2020-10-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=46256
Hettemannen identifisert!
Wtf? Sjekket rett ut saken?
Citera
2020-10-22, 10:21
Medlem
Citat:
Hettemannen identifisert! Sjekket ut av saken.
Takk!
"Ukjent mann identifisert:Torsdag formiddag opplyser politiet at de har identifisert mannen som er blitt omtalt som hettemannen i forbindelse med Lørenskog-saken.
Vedkommende er en norsk mann i 60-åra, som bor i nærområdet. Han meldte seg på politivakten i Lillestrøm onsdag kveld, etter å ha sett etterlysningen i mediene.
Han har avgitt forklaring om egne bevegelser til politiet, og har fremlagt dokumentasjon, blant annet i form av elektroniske spor, som verifiserer opplysningene. Hans forklaring støttes også av vitner.
Mannen har forklart at han ikke har fått med seg etterlysningen tidligere, og at han først onsdag kveld ble oppmerksom på at det kunne være ham politiet ønsket kontakt med.
Han har ingen kjent tilknytning til saken, og han er sjekket ut av saken."

Kan dette være sant?
Citera
2020-10-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror også at de må ha vært mer enn 2 personer som samarbeidet om forbrytelsen.
Kan du gi noen eksempler på tilfeller der folk ikke kan bli arrestert av juridiske årsaker?
Jeg redigerte innlegget mitt. Folk får legge sammen to og to selv.
Citera
2020-10-22, 10:26
Medlem
Citat:

Faen, denne mannen sto bak tidenes "villedning"
Citera
2020-10-22, 10:29
Medlem
på en måte er det bra at denne mannen er sjekket helt ut av saken, for da er det mest sannsynelig en GM mindre å ta hensyn til...
ihvertfall en puslespillbrikke mindre.
Citera
2020-10-22, 10:29
Medlem
Citat:

Hva ventet han egentlig på, kan man jo si... 4 måneder med etterlysning. Enhver ville jo gjenkjent seg selv. Eller er dette bare en person som hverken leser aviser eller ser på NRK eller TV2-nyhetene.
Mannen er norsk og i 60-årene, og han bor i nærområdet.

– Han meldte seg på politivakten i Lillestrøm onsdag kveld, etter å ha sett etterlysningen i mediene
– Han har avgitt forklaring om egne bevegelser til politiet, og har fremlagt dokumentasjon, blant annet i form av elektroniske spor, som verifiserer opplysningene. Hans forklaring støttes også av vitner
https://www.nrk.no/norge/_hettemannen_-i-forsvinningssaken-er-identifisert-1.15210900
Citera
2020-10-22, 10:31
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Faen, denne mannen sto bak tidenes "villedning"
Det kan man godt si. Det er bra at han er sjekket ut. Det var vanskelig å finne noen plausibel forklaring på hans bevegelser der til fots midt i Lørenskogs mest travle område. Om han skulle være medskyldig. Veldig merkelig å ankomme til fots, og lenge etter at man mener AE ble drept. Jeg tenker politiet er glad for at de kan krysse ham ut på listen.
Citera
2020-10-22, 10:33
Medlem
Noen teorier må omskrives nå.

Hva om politiet kunne ha etterlyst den røde BMWen og de som satt i den bilen i Ås, og de bryske fiskerne med telelinse?
Ved å etterlyse kan vitner huske og de etterlyste kan melde seg og bli sjekket ut av saken dersom de ikke er involvert i forbrytelsen.
Citera
2020-10-22, 10:35
Medlem
Citat:
Det kan man godt si. Det er bra at han er sjekket ut. Det var vanskelig å finne noen plausibel forklaring på hans bevegelser der til fots midt i Lørenskogs mest travle område. Om han skulle være medskyldig. Veldig merkelig å ankomme til fots, og lenge etter at man mener AE ble drept. Jeg tenker politiet er glad for at de kan krysse ham ut på listen.

Sannsynligvis har heller ikke Futurum-mennene noe med saken å gjøre. Folk fanger ikke opp at de er etterlyst som vitner, i den grad man skulle tro.
Citera
2020-10-22, 10:35
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Hvorfor akkurat kl 9.30? Har dette klokkeslettet vært nevnt i artikler i den forbindelse?
Les hva jeg skriver: mitt inntrykk er...... Jeg er ikke så opptatt av artikler og linker som deg, du kan velge å se bort fra informasjonen om du ønsker.
Citera
2020-10-22, 10:36
Medlem
Citat:
Les hva jeg skriver: mitt inntrykk er...... Jeg er ikke så opptatt av artikler og linker som deg, du kan velge å se bort fra informasjonen om du ønsker.
Jeg forstår. Hvordan fikk du dette inntrykket om at klokkeslettet var akkurat 9.30?
Citera
2020-10-22, 10:39
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Noen teorier må omskrives nå.

Hva om politiet kunne ha etterlyst den røde BMWen og de som satt i den bilen i Ås, og de bryske fiskerne med telelinse?
Ved å etterlyse kan vitner huske og de etterlyste kan melde seg og bli sjekket ut av saken dersom de ikke er involvert i forbrytelsen.
Kanskje fordi det allerede er sjekket ut av saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in