Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
I min värld, om jag varit brorssonen så hade jag tagit med Esbjörn till banken och skickat tillbaka pengen till Ebba.
Ett annat förfarande är att köra sitt eget race, skramla ihop pengar, trycka in dom på EB:s konto och säga "Inte jättesnyggt, men nu har du dina stålar och nu glömmer vi detta". Sen kan släkten deala med Esbjörn, få undan EB och kräva pengar av Esbjörn.
Om Esbjörn och två släktingar vill häva köpet, bör det finnas samordning och ett gemensamt intresse av att få undan EB till att börja med ...
Bilden av Esbjörns hälsa är fö oklar. Äldre dementa personer kan pendla mellan bättre och sämre perioder, deras svagheter kanske märks mindre i vissa situationer osv. Men att Esbjörn totalt glömt kontraktskrivandet känns inte troligt. Isf är Esbjörn redigt dement och det bör märkas varje dag.
Angående egendomen ... det är nog tomten (läget!) EB vill åt och inte kåken, men nu har hon ju ögonen på sig och någon snabb och smidig rivning blir det nog inte ...
Fan, jag tror aldrig hon krånglar sig ur detta med hedern i behåll. Hon kan backa och se ut som ett fån (dessutom har hon redan öppnat för det försiktigt) och hon kan avancera och se ut som en skitstövel.
Inget av alternativen blir bra.
Dessutom verkar hon inte kunna sköta grejer på ett basalt plan, det fattades nån sida osv.
Detta är nog inte en person som ska styra landet.