2020-10-22, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
I förrgår lade jag ut en länk till samtliga erkännanden i PU. Ingen har kommenterat. Lägger ut igen i fall det missats.

Samtliga erkännanden (OBS! en enda stor fil med alla dokument, kommer att delas upp i enskilda dokument senare).

https://drive.google.com/file/d/1PNfgMj6QgOgBAip6XzoufDYFomBJXl6V/view?usp=sharing

Många psyksjuka, en del fyllskallar och strålkäringar. Plus lite humor här och var. En person har erkänt trots att han var tre och ett halvt år när mordet skedde. Som väntat inte ett spår av gärningsmannen.
Mycket intressant läsning.....många psykiskt sjuka som faktiskt var inlagda på sjukhus. Så här såg det ut på slutet av 80-talet och man kan leka med tanken hur många erkännande det skulle kommit in idag då Psykvården mer eller mindre är nedlagd.
Fantombilden har ställt till med mycket extra jobb och många som ser likheter med CP.
Citera
2020-10-22, 09:38
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Funderade i går kväll på vittnesmålet om att CGÖ med kollega fick skjuts till Amerikanska ambassaden.
De var euforiska och berättade att de visste vem GM var. Enligt dom skulle GM aldrig bli avslöjad.
Jag hittar inte förhöret , är det någon som minns?
Stämmer vittnesuppgiften så är det känt i vissa kretsar vem GM är.
Vem var kollegan GCÖ hade i sällskap?

Varför är de så säkra på att GM aldrig kommer bli avslöjad....avrättad i sin tur?
Dokument rörande bilresa till amerikanska ambassaden. DC-10068.

https://drive.google.com/file/d/19qngqS2NDSlbs5voUf0279OLqtHuSVtP/view?usp=sharing

Kollegan var Stellan Åkebring.
Citera
2020-10-22, 09:40
Medlem
palmemordet

Citat:
Dokument rörande bilresa till amerikanska ambassaden. DC-10068.

https://drive.google.com/file/d/19qngqS2NDSlbs5voUf0279OLqtHuSVtP/view?usp=sharing

Kollegan var Stellan Åkebring.
Tackar!
När man läser det här förhöret inser man vilken makt denna CGÖ hade över kollegor och polisledning.
CGÖ namn dyker upp i många situationer i MOP.
Är det bara jag som reagerar på det här vittnesmålet?
Vem har de precis pratat med...spaningsledningen som vet mer än de gick ut med ..Hans Holmer.
Varför förmedlar han att GM aldrig kan stå till svars?
Senast redigerad av tradera 2020-10-22 kl. 10:01. Anledning: tillägg
Citera
2020-10-22, 09:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, det är så jag förstått det. Holken fanns onekligen, men den var uppenbarligen inte bemannad av någon i gruppen som arbetade i Bjur-ärendet. Enligt de rapporter som finns tillgängliga.
Holken ”mittemot” Sigge är ju också ett litet frågetecken.
Den verkar vara utritad vid hörnet Tegnérgatan/Sveavägen, vilket skulle ge god uppsikt Även över Grand, men Sigge bodde ju betydligt närmare Luntmakargatan. Säkert 50 meter öster om hörnan. Om holken låg ovanför hörnan fanns ju stora möjligheter att se både Palme och andra skumma lirare som rörde sig runt biografen, så det vore onekligen intressant att veta vilket fönster de satt och spanade i.
"Hur har ni det där uppe? Jävligt kallt. Statsministern är skjuten"
(citerat fritt från minnet)

Är det möjligt att tex en bil på gatan frågar holk med vy över mordplatsen ifall de ser något angående (knark) objektet? Och att de i holken faktiskt såg mordet, samt att mordet skett sekunder före anropet?

Det skulle kunna förklara den mycket märkliga responsen.

"kallt" är då ett ord för "vi ser ingenting angående objektet" och kommer som automatiskt svar, då
den svarande fortfarande är i shock över vad han just sett.

... Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2020-10-22, 10:48
Medlem
Förhör med Birgitta Hinnerdal. Nyss postad länk.

https://drive.google.com/file/d/1eU_JiQLbA1dfTb2KIgaxdf6Ya9sDfUKE/view?usp=sharing

Mannen det talas om här är Erland Hillerdal. Kompis till CGÖ.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-10-22 kl. 10:52.
Citera
2020-10-22, 11:01
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Arbeta på att vapnet kom från Oxen.

Har faktiskt tänkt den tanken. Inte specifikt Oxen, men ett vapen ur undre världen man hade tillgång till. Gör jobbet och leder in mot "Christer Pettersson-sfären" om man får vittring på det. Vore ju en jäkla twist om det visade sig att mordvapnet faktiskt var Sucksdorffsrevolvern
Senast redigerad av H24 2020-10-22 kl. 11:03.
Citera
2020-10-22, 11:40
Medlem
Citat:
Vad har du för underlag till den misstanken? Att Sigge handlade med illegala vapen? Eller någon form av personkoppling?

Jag kan inte alla turer men var vapnet på toan där så behöver inte Sigge veta något.
Minns inte om jag skrivit om det förut.
Citera
2020-10-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag kan inte alla turer men var vapnet på toan där så behöver inte Sigge veta något.
Minns inte om jag skrivit om det förut.
Minns inte heller om du skrivit om det tidigare.

Jag personligen tror inte det finns någon koppling till det vanliga buset på Oxen. Skulle varit väldigt svårt för det klientelet att hålla tyst om det i alla tider. Jag tror att mordet ligger på ett helt annat plan.
Citera
2020-10-22, 12:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
"Hur har ni det där uppe? Jävligt kallt. Statsministern är skjuten"
(citerat fritt från minnet)

Är det möjligt att tex en bil på gatan frågar holk med vy över mordplatsen ifall de ser något angående (knark) objektet? Och att de i holken faktiskt såg mordet, samt att mordet skett sekunder före anropet?

Det skulle kunna förklara den mycket märkliga responsen.

"kallt" är då ett ord för "vi ser ingenting angående objektet" och kommer som automatiskt svar, då
den svarande fortfarande är i shock över vad han just sett.

... Eller är jag ute och cyklar?

Det är den första rösten som säger att statsministern är skjuten.
Citera
2020-10-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
En tanke som slog mig. Borde inte Fernberg hört detta meddelande? Eller andra som använde polisradion?

Malmström.

https://drive.google.com/file/d/1snBCc-x6FnC3xB0dMoLmjglLttq1ZmtM/view?usp=sharing

Uppger att han hörde detta på polisradion.

Fernberg.

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMSTljZW1FazhOMW8/view

Han hörde att statsministern var skjuten omkring 23,40 på polisradion. Dessutom vet vi att han hörde kodade meddelanden tidigare på kvällen.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-10-22 kl. 13:17.
Citera
2020-10-22, 13:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Alltså:
- Hur har ni det där uppe?
- Jävligt kallt.
- Statsministern är skjuten.
?

Jag kan tyvärr inte se video eller höra ljudklipp pga mottagningen där jag befinner mig, så ber om ursäkt för att jag frågar sådant som kanske är självklart.
Citera
2020-10-22, 13:23
Medlem
Citat:
Förhör med Birgitta Hinnerdal. Nyss postad länk.

https://drive.google.com/file/d/1eU_JiQLbA1dfTb2KIgaxdf6Ya9sDfUKE/view?usp=sharing

Mannen det talas om här är Erland Hillerdal. Kompis till CGÖ.
Ja vad säger man...
Nu dök Calle upp igen.
Verkar ha varit osympatisk sen han föddes.
Genuint hat från 16 års ålder , hon vittnar också om att hon uppfattar honom som osympatisk och en underton av rädsla för honom.
En märklig historia som utmålas i förhöret....vet inte vad jag ska tro!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in