2020-10-23, 20:01
Medlem
hjaelploskilles avatar
Bet365 ger fan 2.70 på Trump nu, det måste väl finnas värde i det? Jag tror inte att han vinner men oddsen borde ligga på runt 2.00 på honom och kanske 1.80 på Biden, 2.70 är jävligt högt
2020-10-23, 20:03
Medlem
Ny poll som visar att Trump leder Michigan med fyra procentenheter.

https://mirsnews.com/pdfs/poll_cross_tabs/1603227211.pdf

Jag kollade upp Zia poll på 538. Nate gillar den inte. Tydligen ska de ha missat New Mexico stort i förra valet, två procent vinst för Clinton mot det verkliga resultatet på åtta procent.

Tyckte ändå det var inteessant.
2020-10-23, 20:06
Medlem
Nixters avatar
Florida update

Republikanerna exploderar i Florida
IPEV röster: +170,595.
Republikanerna kan nå 200.000 "gap" idag, detta betyder att marschen mot 900.000 personer försprång Demokraterna behöver för att slå Republikanerna har startat....

Noterar: Joe förlorade solklart debatten igår, det tycker Amerikaner generellt. Kan Joe bygga upp en kraftigare energi i sin bad än när Obama slog McCain 2008?
Don't think so Biden is toast!
2020-10-23, 20:24
Medlem
Det blåser Trumpvindar. Tyvärr är jag inte uppgraderad tillräckligt för att kunna visa det men lita på min magkänsla.

När valet en gång är över så hoppas jag inte skallen är sprängd av alla motsägelsefulla polls.

Bra att Trump ordnar fred mellan Israel och nu ytterligare ett land. Dom vita hemmafruarna som ännu inte röstat kanske tänker ett varv till.
2020-10-23, 20:29
Medlem
Väldigt många som har förtidsröstat och tror personligen att det är till nackdel för nuvarande president. Tror misstaget han gör är att han har fokuserat för mycket på fake news. Det gick hem första gången eftersom det var något nytt, att en kandidat till president går hårt mot allt och alla. Tror dock att det slår tillbaka, han borde haft en mycket lugnare approach, gett intryck av att han kontroll på läget i landet, att prata öppet om hur Corona påverkat hans möjligheter osv. Skulle gett han mycket mer fördelar och han skulle framstå som mer sanningsenlig och vinna sympatier.

Det Biden misslyckas med är att måla upp trump som pro-Putin. Nämnt väldigt lite om Trump gulligull med Putin, att Ryssland misstänks för att ha betalat talibaner med bounties för att skjuta amerikanska soldater osv.

Kan gå åt båda hållen, men säger nog 55 procent Biden 45 procent Trump.
2020-10-23, 20:56
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida update

Republikanerna exploderar i Florida
IPEV röster: +170,595.
Republikanerna kan nå 200.000 "gap" idag, detta betyder att marschen mot 900.000 personer försprång Demokraterna behöver för att slå Republikanerna har startat....

Noterar: Joe förlorade solklart debatten igår, det tycker Amerikaner generellt. Kan Joe bygga upp en kraftigare energi i sin bad än när Obama slog McCain 2008?
Don't think so Biden is toast!

Tjena,

Detta du syftar på va?
https://twitter.com/athein1/status/1319705719323570176?s=19

Ser riktigt bra ut!

Edit:
Denna förklara riktigt bra.
https://joeisdone.github.io/florida/

12,7% fördel Trump nu. Mål: minst -5%
Senast redigerad av Davy 2020-10-23 kl. 21:07.
2020-10-23, 21:04
Medlem
IQ-145s avatar
Det kommer att bli intressant och se hur många minoriteter, framförallt afro-amerikaner som kommer att rösta på Trump/republikanerna. När man kollar på diverse Trump-rallies så är det i princip inga svarta i publiken överhuvudtaget.

Den största anledningen är nog att vänstern och de svarta i vänsterlägret aggressivt attackerar alla afro-amerikaner som gör det förbjudna och visar ett öppet stöd för Trump. Det gör att många inte vågar säga/visa vad de tycker.

Det har varit en framgångsrik strategi inte bara i USA, men världen över där vänstern använder sig av denna klassiska shame-tactic, även så i Sverige.

Men hur många procent av de svarta rösterna kommer Trump att få 2020?, och kommer det att göra någon skillnad? Han fick 8% av de svarta rösterna 2016. Det känns som om 10-12% inte är ett omöjligt mål 2020.

Trump fick 29% av både asiater och latinos 2016. Runt 30% 2020 låter inte heller omöjligt. Jag tror nog att han kanske t.o.m. kan få upp till 35% av latino rösterna.

De senaste fyra valen har i snitt runt 55% av de röstberättigade röstat. Det verkar som om fler kommer att rösta den här gången. Senast mer än 60% röstade var 1968. Kommer pandemin få fler och rösta totalt? Att fler förtidsröstar råder det inget tvivel om, men hur blir det totalt?

Har någon sett någorlunda tillförlitliga siffror/förutsägelser angående detta?
2020-10-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det kommer att bli intressant och se hur många minoriteter, framförallt afro-amerikaner som kommer att rösta på Trump/republikanerna. När man kollar på diverse Trump-rallies så är det i princip inga svarta i publiken överhuvudtaget.

Den största anledningen är nog att vänstern och de svarta i vänsterlägret aggressivt attackerar alla afro-amerikaner som gör det förbjudna och visar ett öppet stöd för Trump. Det gör att många inte vågar säga/visa vad de tycker.

Det har varit en framgångsrik strategi inte bara i USA, men världen över där vänstern använder sig av denna klassiska shame-tactic, även så i Sverige.

Men hur många procent av de svarta rösterna kommer Trump att få 2020?, och kommer det att göra någon skillnad? Han fick 8% av de svarta rösterna 2016. Det känns som om 10-12% inte är ett omöjligt mål 2020.

Trump fick 29% av både asiater och latinos 2016. Runt 30% 2020 låter inte heller omöjligt. Jag tror nog att han kanske t.o.m. kan få upp till 35% av latino rösterna.

De senaste fyra valen har i snitt runt 55% av de röstberättigade röstat. Det verkar som om fler kommer att rösta den här gången. Senast mer än 60% röstade var 1968. Kommer pandemin få fler och rösta totalt? Att fler förtidsröstar råder det inget tvivel om, men hur blir det totalt?

Har någon sett någorlunda tillförlitliga siffror/förutsägelser angående detta?

Nate Silver har modellerat det och hans projection är 154 miljoner som röstar, vilket är 65% av de röstberättigade
2020-10-23, 21:19
Medlem
Davys avatar
Angående pandemin tror jag inte det behöver bli så negativ effekt för Trump som många (media) tror. Mycket av folkets missnöje ligger ju på beslut på delstatsnivå. Framförallt dessa absurda lockdowns i demokratiska stater, som fått enorma konsekvenser för vanligt folk. Kan nog gynna Trump i stater där det varit jämnt tidigare.
2020-10-23, 21:23
Medlem
Det kom en ny OU just nu som avser period 19 oktober---22 oktober från ett mindre institut med det lite märkliga namnet Susquehanna Polling & Research. Undersökningen visar för Arizona 46% för sleepy Joe och 46% för Trump.
Dom flesta OU jag sett för Arizona har tidigare haft China-Joe i ledningen. Jag ser bara detta som en tendens till uppgång för Trump. Små undersökningar ger inte alltid rätt resultat. Arizona är en stat som jag räknar med att Trump vinner. Det är väl ingen som ifrågasätter mina tankar här. Arizona är rött.

Susquehanna, det låter som en indianhövding som är ute och intervjuar dom vita männen.
2020-10-23, 21:24
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Nate Silver har modellerat det och hans projection är 154 miljoner som röstar, vilket är 65% av de röstberättigade

Det låter högt. Inte sedan 1908 har mer än 65% röstat. Men många ser väl det här valet som det viktigaste i modern tid (typ 100 år). Tack för infon.
2020-10-23, 21:24
Bannlyst
Hur fan i helvete kan demokraterna välja Biden som presidentkandidat? Han hör hemma på ett äldreboende - kan knappt stå upp och hittar inte rätta orden vet han ens vilken dag det är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in