Citat:
Ursprungligen postat av
Adriano87
Jag tycker att så som det har fått gå till hittills är en ren katastrof.
Jag har själv blivit oskyldigt dömd till något allvarligt (inte mord, pedofili, våld eller våldtäkt) på helt vansinniga grunder. Nu ska jag upp i HR med större bevisning till min stora fördel MEN mitt liv är förstört pga lexbase och mr koll. Jag har alltid haft ett välordnat liv, bra utbildning, gott om vänner och så blev jag anklagad för en fruktansvärd sak för två år sedan. Oavsett om jag blir friad så står ändå om mig och mitt liv på dessa skitsidor. Jag kommer ha svårt att skaffa jobb, vänner, dejta mm
Ibland funderar jag seriöst på att ta mitt liv. Dels för att jag inte vill att alla omkring mig läser dem sjuka saker som står om mig (det gör mig genuint deprimerad) , och dels för att få Sverige att vakna. Någon måste göra något. Jag har börjat bruka alkohol i större mängder pga ångest. Pga mrkoll och lexbase har mitt liv börjat gå i en nedåtgående spiral med risk för att jag blir ett soc fall i framtiden med faktiska brott, och detta vill jag inte, jag tar hellre mitt liv.
Och själva rättsväsendet är en stor dagisgård med allvarliga brister. Men detta vågar man inte säga högt för då är man en "rättshaverist". Vi snackar om yttrandefrihet i Sverige, pffft, vilket skämt. Yttrandefrihet när det går till myndigheternas fördel Ja,men inte annars. Rättsväsendet sticker huvudet i sanden och vill inte inse ALLVARLIGA brister och göra ett försök till förbättringar.
Som ångestdämpande (utöver den stora mängden alkoholen) håller jag på att skriva en bok om allt det här och det som hänt mig. Jag har gott om material som intygar på hur ett människoliv KAN bli förstört av myndigheter, INKL mrkoll och lexbase. Mrkoll och lexbase ska sänkas i graven. Jag skiter i om mitt namn kommer ut, för mitt namn är ändå redan offentliggjort på diverse sajter som borde förbjudas.
Mycket tråkigt att läsa ditt inlägg.
Är inte själv med på dessa sidorna men känner starkt för att det borde förbjudas med alla tillbuds stående medel.
Det är märkligt att många känsliga (intergritetskränkande) typer av information såsom sjukdomar, uppsägning från arbete, kontakter med socialtjänst, betalnings / ekonomiska angelägenheter är synnerligen integritetskränkande men att lagöverträdelser å andra sidan skall vara för ALLMÄNHETENS åskådning att ta del av med några knapptryck!
Helt sinnessjukt att det är på det här sättet. Särskilt när en del (uppenbarligen) lider sådana konsekvenser. Man trodde att vi hade ett rättssystem för att ta hand om lagöverträdelser, och när man
varit igenom den processen skall man välkomnas tillbaka till samhället igen.
Men då genom sökbara databaser för allmänheten är man för evigt förknippad med sina dåliga sidor / dåliga perioder i livet. Nästan så man tror att det inte är sant.
Kämpa på vill jag bara säga till dig! Och jag hoppas att du kan på något vis komma igenom din dåliga period. Det verkar ju övervägande som att detta kommer att få ett slut inom snar framtid.