2020-10-23, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det kommer frem i brevet som dattera skrev, nylig sitert fra av Legokatt. Håndverkerne forteller at det var hun de var i kontakt med. Hun benyttet mittanbud.no i sitt navn. Har du annen informasjon?

Alle her vet jo at det var AE som var kontaktpersonen for annonsen på Mitt Anbud, men betyr det at hun sto i spissen?
Citera
2020-10-23, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Forsvinningen skjer nært bryllupsdagen etter 49 årig ekteskap. "25. oktober 2018 hadde TH og AEH vært*gift*i*49 år"

I filmen Gone Girl skjer forsvinningen på bryllupsdagen etter flere års ekteskap.

Ah, jeg tok feil altså. Det var ikke 50 år, men 49. Det forandrer alt.
Filmen Gone Girl, var ektemannen der psykopat?
Citera
2020-10-23, 20:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Alle her vet jo at det var AE som var kontaktpersonen for annonsen på Mitt Anbud, men betyr det at hun sto i spissen?
Aftenposten - 11.01.2020
En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.
"Arbeiderne sluttførte arbeidet 25. oktober, altså få dager før Anne-Elis*abeth Hagen (68) forsvant, skriver*NRK, som melder at ansatte ble kalt inn til avhør allerede den første uken i november. Hagen forsvant 31. oktober."
Citera
2020-10-23, 20:12
Medlem
Citat:

Det vi har av informasjon tyder på det. Eller har du noen andre kilder enn de jeg viste til?
Citera
2020-10-23, 20:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ah, jeg tok feil altså. Det var ikke 50 år, men 49. Det forandrer alt.
Filmen Gone Girl, var ektemannen der psykopat?
I filmen var ektemannen utro
Citera
2020-10-23, 20:17
Medlem
Legokatts avatar
Rømningsscene fra filmen Gone Girl

Amy flykter i bil med bandasje på hånda etter å ha faket åstedet med sitt eget blod.
"Jeg er så mye lykkeligere nå når jeg er "død" - teknisk sett "forsvunnet" - snart blir jeg antatt død. Borte, og min løgnaktige, utro, uvitende mann vil komme i fengsel for drapet på meg. Nick Dunne tok stoltheten min, verdigheten min, håpet mitt og pengene mine. Han tok og tok fra meg til jeg ikke lenger fantes - det kaller jeg "drap". La straffen stå i forhold til forbrytelsen
Citera
2020-10-23, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det vi har av informasjon tyder på det. Eller har du noen andre kilder enn de jeg viste til?

I og med at det er TH som sitter på pengesekken, så er det nærliggende å tro at det er han som står i spissen og har bestemt rundt dette. Vi vet jo hvor gjerrig han er. Hun har nok fått jobben med å kommunisere med arbeiderne, sånn at TH kunne konsentrere seg om seg og sin business.
Citera
2020-10-23, 20:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
I og med at det er TH som sitter på pengesekken, så er det nærliggende å tro at det er han som står i spissen og har bestemt rundt dette. Vi vet jo hvor gjerrig han er. Hun har nok fått jobben med å kommunisere med arbeiderne, sånn at TH kunne konsentrere seg om seg og sin business.
AEH bestille elektriker til forsvinningsdagen, ringte / sendte sms til barna forsvinningsdagen, avtalte med TH at han skulle ringe hjem etter ca 1 time på forsvinningsdagen (noe som ikke var del av TH's rutine), anskaffet valp kun få dager før, så på boliger på Gjøvik, og bestille håndverkere.

Hun var i tillegg bekymret i tiden før forsvinningen.

Var alt dette også del av TH's plan?
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-23 kl. 20:32.
Citera
2020-10-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hva tenker du selv om undersøkelsen?

Jeg ble litt forvirret av siste avsnitt, at helse-appen kan potensielt anvendes i juridisk sammenheng - samtidig får jeg inntrykk av at det hevdes at appen er mer usikker enn det som tidligere har blitt hevdet.

Undersøkelsen viser at måling av antall skritt har en usikkerhet på 2%, mens distansen måles til opptil 40% usikkerhet.

Distansen påvirkes av hvordan mobilen blir bært (f.eks. i lommen, hånden), armbevegelser, hastighet (f.eks. løpe, gå, hoppe), rystelser, m.m..

Edit:
Jeg er forøvrig veldig enig med debattanten ovenfor. Veldig godt formulert Rips! Det hadde vært lettere å forstå at TH kunne være GM, hvis drapet hadde blitt begått i affekt.
Det er dette at politiet mener at det er planlagt i forveien som jeg stusser på. Noen vil si at det likevel kan ha blitt gjort i affekt, men mitt poeng er at det da burde vært bedre planlagt.

Vi får se! Jeg har tenkt gjennom alle hypoteser. Det var en tid jeg var sikker på at TH var GM, men så oppdaget jeg at det jeg bygget det på bare var rykter.
Jeg håper saken blir løst. En evt tiltale vil avsløre hvordan politiet har etterforsket saken.

Denne helseappen er jo en viktig del av bevismaterialet i Bert*heussensaken. Eld*n mente at han kunne dokumentere opptil 40% avvik. Blir spennende å se hvordan retten vurderer dette. Enig i at slutten på artikkelen var litt forvirrende. Når det gjelder det du skriver etter Edit: Vi tenker veldig likt.
Citera
2020-10-23, 20:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei jeg vet ikke nøyaktig hva som skjedde.

Jeg har tidligere foreslått at MB snakket med TH, at TH ringte henne opp fra AEHs mobiltelefon, og at TH sa AEH var opptatt med noe og om han kunne ta imot beskjed, at hun var på badet, var ute med hvalpen, eller lignende. At MB snakket med TH og kan ha trodd at hun hørte AEH i bakgrunnen.

TV2 skrev da saken ble kjent at TH hadde dratt på jobb kl 07:00. Hvis det stemmer, så kunne TH rent teoretisk ha stått for mye villedning selv.

Dratt til Futurum 07:00, agert Luemannen 07:36, dratt tilbake til S4 langs gangveien 07:56. Forhåndsprogrammert AEHs telefon til å ringe Lønnskjøring 08:45, dratt tilbake til Futurum og ringt fra Lønnskjørings telefon til AEH 08:43 eller 08:44, latt det ringe ut eller avbrutt oppringingen, ventet og så besvart forhåndsprogrammert oppringing 08:45, lagt Lønnskjørings telefon i en skuff, dratt tilbake til S4 langs gangveien 08:56 og avsluttet samtalen fra AEHs mobil 08:56.

Så dratt til Futurum, ankommet 09:15, hentet Lønnskjørings telefon ut av skuffen og lagt den på riktig plass.

Bare som et eksempel.

Det blir veldig mange muligheter når disse villedningene er dratt ut over et lengre tidsrom. Det tyder mer på færre personer involvert, heller enn flere.

Og så er det avhengig av når folk pleier å ankomme jobb på Futurum. De fleste har vel fleksitid. Og om TH har mulighet til å bruke en bakdør eller lignende.

Du har sikkert fått svar fra andre for lenge siden. Men, Luemannen gikk 07:36 og Telefonmannen 08:00.

Jag fick rätt tid men fel gubbe. Telefonmannen var lik hettemannen. Luemannen liknande Linus på linjen.
Citera
2020-10-23, 20:35
Medlem
Citat:

Interessant spørsmål som jeg tenkte på. Hvordan vil du anse TH ifht Krstian Ord*erud? Som vi kjenner litt til fra den andre store krimsaken i samme region. Tenker du at TH trolig er verre? Sistnevnte (KO) var vel også karakterisert som en ganske hard og kald type. Spør deg siden du kanskje har mye kunnskap om TH siden du diagnostiserer han.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-10-23 kl. 20:39.
Citera
2020-10-23, 20:41
Medlem
Citat:

Jeg skjønner at det er nærliggende for deg å tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in