2020-10-22, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är klart att ni offentligt eller medvetet vill det.
Men orsaken varför USA krigar inte längre har med att dom är ej energiberoende. De behöver inte muslim-oljan längre.

Men varje gång när oljan börjar bli dyr, så höjs vapnen!

Du är bara tråkig som ej förstår hur geopolitik fungerar.
Det framstår som om du inte har så mycket kunskap i frågan och enbart debatterar på känslor.

1)fracking är dyrt. Dyrare än att borra i sanden efter olja. Eller koka oljesand i Kanada.

2)Geo-politik handlar om att kontrollera naturtillgångar så att ens motståndare blir utan. Tex ifall Kina tar över Saudiarabien och sedan vägrat sälja olja till USA. Då går landet i konkurs direkt.

Skulle ett land upptäcka en ädelmetallsfyndighet såsom lithium så kommer det snart bli föremål för invasion.

Annars skulle inte 🇺🇸 ha en hel armada med hangarfartyg vid Qatar. För några fartyg med olja, trots att de kör fracking I usa.

Eller Africom vid oljedeltat I Nigeria.
eller usa southern command vid Venezuelas oljefyllda öar.

Baserat på mina argument här. Hur troligt är det att du omprövar dina åsikter?
2020-10-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Det är förbjudet att registrera sig 60 dagar innan valet.
Klassisk voter suppression av en republikansk guvernör.
Har jag fel så ber jag hövligast om ursäkt.

46 guvernörer har Florida haft totalt. 35 av dessa har varit demokrater.
Dessa hade all tid i världen att ändra på det du nu klagar på. Men icke.
Klassisk demokratisk voter supression.
Senast redigerad av blueberrycake 2020-10-22 kl. 12:22.
2020-10-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har ni hört att Iran och Ryssland försöker påverka valet till Trumps nackdel?

Jag förstår om ni inte gjort det. Det ligger bara en och annan notis längst ner på de svenska tidningarnas sidor om ens det. Ryssen är knappt nämnd.

Mycket märkligt. Borde vara en stor nyhet.

Svensk media väljer väldigt selektivt. För att en nyhet ska platsa i svensk media ska den vara till Trumps nackdel.
2020-10-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Haha, vilket ordbajs.
Obama har jobbat nära med Biden vid sin sida under flera år, han om någon är logisk att få säga sitt.

Om vi ska prata desperation, då har vi Trump som bygger ett helt försvar på att fokusera på Hunter Biden, så oproffsigt. Samtidigt som Trump själv vann förra valet genom ryssarnas hjälp (Trump var inte direkt involverad i detta, det gynnade dock honom) och att hans enda kommentar nu istället för att diskutera politik är att fastna vid Rudy Giulianis "bortglömda" hårddisk.

Samma Giuliani som är så blåst att han just blev blåst av Sacha Baron Cohen (Borat) och nu görs narr av i media när han ligger på en säng med "Borats dotter" och tar sig på könsorganet.

Folk är trötta och besvikna på Obama. Ingen mening med att blanda in honom. Han är en talare, där är han skicklig men tyvärr en oduglig politiker. Ineffektiv. Biden är alldeles för passiv i kampanjen.
2020-10-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Obama har ju varit relativt tyst förutom sitt tal på DNC. Tror det var väldigt strategiskt valt att ha ett tal med Obama som spenderade det mesta tiden på att roasta Trump dagen innan debatten. Tidigare erfarenheter visar ju att ingen kan trigga Trump riktigt lika mycket som Obama. Förhoppningen är väl att tilta Trump lite extra och få honom att tappa fattingen totalt.

Men Trump är ju bäst och vågar mer när han är tiltad. Den sämste Trumpen är en slö och sluddrig Trump.

Obama är en skicklig talare, men så oduglig politiker så han vinner inga röster för trötte Biden.
2020-10-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men Trump är ju bäst och vågar mer när han är tiltad. Den sämste Trumpen är en slö och sluddrig Trump.

Obama är en skicklig talare, men så oduglig politiker så han vinner inga röster för trötte Biden.

Ja, så är det.

Obama är en skicklig talare. Men han presterade ingenting förutom misslyckanden och krig.
Trump har levererat stark politik, men är kass retoriskt.
2020-10-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ja, så är det.

Obama är en skicklig talare. Men han presterade ingenting förutom misslyckanden och krig.
Trump har levererat stark politik, men är kass retoriskt.

Så kan man säga. Trump är en doer men har svårt att övertyga andra människor. Han är ingen vanlig politiker. Se så slipad Mike Pence är i jämförelse. Nästan för slipad.
2020-10-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har ni hört att Iran och Ryssland försöker påverka valet till Trumps nackdel?

Jag förstår om ni inte gjort det. Det ligger bara en och annan notis längst ner på de svenska tidningarnas sidor om ens det. Ryssen är knappt nämnd.

Mycket märkligt. Borde vara en stor nyhet.

Det var en konstig story, att Trump-anhängare skulle hotat demokratiska väljare via mail. Trump-anhängare beter sig vanligtvis inte så. Men visst kan det finnas nötter. Nu när det kom fram att Iran och Ryssar ligger bakom så blev det rimligt.
2020-10-22, 12:58
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det var en konstig story, att Trump-anhängare skulle hotat demokratiska väljare via mail. Trump-anhängare beter sig vanligtvis inte så. Men visst kan det finnas nötter. Nu när det kom fram att Iran och Ryssar ligger bakom så blev det rimligt.
Ja det är väl en stor nyhet i så fall att Ryssland bytt favorit
2020-10-22, 13:03
Medlem
Kanske den tydligaste observationen man kan göra men som verkar gå många förbi här inne: väldigt lite i nyhetsväg spelar roll. Detta gäller förövrigt båda kandidaterna.

Hunter Biden-historien. Varför skulle den få särskilt stor påverkan? Tidigare i år var det en kvinna som anklagade Biden för sexuella övergrepp. INGEN pratar om den storyn. Går jag tillbaka i tråden gissar jag att jag hittar the usual suspects proklamera ”nu är det över för Biden”.
Samma sak gäller Trump. Impeachment, 750 dollar i skatt, massvis med kvinnor som anklagat honom. Uppfattningarna om de båda kandidaterna är väldigt ”baked in” och approval/disapproval -siffrorna har varit häpnadsväckande stabila. En hel del är såklart önsketänkande från Trumps fanboys men dom förväntar jag naturligtvis inte komma med ngn intelligent analys/förklaring.

Det ligger på dom som menar att Hunter Biden kommer att spela roll att förklara varför. Detta gäller dessutom inte ens Biden själv i väljarnas ögon. Hillarys e-mail historia var nånting hon personligen hade gjort. Hon var subjektet. Uppfattningen om henne var dessutom redan innan att hon var en hal/korrupt jävel. Det här är ett klart svagare case och det är uppenbart.
2020-10-22, 13:04
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Ja det är väl en stor nyhet i så fall att Ryssland bytt favorit

Ryssarna har alltid haft intresse av korrupta demokrater. Se Uranium One som ett exempel. Nackdelen är att man kan få en massa krig inpå knuten. Så det är tudelat.

Att Iran ogillar Trump kan man förstå. Ärkefiender. Med Obama kunde man ju hota till sig en massa cash.
2020-10-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
K
Hunter Biden-historien. Varför skulle den få särskilt stor påverkan? Tidigare i år var det en kvinna som anklagade Biden för sexuella övergrepp. INGEN pratar om den storyn. Går jag tillbaka i tråden gissar jag att jag hittar the usual suspects proklamera ”nu är det över för Biden”. .

Ingen talar heller längre om att Kamala Harris i primärvalet, då Biden var hennes motståndare, varje dag sa att hon trodde att Biden var skyldig till sexövergreppen på kvinnorna.

Nu är hon sexmonstrets vice-presidentkandidat
Senast redigerad av blueberrycake 2020-10-22 kl. 13:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in