2020-10-23, 15:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regista
Varför skulle någon som röstade på Trump 2016, inte rösta på honom nu? Om skandalerna inför förra valet inte bet på väljarna, varför skulle skandalerna den här gången göra någon skillnad?

Trump låter och är precis som för fyra år sedan då han vann. Demokraterna har däremot gått ännu längre vänsterut och närmast givit carte blanche åt radikalerna som förespråkar vansinniga rasteorier och är ute på gatorna och vandaliserar näringsverksamheter. Detta kan rimligen inte gå hem hos medianväljaren: en knegare som går upp tidigt på morgonen och gör rätt för sig och försöker få räkningarna att gå ihop i slutet av månaden.

Ett svar : Corona

Det är det som fäller honom, om han faller.

Medel/låginkomsttagare ger nog blanka "f" i hur wallstreet gör.
2020-10-23, 15:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
D riktar sin politik till hycklare. De som inte vill ha olja, men de accepterar om oljan bränns någon annanstans för att sedan skicka elen tillbaka.
En rätt dum idé!

Tekniskt sett är det ju inte så billigt och effektivt att "skicka" el långa sträckor så om Kanada och Mexiko ska producera el från olja för USA:s räkning så får man nog brist på el i många stater.
2020-10-23, 15:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett svar : Corona

Det är det som fäller honom, om han faller.

Medel/låginkomsttagare ger nog blanka "f" i hur wallstreet gör.

Jag skulle säga att om han förlorar nu om cirka 11 eller 12 dagar så är det inte bara Covid-19 som är boven i dramat utan Moscow Mitch och 19 andra republikanska senatorer som bokstavligen vägrar att skicka ut stimuleringspaket så att "avreage Joe" ska kunna betala hyra och köpa mat.
2020-10-23, 15:47
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regista
Varför skulle någon som röstade på Trump 2016, inte rösta på honom nu? Om skandalerna inför förra valet inte bet på väljarna, varför skulle skandalerna den här gången göra någon skillnad?

Som jag ser det är där två saker som kan fälla Trump med ditt inlägg i åtanke.

Först är det inte Hillary på den andre sidan. Fanns nog många osäkra väljare som kunde stå ut med Trump bara för att hålla Hillary borta (soffliggare pga de två galna alternativen kan också inkluderas egentligen).
Det andra är att Trumptrain har stannat. Där är ingen hype i honom längre med en växande medborgarrörelse som drar med sig allt i sin närhet. Affektröstarna finns i huvudsak på den andre sidan idag.
Senast redigerad av Seemve 2020-10-23 kl. 15:51.
2020-10-23, 15:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Som jag ser det är där två saker som kan fälla Trump med ditt inlägg i åtanke.

Först är det inte Hillary på den andre sidan. Fanns nog många osäkra väljare som kunde stå ut med Trump bara för att hålla Hillary borta (soffliggare pga de två galna alternativen kan också inkluderas egentligen).
Det andra är att Trumptrain har stannat. Där är ingen hype i honom längre med en växande medborgarrörelse som drar med sig allt i sin närhet. Affektröstarna finns i huvudsak på den andre sidan idag.

Glöm inte bort att Trump även var ett oprövat kort ovanpå att han inte var Hillary Clinton, jag tror nog en hel del röstade på honom för att han just var ett oprövat kort
2020-10-23, 16:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Så pollls på senatval kan man lita på? fast bara om man själv väljer EN poll och sedan jämför denna med snittet av av polls på presidentsidan?

Här har vi alla polls på James/Peter i Michigan:

https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/senate/mi/michigan_senate_james_vs_peters-6964.html

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/senate/michigan/

Sen kan alla klura lite på varför Nixter valde just den poll han gjorde....

Jag påstår inte att du med detta kan lita på polls utan konstaterar att de polls som 2016 visade vinst för Trump visar annorlunda i år igen, jämfört med de helt grundlösa polls Ni hänvisar till. Du kan ju ha fel med mer eller mindre..

Republikanska senatorer går starkt
Noterar att Republikanska senatorer i bla Minnesota, Michigan nu hämtat igen 10% i "polls" på nån månad. Lewis i Minnesota ligger nu helt lika. Svängningar i dessa polls Ni refererar till är gör stora gör att vara sannolika, bara säger detta.

Lewis som kan ta Demokrat Senatplats till Republikanerna https://ballotpedia.org/Jason_Lewis_(Minnesota)
2020-10-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Donald trump är president!!!

Och med det vill du säga att?
2020-10-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Inget alls. Någon har lämnat påstådda bevis, ingen är dömd för något, och en liten notis spelar ingen roll.

Du anser en presskonferens = en liten notis?

Noterat.
2020-10-23, 16:09
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Det bara väller in...så kul!

More Than 47 Million Ballots Cast In U.S. Election, Eclipsing 2016 Early Turnout

Citat:
The high level of early voting has led Michael McDonald, the University of Florida professor who administers the U.S. Elections Project, to predict a record turnout of about 150 million, representing 65% of eligible voters, the highest rate since 1908.

Arizona är inget undantag! The numbers keep coming in...

Ballot Counting Underway In Key Battleground State Of Arizona
2020-10-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror att det är inte positivt för Biden med tanke på att han har nekat allt tidigare. Men jag tror inte Biden har begått något brott trots att det handlar om pengar.

Ja. Det är ett desperat trick. Lika väl som att säga att Trunp har ett konto i Kina där han gjorde affärer med som för många år sedan. Som det skulle vara olagligt?

Det är högst anmärkningsvärt att han betalat mer i skatt till Kina än USA, särskilt som han gärna upprepar sitt mantra om ”America first” och att Kina är ondskan på jorden. Men enligt er är det väl fullt normalt? Kanske rentav smart? Och att han inte offentliggör sina deklarationer.. varför gör han inte det?

Det finns absolut ingenting med honom som kännetecknar att han skulle vara en ”man av folket” eller att han faktiskt skulle bry sig om någon annan än sig själv och sitt varumärke. Herregud, det är lika cringe varje gång man ser någon random redneck stå och framhäva honom som någon sorts Messias. Han skiter fullständigt i arbetarklassen och vill bara göra det lättast för toppskiktet, där också han själv och hans familj ingår.

Fyra år av total splittring, maktmissbruk och misshandel av demokratin i ett land som en gång i tiden ändå stod ganska stadigt. Jag förstår att de kanske ville ha en förändring för fyra år sedan, testa något nytt och annorlunda. Men jag har väldigt svårt att tro att det amerikanska folket är lika dumma denna gång, och att de ska kunna se förbi det totala kaos som faktiskt råder.
2020-10-23, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Du anser en presskonferens = en liten notis?

Noterat.

Hur mycket av det har du sett i mainstream-media? Jag har inte kunnat följa saken så bra i eftermiddag eftersom jag är på resande fot, men lite har jag varit inne då och då, och jag har inte sett någonting om detta utom från Flashbackbubblan. Inte någon annanstans. Har jag fel om detta?
2020-10-23, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Det bara väller in...så kul!

More Than 47 Million Ballots Cast In U.S. Election, Eclipsing 2016 Early Turnout

Arizona är inget undantag! The numbers keep coming in...

Ballot Counting Underway In Key Battleground State Of Arizona

Hmm, antar att det betyder att Demokraterna kraftsamlar. Det blir en strid på kniven detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in