2020-10-23, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
AEH bestille elektriker til forsvinningsdagen, ringte / sendte sms til barna forsvinningsdagen, avtalte med TH at han skulle ringe hjem etter ca 1 time på forsvinningsdagen (noe som ikke var del av TH's rutine), anskaffet valp kun få dager før, så på boliger på Gjøvik, og bestille håndverkere.

Hun var i tillegg bekymret i tiden før forsvinningen.

Var alt dette også del av TH's plan?

De hadde vel ikke en spesifikk avtale denne dagen, da hadde han ikke trengt å ringe. Dessuten skulle de jo på hyttetur, så det stemmer ikke med at de hadde noen spesifikk avtale. Hun hadde sendt melding til datteren om at hun kunne sitte barnevakt, og det stemmer også dårlig med at hun skulle ha hatt noen spesifikk avtale med elektrikeren.
Det står ikke at det var Anne som hadde sagt at TH skulle ringe etter en time. Uansett har vi bare THs ord på denne avtalen.
Valp kan hun ta med til sitt nye sted.
Om det var THs plan at hun skulle se på boliger og være bekymret?
Citera
2020-10-23, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Interessant spørsmål som jeg tenkte på. Hvordan vil du anse TH ifht Krstian Ord*erud? Som vi kjenner litt til fra den andre store krimsaken i samme region. Tenker du at TH trolig er verre? Sistnevnte (KO) var vel også karakterisert som en ganske hard og kald type. Spør deg siden du kanskje har mye kunnskap om TH siden du diagnostiserer han.

Nå er vel Orderudsaken og Fjellhammarsaken litt forskjellig. Det handlet ikke om skilsmisse. KO var hard, men om han var psykopat og ondskapsfull, det vet jeg ikke. Men kanskje Veronica var psykopat.
Citera
2020-10-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Nå er vel Orderudsaken og Fjellhammarsaken litt forskjellig. Det handlet ikke om skilsmisse. KO var hard, men om han var psykopat og ondskapsfull, det vet jeg ikke. Men kanskje Veronica var psykopat.

Det var også en planlagt ugjerning. Naturlig å sammenligne. Det er ikke så mange planlagte drap på denne måten.
Der ble han og hans kone og en datter drept.
Citera
2020-10-23, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg skjønner at det er nærliggende for deg å tro.

Okei, jeg tolker ditt utsagn om at AE sto i spissen for oppussingen, som noe som du sier at du tror, og som ikke kan bekreftes. Det var bare det jeg lurte på.
Citera
2020-10-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Denne helseappen er jo en viktig del av bevismaterialet i Bert*heussensaken. Eld*n mente at han kunne dokumentere opptil 40% avvik. Blir spennende å se hvordan retten vurderer dette. Enig i at slutten på artikkelen var litt forvirrende. Når det gjelder det du skriver etter Edit: Vi tenker veldig likt.

Jeg har tidligere hevdet at påtalemyndighetene vil frafalle siktelsen mot TH kvelden før dom faller i Bertheussen-saken.

I sag ble det klart ar dette ikke vil skje før i midten av desember.
Senast redigerad av Sandemose 2020-10-23 kl. 21:48.
Citera
2020-10-23, 21:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
De hadde vel ikke en spesifikk avtale denne dagen, da hadde han ikke trengt å ringe. Dessuten skulle de jo på hyttetur, så det stemmer ikke med at de hadde noen spesifikk avtale. Hun hadde sendt melding til datteren om at hun kunne sitte barnevakt, og det stemmer også dårlig med at hun skulle ha hatt noen spesifikk avtale med elektrikeren.
Det står ikke at det var Anne som hadde sagt at TH skulle ringe etter en time. Uansett har vi bare THs ord på denne avtalen.
Valp kan hun ta med til sitt nye sted.
Om det var THs plan at hun skulle se på boliger og være bekymret?
VG - 15.05.2020
"Tom Ha*gen har forklart at han og kona skulle dra til Kvitfjell på forsvinningsdagen 31. oktober 2018
Tom Hag*en har forklart at han skulle ringe til Anne-Eli*sabeth en times tid etter at han kom på jobb. I samtalen skulle de angivelig avklare detaljer rundt hytteturen, har han forklart, ifølge VGs opplysninger"

Dagbladet - 15.05.2020
TH's telefon opprigninger -
"Nå kan Dagbladet avsløre hvordan ektemannen selv forklarer det politiet anser som et brudd i milliardærens rutiner"

VG spesial - "måned for måned" Oktober 2019
"KL. 09.48 - ringer elektriker og nabo Tom*my Skansen til Anne-Eli*sabeth Hagens mobiltelefon. Han får ikke svar. Noen uker i forveien gjorde de en avtale om at han skulle skifte lamper på kjøkkenet. Han stusser over at hun ikke svarer."

NRK - 10.02.2020
"Rolf Let*vik har flere hunder og*Anne-Elisa*beth hadde akkurat fått en ny valp"
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-23 kl. 21:07.
Citera
2020-10-23, 21:04
Medlem
Citat:
Okei, jeg tolker ditt utsagn om at AE sto i spissen for oppussingen, som noe som du sier at du tror, og som ikke kan bekreftes. Det var bare det jeg lurte på.

Jeg har vist til flere nøytrale kilder. Du har kun skrevet hva du tror.
Citera
2020-10-23, 21:13
Bannlyst
Citat:
VG - 15.05.2020
"Tom Ha*gen har forklart at han og kona skulle dra til Kvitfjell på forsvinningsdagen 31. oktober 2018
Tom Hag*en har forklart at han skulle ringe til Anne-Eli*sabeth en times tid etter at han kom på jobb. I samtalen skulle de angivelig avklare detaljer rundt hytteturen, har han forklart, ifølge VGs opplysninger"

Dagbladet - 15.05.2020
TH's telefon opprigninger -
"Nå kan Dagbladet avsløre hvordan ektemannen selv forklarer det politiet anser som et brudd i milliardærens rutiner"

"KL. 09.48 - ringer elektriker og nabo Tom*my Skansen til Anne-Eli*sabeth Hagens mobiltelefon. Han får ikke svar. Noen uker i forveien gjorde de en avtale om at han skulle skifte lamper på kjøkkenet. Han stusser over at hun ikke svarer."

NRK - 10.02.2020
"Rolf Let*vik har flere hunder og*Anne-Elisa*beth hadde akkurat fått en ny valp"

Prøver du å vri på hva som har kommet frem gjennom media i denne saken?

Jeg vet også at Letvik har flere hunder. Jakthunder. Han har hagle og var på fjellet på jakt med hundene når Anne forsvant. Hva har det med saken å gjøre?
Anne og elektrikeren hadde en avtale ja, men det står ikke at han skulle komme spesifikt denne dagen til et spesifikt klokkeslett. Uansett om det hadde vært slik, så kanskje ikke TH visste om dette, eller tenkte på dette. TH er nok den som styrte i kulissene, mens Anne var den som tok seg av dialogen med håndverkerne. Hun var jo hjemmeværende, og det ville blitt praktisk vanskelig for TH å ta seg av denne biten.
Citera
2020-10-23, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg har vist til flere nøytrale kilder. Du har kun skrevet hva du tror.

Men om det virkelig var slik at det var hun som sto i spissen, så kan jo det kanskje forklares med at hun ville at huset skulle ha høyere verdi når hun skulle skilles. Hvis hun brukte 100.000 på oppussing, så kanskje verdien på huset steg med flere hundre tusen. Det kan hende at hun tenkte slik.
For at hun ville skilles, er jo ganske godt dokumentert.
Citera
2020-10-23, 21:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg vet også at Letvik har flere hunder. Jakthunder. Han har hagle og var på fjellet på jakt med hundene når Anne forsvant. Hva har det med saken å gjøre?
Anne og elektrikeren hadde en avtale ja, men det står ikke at han skulle komme spesifikt denne dagen til et spesifikt klokkeslett. Uansett om det hadde vært slik, så kanskje ikke TH visste om dette, eller tenkte på dette. TH er nok den som styrte i kulissene, mens Anne var den som tok seg av dialogen med håndverkerne. Hun var jo hjemmeværende, og det ville blitt praktisk vanskelig for TH å ta seg av denne biten.

VG - 19.09.2019
"Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Ska*nsen, som forteller at han gjorde avtalen med An*ne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt"

Som vi vet ringte elektriker kl 09:48 forsvinningsdagen.
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-23 kl. 21:22.
Citera
2020-10-23, 21:21
Bannlyst
Citat:
VG - 19.09.2019
"Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Ska*nsen, som forteller at han gjorde avtalen med An*ne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt"

Det er saken i media jeg refererer til ja.
Citera
2020-10-23, 21:39
Medlem
Legokatts avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in