2020-10-22, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Återigen: en av oss förstår det. Det är inte du. Av självklar anledning, det är inget du studerat.

Du rycker ju liksom punkt efter punkt du inte har minsta erfarenhet av, inte är det minsta påläst i, och gissar fram något slags argument som du tycker låter bra och kanske matchar någon klysha du hört någonstans. Sjuk i huvudet är lämplig beskrivning.
Du menar att den sociala rörligheten i USA inte är den sämsta i Västvärlden? Har du någon forskning som stöder dig?

Forskningen visar nämligen precis det jag säger. Den sociala rörligheten i USA ligger i nivå med Singapore eller Saudiarabien ungefär. Dvs är du inte född med pengar är du Fucked.

Men visst, presentera forskning. Gärna med Koffecienten ocn Lafferkurvan som bevis som var inne när du pluggade
Citera
2020-10-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Fast det är mer möjligt att man går ifrån medelklass till underklass i Sverige numera.

Av 3 av mina förfäder har staten plundrat marken. Exproprierat heter det så fint. Det innebär att i praktiken att min morfar fick så mycket pengar att han kunde skaffa sig en oljepanna och lägga om taket på sitt hus, för en mark som värderades till 3 miljarder för 5 år sedan.

Bara rödingar som har gräddfil i Sverige, vi andra får bara betala. Sverige måste vara världens sämsta land om man vill arbeta.
Visst, Staten kan tvinga till sig mark de anser sig behöva. Gruvbrytning med mera.
Det händer överallt.

Men visst fick de väl ersättning? I alla fall mer än invånarna på Bikini?
Citera
2020-10-22, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej det gör det inte. Det var en infödd Ryss vars familj bott i Ryssland i hundratals år.

Flashback verkar inte fatta att Ryssland har den största muslimska befolkningen i Europa. Ca 10 procent, Frankrike ligger väl på en 7 procent.

Som jämförelse ligger USA på ungefär 1 procent

Vad snackar du om? Vilket "knivdåd"?

Menar du muslimen som halshögg en lärare? Uttryck dig ordentligt!

Men ok. Du menar muslimen. Tror du det finns något "ryskt" som motiverar ett mord när profeten Muhammed har uppmärksammats? Isåfall är du ju en idiot.
Citera
2020-10-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vad snackar du om? Vilket "knivdåd"?

Menar du muslimen som halshögg en lärare? Uttryck dig ordentligt!
Ja muslimen som knivhögg/halshögg en lärare var ryss.

Är du trög?

Som jag försökt har Ryssland en mycket stor inhemsk muslims befolkning. Flera miljoner faktiskt. Om det känns skönt för dig att kalla dem 'muslimer' i stället för 'ryssar' kan du hålla fast vid den snuttefilten om du vill.

Det ändrar ingenting.
Senast redigerad av Alpoxen 2020-10-22 kl. 10:49.
Citera
2020-10-22, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ja muslimen som knivhögg/halshögg en lärare var ryss.

Är du trög?

Den skyldige är tjetjen och muslim och heter Abdoullakh. Du skriver ryss.

Idiot.
Citera
2020-10-22, 10:54
Medlem
Citat:
Den skyldige är tjetjen och muslim och heter Abdoullakh. Du skriver ryss.

Idiot.
Tjetjenien ligger i Ryssland. Visst är det komplicerat med gränsdragningarna efter Sovjets fall men faktum kvarstår, 10 procent av befolkningen i Ryssland är muslimer.

Du vet väl att tjetjenien inte är ett land va? Det är en Oblast (typ län, ungefär som Kronoberg i Sverige) i, ja gissa var? I RYSSLAND
Senast redigerad av Alpoxen 2020-10-22 kl. 11:16.
Citera
2020-10-22, 10:54
Medlem
Citat:
Du menar att den sociala rörligheten i USA inte är den sämsta i Västvärlden? Har du någon forskning som stöder dig?

Forskningen visar nämligen precis det jag säger. Den sociala rörligheten i USA ligger i nivå med Singapore eller Saudiarabien ungefär. Dvs är du inte född med pengar är du Fucked.

Men visst, presentera forskning. Gärna med Koffecienten ocn Lafferkurvan som bevis som var inne när du pluggade
Du kan ingenting om forskning, överhuvudtaget, ämne ovidkommande. Ingen annan går på det så sluta gå på det själv.
Citera
2020-10-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Du kan ingenting om forskning, överhuvudtaget, ämne ovidkommande. Ingen annan går på det så sluta gå på det själv.
härligt svar, Du måste vara Flashbacks mest omtyckte skribent.
Citera
2020-10-22, 11:51
Medlem
Citat:
Nej Tjetjenien ligger inte i Ryssland. Tjetjenien är som du själv vet en provins i dagens Ryssland som resultatet av Tsar-Rysslands erövring på 1700-talet. Tjejtenien utplånades inte och assimilerades med Ryssland även om du möjligen vill få det till något sådant.

Tjetjener är tjetjener. De är inga ryssar. De enda du kan påverka med påståenden lika vidriga som "svenskar våldtog på finlandsfärja" är unga eller obildade som inte kan historia eller är det minsta intresserade av kultur och geografi.

Tjetjenien ska stavas med stor bokstav.

Och nu räcker det för fan. Se trådens rubrik.
Ryssland är en statsbildning där Tjetjenien ingår ungefär som Dalarna eftersom det ligger inom staten Rysslands gränser. Ungefär som Bohuslän. De har vi aldrig litat på här uppe. De har alltid varit misstänkta för Norgesympatier.

Eller menar du att Skåne och Blekinge bara är halvsvenskar? De har ju bara tillhört Sverige i trehundra år. Till skillnad mot muslimerna i Ryssland som bott där i tusen är så är ju skåningar och jämtar och annat trash klart misstänka och om jag blev full nog att följa med på en Finlandskryssning skulle de få veta det
Citera
2020-10-22, 12:24
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Visst, Staten kan tvinga till sig mark de anser sig behöva. Gruvbrytning med mera.
Det händer överallt.

Men visst fick de väl ersättning? I alla fall mer än invånarna på Bikini?
Typisk röding. Först sno mark från tusentals människor, sedan tycka att det är ok för att de inte atombombade stället.

Vår släkt är om 1 generation utrotad från en del av Sverige, där mina förfäder har bott sedan minst 1600 tal.

Fast vad bryr du dig om det din empatilösa röding.
Citera
2020-10-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Typisk röding. Först sno mark från tusentals människor, sedan tycka att det är ok för att de inte atombombade stället.

Vår släkt är om 1 generation utrotad från en del av Sverige, där mina förfäder har bott sedan minst 1600 tal.

Fast vad bryr du dig om det din empatilösa röding.
Typisk röding? Jag tror nog att du har ett bättre skydd här än i USA. För att inte tala om Singapore eller Dubai. Där blir du utsparkad och hemskickad utan en krona.

Men visst, om du är upprörd över statliga exproprieringar kanske du kan gå med här:

https://www.stopisraelhate.com/

I slutändan är det staten och statens medhjälpare (adeln) som har rätt att äga mark idag. Hos Indianerna var tanken att man kunde äga mark helt absurd.

Det var som att äga luft ungefär. Att den gamla adeln blev halshuggen eller i alla fall ersatt i Europa bara för att bli ersatt av såna som Reinfeldt och Åkesson och deras Grobianer var väl två steg fram och ett steg åt sidan.

Marie Antoinette hade åtminstone utsökt smak vad gäller TVprogram. Doobidoo och Idol hade vi ju sluppit. Både under Ludvig den fjortonde och Lenin.
Senast redigerad av Alpoxen 2020-10-22 kl. 12:48.
Citera
2020-10-22, 12:45
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Typisk röding? Jag tror nog att du har ett bättre skydd här än i USA. För att inte tala om Singapore eller Dubai Där blir du utsparkad och hemskickad utan en krona.

Men visst, om du är upprörd över statliga exproprieringar kanske du kan gå med här:

https://www.stopisraelhate.com/
Kan inte se vad det har med ämnet att göra.

Ekonomin suger i Sverige, rödingar har förstört Sveriges framtid med flit. Så, framtiden för mig eller min släkt finns inte i Sverige, den finns i kristna länder i öst, som gjort sig av med det röda dödsmolnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in