AEH vil kunne oppnå 50% av formuen, dersom TH blir dømt for å ha drept henne.

Jeg synes det er det meningsløst å diskutere dette mer. Det blir for mange hvis og om.
Citera
2020-10-23, 23:09
Medlem
Citat:

Jeg vet ikke. Hvis jeg skulle gjette tror jeg det ville bli vanskelig å gi AEH mindre enn 10-20-30% av formuen.

Du må spørre skilsmisseadvokater med erfaring fra lignende saker om du skal ha en kvalifisert gjetning eller svar. Ikke meg. Jeg vet ikke.
Citera
2020-10-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Vi får se
Det er en hypotese som tar hensyn til alt som har kommet frem i media om denne saken, samt en film som beskriver et slikt plott.

Hva tror du skjedde i denne saken? Hva kan du bidra med?
Eg helle mot at TH står bak,men har ikkje ein god teori om hvordan han evt har fått det til.Liker best å skyta ned andre sine teorier.Tolker han som ein smart og grådig rev.Litt einstøing.Veldig spesielt å ikkje stå fram eller ville samarbeide med politiet,uansett om du e sikta eller ei.E du uskyldig så e du mann nok te å stilla opp.E du milliardær businessmann så e du øve gjennomsnittlig oppegåande.Overfølsomme myke pusemenn hadde kanskje gøymt seg vekk i ein krok,men ikke han karen her.Han har bein i nasen.Eg trur han må ha tenkt at saken ville døy hen i stillhet sidan han trudde politiet ville jobba undercover med denna saka.At det ville bli meir og meir stilt.Klarer ikkje å se at han hadde stolt på noen...men selvfølgelig kan folk truast.Tror han e god på monkey business.Har garantert litt svin på skogen.Omtrent adle sjøllagde rikfolk har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in