Citat:
Ursprungligen postat av
JAQ
Så varför BMWn? Jag är inte helt främmande från att i alla fall delvis fixa mina bilar själv. Mer avancerade jobb behöver jag dock hjälp till och med allt mer elektronik i nyare bilar blir det nog dessvärre fler och fler jobb som blir avancerade.
Jag hör också många som är nöjda med CX5, men det är klart att BMWn är egentligen en dyrare bil. Dels är den lite större (i alla fall bagegeutrymmet) och sen känns den ju absolut lite mer premium. Men lite finare inredning känns inte som tillräckligt starkt argument för mig, särskilt inte när ändå CX5 får rätt så mycket beröm för bra köregenskaper... trots att det är en liten compact suv. Är det någon annan anledning till att du hade valt X3? Hade det inte varit för att jag läser en del negativt om motorn (N47) som sitter i X3:an i rätt ålder/prisklass hade jag nog varit ännu mer positiv till X3.
Har haft många olika bilar, men hamnar alltid tillbaka i BMW.
Gillar att KÖRA bil, och på den punkten är BMW svår att slå i lägre prisklasser. Mazda är det självklara alternativet, och troligtvis ekonomiskt säkrare om det händer nått.
Kan inte yttra mig om dieselmotorer, mer än att man ska ha den 6 cylindrig, 4an är ett för stort äventyr att köpa. Det sägs att motorn blev bättre med tiden, men det rasar kedjor även på nyare motorer.
Själv åker jag 6 cylindrig bensin, men bara för att det är kul, absolut inte ekonomiskt.
Åker diesel hela dagarna i jobbet, så det är en fröjd att få ta fram bensin sexan på helgerna.
Min 330 manuell drar 0,9.
I en X3 med fyrhjulsdrift och automat tror jag det skulle vara svårt att komma under 1,2.