2020-10-23, 21:13
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Har någon koll på när de införde restriktioner? Jag kommer fan inte ihåg i allt brus.
Är ju jävligt intressant att se när/om saker ger effekt.
För det behöver dom. Den jävla lutningen på kurvan är inte kul om 3 tre veckor. Då är ju typ hela landet nersmittat..
Nej, jag kommer inte heller ihåg, ugh! Jag ska googla och se om jag hittar något.
Citera
2020-10-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Staten.

Och varifrån ska staten få pengar när alla företag gått i konkurs?
Citera
2020-10-23, 21:14
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Frankrike rapporterar nytt rekord nya fall 42032 och 298 döda

Oroväckande utveckling av andra vågen i Frankrike. 162 döda igår, 298 döda idag.

France sets new record for Covid-19 infections​ with more than 42,000 new cases in 24 hours
Citat:
France reported a new daily record for coronavirus infections with 42,032 new cases in the past 24 hours, according to numbers released by country's health agency on Friday.
This brings the total number of confirmed cases in France to 1,041,075, according to French government statistics, and marks the first time the government's coronavirus case tally has surpassed 1 million.
France also recorded 298 additional coronavirus deaths, bringing the death toll to 34,508, according to the French Health Agency.
According to government data, 976 coronavirus patients are in the hospital, and 122 coronavirus patients are in intensive care.
Speaking at a health center this afternoon, French President Emmanuel Macron said he expects France will have to live with the virus until at least the summer of 2021.
"When I listen to the scientists, and the Scientific Council, we foresee [living with the virus] at best until next summer," Macron said. "It is still too early to say whether we are moving towards wider local re-confinements, we will try each time to reduce the places, the moments when we have identified that the virus was circulating a lot. This is the strategy we will pursue."
Macron added that the government aims to implement new restrictions in the most targeted way possible.
From midnight on Friday, France's nighttime coronavirus curfew will be extended more widely, with 46 million French people affected, announced French Prime Minister Jean Castex on Thursday.

källa cnn
Senast redigerad av GaretheGOLFERbale 2020-10-23 kl. 21:18.
Citera
2020-10-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Och varifrån ska staten få pengar när alla företag gått i konkurs?

Alla företag kommer inte gå i konkurs.
Citera
2020-10-23, 21:17
Medlem
Varför öppnar Sverige upp när antalet sjuka åter igen ökar samtidigt som resten av världen stänger ner? Varför gör Sverige hela tiden tvärtom alla andra?
Citera
2020-10-23, 21:18
Medlem
Citat:
Har någon koll på när de införde restriktioner? Jag kommer fan inte ihåg i allt brus.
Är ju jävligt intressant att se när/om saker ger effekt.
För det behöver dom. Den jävla lutningen på kurvan är inte kul om 3 tre veckor. Då är ju typ hela landet nersmittat..
Kan det ha varit ca en vecka sedan de införde utegångsförbud?
Ansiktslapp var väl i slutet på september.
Senast redigerad av hagelskur 2020-10-23 kl. 21:24.
Citera
2020-10-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Var precis det jag skrev, men det såg du kanske inte?
Det beror på hur bra du är på att räkna.

För övrigt var det trist att man raderade ankans svar på min kommentar om att hon inte kan citera, eftersom hon drabbades av samma bugg som jag drabbades av, och då var jag minsann helt kass på att citera. Mmm. Vad tycker du om det IMBILDEN?

Men rent generellt kan man väl knyta ihop säcken med att det är grym underhållning att läsa dina inlägg. Men visst fan är det tjatigt.
Citera
2020-10-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Alla företag kommer inte gå i konkurs.
Inklusive de som inte har en proffessor bakom rodret?
Senast redigerad av Milosebic 2020-10-23 kl. 21:25.
Citera
2020-10-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ja, men dödligheten är en avspegling av antalet allvarliga fall i samhället. Just nu har iva ökat med ca 3 ggr på ett antal veckor. Jag gissar därmed att dödsfallen kommer öka med det dubbla inom kort.
Iva fortsätter ju öka vad det verkar. Det innebär i sin tur att dödsfallen också kommer öka.

Jag tror också att det kommer öka, men det ligger påfallande lågt jämfört med andra länder, och det kommer öka i andra länder också.
Faktum är att om alla länder hade samma dödlighet som Sverige sett till befolkning, så hade det globalt varit 2000-3000 dödsfall per dag. I själva verket är det 5000-6000 dödsfall per dag. Sverige är alltså dubbelt så bra som det globala snittet. Ändå handlar tråden till 99% om hur dåligt det går för Sverige. Patetiskt.
Citera
2020-10-23, 21:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför öppnar Sverige upp när antalet sjuka åter igen ökar samtidigt som resten av världen stänger ner? Varför gör Sverige hela tiden tvärtom alla andra?

Tengele vill rädda julhandeln o då måste vi släppa ut 70 plussare o låta dem fira jul med släkten.

Sen reglerar Tengele på sjukvården. Han har inget intresse av att minska covid19 spridningen i sig.
Citera
2020-10-23, 21:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Det beror på hur bra du är på att räkna.

För övrigt var det trist att man raderade ankans svar på min kommentar om att hon inte kan citera, eftersom hon drabbades av samma bugg som jag drabbades av, och då var jag minsann helt kass på att citera. Mmm. Vad tycker du om det IMBILDEN?

Men rent generellt kan man väl knyta ihop säcken med att det är grym underhållning att läsa dina inlägg. Men visst fan är det tjatigt.

Det var inte jag som gjorde fel, det var stilicho som hade kluddat till sitt inlägg då hen citerade en annan person. Gå tillbaka och titta på inlägg #393102 det var det jag citerade. Du kan se imitten av inlägget att IMBILDENs inlägg finns kvar innuti
Citera
2020-10-23, 21:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lite mer balanserade kommentarer om IVA på akademiska hos UNT. Men mer är väl inte att förvänta sig av riksmedia.

Under de senaste veckorna har centralintensiven fått flytta några patienter till andra sjukhus för att klara av det ökade inflödet. Rickard Lagedal understryker dock att det inte finns någon risk för att de inte ska kunna erbjuda intensivvård till patienter som kommer in.

– Vi försöker ligga steget före och alltid ha akutplatser kvar genom att flytta patienter till andra sjukhus om det behövs. Och vi har beredskap i fall smittspridningen skulle öka ytterligare, men vi hoppas förstås att man kan bromsa utvecklingen nu.

Man skriver även att det är sju och inte nio inlagda just nu. Positivt i så fall.

Det blir ju så om man flyttar patienter till andra sjukhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in