2020-10-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag går på fakta. Opinionsundersökningar, historisk statistik och liknande är bra. Du har bestämt dig för att Trump vinner och utgår från det.

Jag tror på Biden ända tills Trump leder, och då ändrar jag till att jag tror på Trump. Det är normal för normala människor att göra så.

Har du sett denna? https://www.facebook.com/DonaldTrump/videos/350524406214941

Skulle gärna höra vad du har att säga om detta. Tror att jag aldrig haft så mycket sekundärskam i mitt liv. Nattens debatt kommer att bli märklig om han inte kan föra sig bättre än så här. Man tror ju att det är ett plojprogram med någon som spelar honom.
2020-10-22, 20:07
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Har du sett denna? https://www.facebook.com/DonaldTrump/videos/350524406214941

Skulle gärna höra vad du har att säga om detta. Tror att jag aldrig haft så mycket sekundärskam i mitt liv. Nattens debatt kommer att bli märklig om han inte kan föra sig bättre än så här. Man tror ju att det är ett plojprogram med någon som spelar honom.

Trump är pinsam på så många vis.

Jag försöker ibland förklara för trumpsters irl att Trump inte byggt någon mur, suger israelisk kuk, är hand i hand med storföretagen(utom tech) och så vidare. Då har vi inte ens nämnt hans personliga svagheter.

Som det ser ut nu håller han på att förstöra möjligheterna för någon med ett liknande program och viljan/förmågan/intresset att faktiskt driva frågorna.

Vi är nu i läget att Biden inte behöver göra något eller för att vara än mer tydlig helst inte ska göra något. Under tiden jobbar Trump för demokraterna.

Jag noterar hur svårt det är för en del trumpsters här att dels förstå skillnaden på vad man önskar ska hända och vad man tror och dels se att det är Trump och inte Biden som är hatad/föraktad och bespottad av stora delar av befolkningen.

Jag ser helst att Republikanerna vinner men som det ser ut nu kanske det är lika bara om de bara tar Senaten.
2020-10-22, 20:13
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
[NYT] The Relentless Shrinking of Trump’s Base

Klart läsvärd artikel. Demografiskiftet är enormt. Vem gynnas av det? Biden? Skulle tro det...

https://electproject.github.io/Early-Vote-2020G/index.html

Klart det är så.

Inför nästa val ska alla valdistrikt läggas om efter den senaste folkräkningen. Då kommer de styrande i varje stat att skapa valdistrikt som ökar chansen för egna partiet. När Florida, Arizona, Pennsylvania, Iowa mfl rätt jämna stater styrs av Demokraterna kan vem som helst räkna ut hur de närmaste 10 åren ser ut där. Efter 10 igen är det ny omgörning men då har demografin ändrats igen...
2020-10-22, 20:14
Medlem
Hade faktiskt gärna sett en republikan vinna men inte det orangea narcissistiska mongot Trump
2020-10-22, 20:23
Medlem
Citat:

Jag försöker ibland förklara för trumpsters irl att Trump inte byggt någon mur, suger israelisk kuk, är hand i hand med storföretagen(utom tech) och så vidare. Då har vi inte ens nämnt hans personliga svagheter.

Som det ser ut nu håller han på att förstöra möjligheterna för någon med ett liknande program och viljan/förmågan/intresset att faktiskt driva frågorna.

Vi är nu i läget att Biden inte behöver göra något eller för att vara än mer tydlig helst inte ska göra något. Under tiden jobbar Trump för demokraterna.

Jag noterar hur svårt det är för en del trumpsters här att dels förstå skillnaden på vad man önskar ska hända och vad man tror och dels se att det är Trump och inte Biden som är hatad/föraktad och bespottad av stora delar av befolkningen.

Jag ser helst att Republikanerna vinner men som det ser ut nu kanske det är lika bara om de bara tar Senaten.

Det mest anmärkningsvärda med intervjun är ju att han får inte ett vettigt ord sagt. Han har full möjlighet att attrahera väljare och han pratar om vilken glass Biden äter och Clintons mejls och sen hela tiden en massa nonsens. Har aldrig sett något liknande.

Påminner om intervjun Janne Josefsson gjorde med ÖZZ Nujen som Özz la ut själv. Men den här var hundra gånger mer förstörande för intervjuobjektet.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.STHLM
Hade faktiskt gärna sett en republikan vinna men inte det orangea narcissistiska mongot Trump

Ja samma här. En riktig president som är normal och har politiska tankar. Där folk och företag kan växa.
2020-10-22, 20:26
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Jag går på fakta. Opinionsundersökningar, historisk statistik och liknande är bra. Du har bestämt dig för att Trump vinner och utgår från det.

Jag tror på Biden ända tills Trump leder, och då ändrar jag till att jag tror på Trump. Det är normal för normala människor att göra så.

Men om du tror på historik, och gör exakt samma kurva som 2016 så tycker du fortsatt att du tror på Biden ?

Så bara för att Demokraterna lägger sina röster tidigast så leder Biden, du ser ju tydligt att Republikanerna har fler röster att lägga in samt har ett högre valdeltagande än Demokraterna. Märkligt resonemang, men visst, just nu har Demokraterna lagt fler röster, och för varje dag så kommer Republikanerna närmare och på valdagen röstar Republikaner till 70%...

Här på denna länk kommer du se Republikaner komma närmare Dems idag än vad dom var igår, till valdagen då dom redan leder och då vunnit eller vinner genom sin överlägsna Election day vote. Allt precis som 2016, eller 2012 eller 2008.
https://www.dataorbital.com/2020-general-election-early-vote-tracker
2020-10-22, 20:29
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Men om du tror på historik, och gör exakt samma kurva som 2016 så tycker du fortsatt att du tror på Biden ?

Så bara för att Demokraterna lägger sina röster tidigast så leder Biden, du ser ju tydligt att Republikanerna har fler röster att lägga in samt har ett högre valdeltagande än Demokraterna. Märkligt resonemang, men visst, just nu har Demokraterna lagt fler röster, och för varje dag så kommer Republikanerna närmare och på valdagen röstar Republikaner till 70%...

Här på denna länk kommer du se Republikaner komma närmare Dems idag än vad dom var igår, till valdagen då dom redan leder och då vunnit eller vinner genom sin överlägsna Election day vote. Allt precis som 2016, eller 2012 eller 2008.
https://www.dataorbital.com/2020-general-election-early-vote-tracker

Var det Arizona där dina lögner om tidig demokratisk röstning vederlagts du ville ljuga om eller var det något annat?

Jag vet inte om du trollar eller bara är korkad men återigen: i Arizona röstar republikaner i förtid i samma utsträckning som demokrater. Har demokraterna fler röster leder de på alla sätt och vis.
2020-10-22, 20:34
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Precis, hoppa ur din dimma nu. Affärsvännen till Hunter Biden, Tony Babilinski ex militär och delägare i bolag med Hunter och James har precis gått ut i Media och berättat att "The Big Guy 10%" är Joe Biden.

Meningen myntades när Hunter, James (Joes bror) och "The big guy" skulle dela på förtjänsten av ett mycket lukrativt Kinesiskt energikontrakt.

Biden visar sig alltså ta del av intäkterna som Hunter och James lurat till sig på sina resor i kölvattnet på Joe.

Detta precis innan debatten. Episkt !
https://youtu.be/4Z4qxram4kk

#bidencrimefamily
2020-10-22, 20:39
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Precis, hoppa ur din dimma nu. Affärsvännen till Hunter Biden, Tony Babilinski ex militär och delägare i bolag med Hunter och James har precis gått ut i Media och berättat att "The Big Guy 10%" är Joe Biden.

Meningen myntades när Hunter, James (Joes bror) och "The big guy" skulle dela på förtjänsten av ett mycket lukrativt Kinesiskt energikontrakt.

Biden visar sig alltså ta del av intäkterna som Hunter och James lurat till sig på sina resor i kölvattnet på Joe.

Detta precis innan debatten. Episkt !
https://youtu.be/4Z4qxram4kk

#bidencrimefamily
Men lilla Nixcaller FOX News Trumps huskanal så länka till ngn mer trovärdig kanal men ingen har det ens med på sina sändningar!
2020-10-22, 20:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Var det Arizona där dina lögner om tidig demokratisk röstning vederlagts du ville ljuga om eller var det något annat?

Jag vet inte om du trollar eller bara är korkad men återigen: i Arizona röstar republikaner i förtid i samma utsträckning som demokrater. Har demokraterna fler röster leder de på alla sätt och vis.
Jag har också undrat och kommit fram till att Trixar hittar sin information på olika ställen och sprider den vidare.

I Arizona har nästan alla evigt långt till närmaste vallokal har jag hört. Då tycker även Republikaner att det är bra att poströsta.

Jag har svårt att förstå vad problemet med poströstning i en civiliserad demokrati skulle vara, men tydligen är det väldigt kontroversiellt för Trump vilket jag inte förstår.
Eftersom nästan inga republikaner poströstar gör det ju inget för Trump om poströsterna försvinner, det är ju bara bra för honom om röster på Demokraterna tappas bort.
Medlem
Citat:

+1
Så jävla märkligt verkligen. Hur man kan vara så investerad känslomässigt i en president är bortom mitt förstånd. Sorgligt. Jag lutar mer åt att jag tycker att det vore bra om Trump förlorade, men hyser väl inga jätteförhoppningar om Biden. Oavsett vad så är det som du skriver att bortse från vad som faktiskt sker och inte vad man HOPPAS ska ske som diskussionen borde börja i.
Medlem
JetSocietys avatar
https://m.youtube.com/watch?v=TGe1YcC6S38

Trump vs 60minutes.

Måste posta den innan demokraternas aktivister på Youtube tar bort den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in