2020-10-23, 16:38
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Källa för helvete! Annars anmäler jag inlägget för ryktesspridning.

Florida Countyballotfiles. Du och forumet har fått denna länk minst 3ggr. Här kommer en bild med webadress så kan du följa detta som mig. Ha det!

https://pasteboard.co/JwZfL7o.png
2020-10-23, 16:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Största vinnaren av debatten igår R I Pennsylvania

Republikanerna i Pennsylvania går nu mot vinst efter Bidens mycket luddiga svar kring energi i gårdagens debatt. Detta avgjorde PA 2016 och kommer nu avgöra 2020. Pennsylvania låg jämnt innan (toss up) men kommer nu riktas till Republikanerna och Trump.

New Mexicos Demokratiska Senator avböjer Bidens energiplan. Även en av New Mexicos mest kända Demokrat var tvungen att tydliggöra att hon inte stödjer Bidens energipolitik. Efter debatten via twitter.

Florida Update

FL IPEV = In Person Early Vote
Republikanerna ligger nu +143,342

Republikanerna fortsätter öka sitt försprång, det Gap som Demokraterna måste lyckas med till valdagen har nu gått från 650.000 till 800.000 (!)

Jasså?
https://pasteboard.co/JwZfL7o.png

Jag ser inte att R leder med något. Gapet har alltså ökat?
2020-10-23, 16:50
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Jag förstår inte riktigt varför folk här på flashback är så otroligt pro Trump eller pro Biden.

Tror själv att Biden vinner, ekonomin och corona kommer fälla Trump.
Det enda som får mig att tveka är att pollsen hade så otroligt fel 2016.

Hoppas Trump vinner då han har en marginellt fredligare utrikespolitik (samt att alla fejk vänster och liberaler kommer gråta). Men oavsett vem som vinner så kommer USAs nedåtspiral att fortsätta - vilket är ytterst välkommet.
2020-10-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Att om Amerikanerna bryr sig om skandaler så hade de inte valt skandalmaskinen Trump till President. Han har ju producerat skandaler på löpande band sen 80-talet

Skandaler sen han gav sig in i politiken tänkte jag givetvis på.

Har tappat räkningen på Bidens.
2020-10-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hur mycket av det har du sett i mainstream-media? Jag har inte kunnat följa saken så bra i eftermiddag eftersom jag är på resande fot, men lite har jag varit inne då och då, och jag har inte sett någonting om detta utom från Flashbackbubblan. Inte någon annanstans. Har jag fel om detta?

FOX sände.

95% av gammelmedia är pro-Biden och TOK-anti-Trump så det förvånar mig inte att gammelmedia mörkast även detta!
2020-10-23, 16:56
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är tyvärr inte uppgraderad idag men det är ingen idé att följa polls för perioden 9 oktober---20 oktober utan vi griper desperat efter nyare polls.

Just nu kom det upp ett nytt institut vid namn St. Pete Polls och i den viktiga staten Florida har Biden en ledning med 49% mot 47% för Trump. Undersökningen är aktuell för perioden är 21--22 okt.

Vem FAN är Sankt Pete? Syftar det på Jesu lärjunge Petrus? Eller Simon Petrus?

Men som Ni ser har Trump börjat knappa in i viktiga stater, det kan bli riktigt spännande det här. 2% ledning för Biden är brus i undersökningen.

Förmodligen ligger den i den stora staden Saint Petersburg, som ligger söder om Tampa.

Fake News, både i us och Sverige skriver att det är kört för Trump om han förlorar Florida. Trump hade vunnit mot Hillary även om han förlorat Florida.
2020-10-23, 16:57
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det var ett exempel. England bränner sopor utomlands för att få ned sina koldioxidutsläpp.
England har ju nästan ingen fjärrvärme så det är ju svårt att få ekonomi i avfallsförbränning där och det är sannolikt den största orsaken att man inte bränner sitt avfall i så stor omfattning (om det nu är så att man inte gör det, har inte koll längre).

Det jag vet är att man har blygsamma planer på att bygga ut fjärrvärme till cirka 15 % fram till år 2030. I Sverige är motsvarande siffra ungefär 50 % idag.

Det ju dumt att bränna avfall utan att ta hand om energin, så då är det ju bättre att England exporterar avfallet och att energin tas om hand.
2020-10-23, 17:03
Medlem
Citat:
Finns många som har blivit dömda och blivit benådade av en president. Det är därför benådning finns.

Helt fel! Trump vill att staterna ska själv bestämma och många stödjer polisen, lika väl som vi Svenskar alla stödjer våran polis.

Nej. Han skrev inte under en sådan order för att sparka folk som är olojal mot Trump.

Ja, det är därför benådning finns. Men kan du ge mig exempel på när en president tidigare har benådat dömda brottslingar utifrån sina egna intressen? Roger Stone var (är) en nära allierad till Trump, blev dömd på samtliga punkter han stod åtalad för, och skulle avtjäna ett 40 månader långt straff i federalt fängelse. Men påpassligt nog gick kompisen Donald Trump in och gjorde honom till en fri man. Om du inte inser hur jävla illa det stinker så vet jag inte vad.

Jo, det var exakt därför han skrev under ordern. För att ge sig själv utrymme att göra sig av med folk som inte vill följa hans agenda. I en demokrati måste det få finnas plats för oliktänkande, men det är något han många gånger har visat att han inte ger mycket för.
2020-10-23, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
FOX sände.

95% av gammelmedia är pro-Biden och TOK-anti-Trump så det förvånar mig inte att gammelmedia mörkast även detta!

Som sagt, den enda media som vill ta i storyn är hillbilly-kanalen Fox. Därmed stärks min tes att den där konspirationsteorin om Hunter Biden inte kommer att ha någon som helst påverkan på valet.

#Biden2020
2020-10-23, 17:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ja, det är därför benådning finns. Men kan du ge mig exempel på när en president tidigare har benådat dömda brottslingar utifrån sina egna intressen? Roger Stone var (är) en nära allierad till Trump, blev dömd på samtliga punkter han stod åtalad för, och skulle avtjäna ett 40 månader långt straff i federalt fängelse. Men påpassligt nog gick kompisen Donald Trump in och gjorde honom till en fri man. Om du inte inser hur jävla illa det stinker så vet jag inte vad.

Jo, det var exakt därför han skrev under ordern. För att ge sig själv utrymme att göra sig av med folk som inte vill följa hans agenda. I en demokrati måste det få finnas plats för oliktänkande, men det är något han många gånger har visat att han inte ger mycket för.

Obama benåder Chelsea Manning. Chelsea Manning blev dömd. Jag säger inte att Chelsea Manning har gjort något fel enligt mig. Men Chelsea Manning blev dömd.

Finns ingen sådan order.

Hur som helst bör du titta på Jimmy Dore Show om du vill veta korruptionen kring Trump. Nej, Jimmy Dore är Anti-Trump. Tror du mig inte? Se här: https://www.youtube.com/watch?v=gevJ6tp5zTI
2020-10-23, 17:09
Medlem
ErikAnderzohns avatar
538 släppte nyss en ny video. Grymt! Kanske det tystar skeptikerna en aning?

What Happened To The Polls In 2016 — And What You Should Know About Them In 2020

Orkar man inte se hela 'försvarsvideon' med FiveThirtyEight så kan man väl lyssna på vad Mike Madrid (The Lincoln Project) har att säga om 2016 och 'shy' voters mer specifikt...klurar själv på detta. Har inga svar så fråga inte, dock har jag mina misstankar...inga är bra för Trump.

https://youtu.be/uQnAftpSEjY?t=2597

(FB) Presidentvalet 2020
2020-10-23, 17:12
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq

Herregud, du vet inte vad du pratar om.

1) Presidenten kan bara benåda i federala rättsfall. Inte delstatliga.

2) Alla Presidenter har benånad personer för att göra politiska vinster. Se listan:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_people_pardoned_or_granted_clemency_by_the _president_of_the_United_States#:~:text=The%20plen ary%20power%20to%20grant,an%20impeachment%20proces s%3A%20%22The%20president

3) Roger Stone drogs in pga spioneringen och försöket att avsätta Trump. Han dömdes av en politisk tillsatt domare av Obama som hatar allt med Trump. Det hela påminde mer om Sovjet än en demokrati.
Senast redigerad av Davy 2020-10-23 kl. 17:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in