2020-10-23, 16:15
Medlem
Nixters avatar
Största vinnaren av debatten igår R I Pennsylvania

Republikanerna i Pennsylvania går nu mot vinst efter Bidens mycket luddiga svar kring energi i gårdagens debatt. Detta avgjorde PA 2016 och kommer nu avgöra 2020. Pennsylvania låg jämnt innan (toss up) men kommer nu riktas till Republikanerna och Trump.

New Mexicos Demokratiska Senator avböjer Bidens energiplan. Även en av New Mexicos mest kända Demokrat var tvungen att tydliggöra att hon inte stödjer Bidens energipolitik. Efter debatten via twitter.

Florida Update

FL IPEV = In Person Early Vote
Republikanerna ligger nu +143,342

Republikanerna fortsätter öka sitt försprång, det Gap som Demokraterna måste lyckas med till valdagen har nu gått från 650.000 till 800.000 (!)
2020-10-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Och med det vill du säga att?

Att om Amerikanerna bryr sig om skandaler så hade de inte valt skandalmaskinen Trump till President. Han har ju producerat skandaler på löpande band sen 80-talet
2020-10-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hur mycket av det har du sett i mainstream-media? Jag har inte kunnat följa saken så bra i eftermiddag eftersom jag är på resande fot, men lite har jag varit inne då och då, och jag har inte sett någonting om detta utom från Flashbackbubblan. Inte någon annanstans. Har jag fel om detta?

Mainstream-media delar inte detta med folket för att de är en del i ”deep state”-konspirationen mot Donald Trump, förstår du. Det är så det ligger till.
2020-10-23, 16:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Det är högst anmärkningsvärt att han betalat mer i skatt till Kina än USA, särskilt som han gärna upprepar sitt mantra om ”America first” och att Kina är ondskan på jorden. Men enligt er är det väl fullt normalt? Kanske rentav smart? Och att han inte offentliggör sina deklarationer.. varför gör han inte det?

Det finns absolut ingenting med honom som kännetecknar att han skulle vara en ”man av folket” eller att han faktiskt skulle bry sig om någon annan än sig själv och sitt varumärke. Herregud, det är lika cringe varje gång man ser någon random redneck stå och framhäva honom som någon sorts Messias. Han skiter fullständigt i arbetarklassen och vill bara göra det lättast för toppskiktet, där också han själv och hans familj ingår.

Fyra år av total splittring, maktmissbruk och misshandel av demokratin i ett land som en gång i tiden ändå stod ganska stadigt. Jag förstår att de kanske ville ha en förändring för fyra år sedan, testa något nytt och annorlunda. Men jag har väldigt svårt att tro att det amerikanska folket är lika dumma denna gång, och att de ska kunna se förbi det totala kaos som faktiskt råder.

Jag förstår vad du menar. Trump hycklar. Men vem är det som har gjort detta möjligt att handla med Kina? Jo, Bill Clinton.

Fyra år? Säg 30 år. Maktmissbruk? Du menar Obama? Misshandel av Demokrati? Trump stödjer iallafall yttrandefrihet.

USA-folket valde Bush och Obama samt Clinton två gånger
2020-10-23, 16:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Republikanerna i Pennsylvania går nu mot vinst efter Bidens mycket luddiga svar kring energi i gårdagens debatt. Detta avgjorde PA 2016 och kommer nu avgöra 2020. Pennsylvania låg jämnt innan (toss up) men kommer nu riktas till Republikanerna och Trump.

New Mexicos Demokratiska Senator avböjer Bidens energiplan. Även en av New Mexicos mest kända Demokrat var tvungen att tydliggöra att hon inte stödjer Bidens energipolitik. Efter debatten via twitter.

Florida Update

Republikanerna fortsätter öka sitt försprång, det Gap som Demokraterna måste lyckas med till valdagen har nu gått från 650.000 till 800.000 (!)

Källa för helvete! Annars anmäler jag inlägget för ryktesspridning.
2020-10-23, 16:21
Avslutad
Citat:
Mainstream-media delar inte detta med folket för att de är en del i ”deep state”-konspirationen mot Donald Trump, förstår du. Det är så det ligger till.

Jag vet att det är så det ligger till. Min poäng är att en presskonferens om Hunter Biden inte kommer att ha någon påverkan på valet då media inte lyfter fram detta som en nyhet, utan istället tystar ner det. Förstår du. Det är så det ligger till.
2020-10-23, 16:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
En rätt dum idé!

Tekniskt sett är det ju inte så billigt och effektivt att "skicka" el långa sträckor så om Kanada och Mexiko ska producera el från olja för USA:s räkning så får man nog brist på el i många stater.

Det var ett exempel. England bränner sopor utomlands för att få ned sina koldioxidutsläpp.
2020-10-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Florida Update

Vet någon om det går att muta på flashback, är så träligt att börja läsa ett av Nixters inlägg av misstag och sen inse att det är Nixter som har skrivit det. Man får ju större insikt i Presidentvalet genom att läsa innehållet i en skål med alfabetsoppa än att läsa en av hans "briljanta" hittepå analyser.
2020-10-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag förstår vad du menar. Trump hycklar. Men vem är det som har gjort detta möjligt att handla med Kina? Jo, Bill Clinton.

Fyra år? Säg 30 år. Maktmissbruk? Du menar Obama? Misshandel av Demokrati? Trump stödjer iallafall yttrandefrihet.

USA-folket valde Bush och Obama samt Clinton två gånger

Maktmissbruk? Nej, jag menar Trump. Ett exempel är fallet Roger Stone, där Stone ljög i kongressen och blev dömd för detta, men blev benådad av Trump.

Trump stödjer yttrandefrihet, men bara för de som inte kritiserar eller är av annan åsikt än honom. Han jobbar aktivt för att förvandla USA till en diktatur. Nyligen skrev han under en exekutiv order som gör det möjligt för honom att sparka federalt anställda som anses ”illojala” eller ”deep state”. Alltså på politiska grunder. De som avviker från hans linje ska bort.
2020-10-23, 16:28
Medlem
Rasmussen Reports kom precis med en ny OU för perioden 20 okt--22 oktober. Idag håller men 51% job approval för Trump mot 48% disapproval.

Igår höll man 52% job approval mot 48% disapproval. Detta är dom normala rörelserna. Ibland är Trump nere på 47% job approval men det verkar ha stabiliserat sig stabbigt på lite högre siffror.

Man kan tolka detta som att Trump är med i leken och många underskattar hans möjligheter att vinna.

Vad har egentligen Rasmussen Reports som inte andra institut har? Ja det kan man fråga sig. Bidengate har nog inte ännu slagit igenom men kommer kanske att innebära någon procents minskning för China-Joe. Skandaler som förtigs kan mycket väl förvärras, det är som att stänga inne en varböld istället för att trycka ut den så att det slabbiga innehållet hamnar på spegeln.

Jag är bättre uppgraderad nu än tidigare.
2020-10-23, 16:34
Medlem
Trumps fanbase här inne kan fortsätta slänga "men X är hycklare!!!" som svar till varje post om dom vill, siffrorna fortsätter att se stabila ut.

Vad är best case för Trump just nu?
Biden leder med 9.8% i the average of polls. De två sista veckorna vilket vi nu är inne i brukar inte svänga så dramatiskt. 2008 svängde det +0.3% i Obamas favör, 2012+1.6%, 2016 +3.1 i Trumps favör.
Så Trump behöver två saker

- Att racet jämnar ut sig rejält
- Och då troligen att det samtidigt är ett stort polling error som gynnar honom

Så låt oss ge Trump en 4% swing de sista två veckorna. En större swing har det inte varit sedan 1996.
Då landar vi på Biden +5.8 nationellt, going in till election day dvs. Det ger med >99% sannolikhet en vinst i the electoral college. Men låt oss ge utöver den swing Trump redan fått i mitt hypotetiska exempel också ett polling error. Av nån anledning har pollsters alltså missat att det finns ännu fler Trumpsupporters där ute. Han skulle behöva ett polling error förmodligen på runt 3% för att han skulle bli en favorit. Och då förlorar han alltså the popular vote med 2.8% (!)

538 hade Hillary i ledning med 3.9 inför sista dagen. Hon vann popular vote med 2.1% och Trump vann EC med extremt små marginaler. 3 stater under <1% marginal. (WI, MI, PA)

Är detta omöjligt för Trump? Svar nej. Men bra osannolikt.
Det kan naturligtvis ske något extremt som får opinionen att svänga. Det kan naturligtvis finnas ett polling error som gynnar Trump. Jag har bara extremt svårt att se varför så skulle vara fallet, och hävdar man att det ÄR på det viset ligger bevisbördan på den.
2020-10-23, 16:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Maktmissbruk? Nej, jag menar Trump. Ett exempel är fallet Roger Stone, där Stone ljög i kongressen och blev dömd för detta, men blev benådad av Trump.

Trump stödjer yttrandefrihet, men bara för de som inte kritiserar eller är av annan åsikt än honom. Han jobbar aktivt för att förvandla USA till en diktatur. Nyligen skrev han under en exekutiv order som gör det möjligt för honom att sparka federalt anställda som anses ”illojala” eller ”deep state”. Alltså på politiska grunder. De som avviker från hans linje ska bort.

Finns många som har blivit dömda och blivit benådade av en president. Det är därför benådning finns.

Helt fel! Trump vill att staterna ska själv bestämma och många stödjer polisen, lika väl som vi Svenskar alla stödjer våran polis.

Nej. Han skrev inte under en sådan order för att sparka folk som är olojal mot Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in