Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Partnerdrap er alltid motivert ut fra å hindre at partneren forlater forholdet. Det trengs ikke noe motiv utover å hindre ektefelle/partner å dra.
I tillegg kommer her et økonomisk motiv. AEH ville ha fått satt den ekstremt urimelige ektepakten til side, og ville ha blitt tilkjent mest sannsynlig et beløp i hundremillioners-klassen.
Den siste påstanden er ikke riktig. Jeg har lest i en avis fra en jussprofessor som uttaler seg om dette, og hvor sterkt ektepakter står i norsk rett. Jeg har også lest advokater som diskuterer dette på sitt selskaps side, hvor de tok utgangspunkt i denne saken, det er absolutt ikke sikkert vi snakker hundremillionersklassen i det hele tatt.
Så har vi dette med søksmålsbyrden, den ville lagt på henne. Hun måtte da ha dradd TH for retten, for et uvisst resultat. Risiko for saksomkostninger etc. Langdrygt med ankerunder etc.
Det er en enorm påkjenning, som det ikke er selvfølgelig at offer for vold i hjemmet ville taklet.
Det er ikke slik at hun bare kunne skilles og vips så kom hun til å få hundremillioner vis av penger.
Ikke vet vi om hun ønsket å gå på det tidspunktet heller.
Men ja, jeg er enig i at det ved partnerdrap er tilstrekkelig å hindre at vedkommende går, og at det nok er den vanligste årsaken til slike drap.
Det er for lett å slenge ut påstander som sannheter. Synest det er mye av der her i denne tråden.
Hvor sannsynlig er det at kontordamen lyver? Og hvorfor lyver hun eventuelt?