Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Jag tror att det är inte positivt för Biden med tanke på att han har nekat allt tidigare. Men jag tror inte Biden har begått något brott trots att det handlar om pengar.
Ja. Det är ett desperat trick. Lika väl som att säga att Trunp har ett konto i Kina där han gjorde affärer med som för många år sedan. Som det skulle vara olagligt?
Det är högst anmärkningsvärt att han betalat mer i skatt till Kina än USA, särskilt som han gärna upprepar sitt mantra om ”America first” och att Kina är ondskan på jorden. Men enligt er är det väl fullt normalt? Kanske rentav smart? Och att han inte offentliggör sina deklarationer.. varför gör han inte det?
Det finns absolut ingenting med honom som kännetecknar att han skulle vara en ”man av folket” eller att han faktiskt skulle bry sig om någon annan än sig själv och sitt varumärke. Herregud, det är lika cringe varje gång man ser någon random redneck stå och framhäva honom som någon sorts Messias. Han skiter fullständigt i arbetarklassen och vill bara göra det lättast för toppskiktet, där också han själv och hans familj ingår.
Fyra år av total splittring, maktmissbruk och misshandel av demokratin i ett land som en gång i tiden ändå stod ganska stadigt. Jag förstår att de kanske ville ha en förändring för fyra år sedan, testa något nytt och annorlunda. Men jag har väldigt svårt att tro att det amerikanska folket är lika dumma denna gång, och att de ska kunna se förbi det totala kaos som faktiskt råder.