2020-10-21, 19:36
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Ber på förhand om ursäkt, sen på bollen. Har Madsen gift sig med någon under tiden i fängelse, en kvinna som sedan hjälpt honom ut? Har hon facebook?
Yes, det har han!
Här är hans sköna brud: https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/jenny-39-ar-peter-madsens-nya-fru/

Och Facebook har hon.
Dock inte hjälpt honom ut nu.
Citera
2020-10-21, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja du mer eller mindre förklarar bort dig. Är det troligt att en sinnessjuk rysk konstnär som flytt och fått asyl i Finland har mycket undanstoppat? Ett flertal tusen för att gifta sig... Har du en aning om vad en gångbar falsk identitet för PM skulle kosta?

Som flera andra verkar du förbise två centrala faktum: Det finns ingen där ute som skulle vilja hjälpa PM utom vissa stolliga kvinnor (som dessutom är till 100% övervakade). Och PM vill garanterat inte bli en fri man.
Oavsett om du vräker dig i ordval som sinnessjuk, galen konstnär, stolliga kvinnor - så är det ett faktum att:

... du inte har en susning om C har pengar att fixa falska id och inte vad priset anbelangar heller.

Oavsett om Madsen inte skulle ha nån mer supporter:

Jag diskuterar fortfarande kontakter via C.
Ingen annan.

Dvs om hon hypotetiskt lyder her Masters Voice och han tänker rymma varken hon vill eller inte.

Hon är oavsett totalt absorberad av honom och har länge slagits för hans rättigheter.
Lever för honom.
Citera
2020-10-21, 20:03
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oavsett om du vräker dig i ordval som sinnessjuk, galen konstnär, stolliga kvinnor - så är det ett faktum att:

... du inte har en susning om C har pengar att fixa falska id och inte vad priset anbelangar heller.

Oavsett om Madsen inte skulle ha nån mer supporter:

Jag diskuterar fortfarande kontakter via C.
Ingen annan.

Dvs om hon hypotetiskt lyder her Masters Voice och han tänker rymma varken hon vill eller inte.

Hon är oavsett totalt absorberad av honom och har länge slagits för hans rättigheter.
Lever för honom.
Och är naturligtvis inte övervakad. Varför kan inte många kvinnor förstå logik? Och varför är starka känslor ett tecken på styrka?
Citera
2020-10-21, 20:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Och är naturligtvis inte övervakad. Varför kan inte många kvinnor förstå logik? Och varför är starka känslor ett tecken på styrka?
Vilken logik?
Du har inte presenterat nåt i den riktningen och faktum kvarstår och som jag argumenterar emot.

Du har ingen aning om att C inte har några pengar vilket du påstod.
Citera
2020-10-21, 20:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilken logik?
Du har inte presenterat nåt i den riktningen och faktum kvarstår och som jag argumenterar emot.

Du har ingen aning om att C inte har några pengar vilket du påstod.
Aha, du biter dig fast vid mitt påstående att C inte har pengar. Jag kan inte veta det enligt dig. Men det fanns ingen hjälp på utsidan. Om nu C skulle vara rik (det är föga troligt) och passionerad så var hon frånvarande.
Vad Madsen använde för attrapper och hur han kom över dem är vad som är intressant.
Citera
2020-10-21, 20:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Och vad skulle dessa "skumma kontakter" vinna på att låta Madsen fly? Du "tänkte inte på det" - eller hur?

Madsen kan saker, han kan bygga en ubåt, expert på sprängmedel och kan bygga raketer.. Sen har han rest mycket, Gud vet vilka kontakter en sån människa kan ha. Skulle ha varit varmt välkommen i tex nåt sunkigt diktatursamhälle.
Madsen är ju också en människa som har drömt om att bli jagad, sen länge har han haft den drömmen. Han kan med andra ord gjort förberedelser, iallafall mentalt.

Nej, Madsen är INTE en människa man vill ha på fri fot.
Citera
2020-10-21, 20:55
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Madsen kan saker, han kan bygga en ubåt, expert på sprängmedel och kan bygga raketer.. Sen har han rest mycket, Gud vet vilka kontakter en sån människa kan ha. Skulle ha varit varmt välkommen i tex nåt sunkigt diktatursamhälle.
Ha ha! Bara denna idé att Madsen skulle besitta unika kunskaper är ju ren nonsens!
Citera
2020-10-21, 20:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ha ha! Bara denna idé att Madsen skulle besitta unika kunskaper är ju ren nonsens!

Jo, men det vet du inte. Vad tror du inte tex han kan veta om havsbotten i Öresund?
Citera
2020-10-21, 21:38
Medlem
Läste att Madsen tillbringar timmar varje dag i verkstaden med att bygga raketer och ubåtar av glasspinnar och stanniolpapper. Då förstår man hur lätt det var att bygga en pistolattrapp.
På håll ser det väl ut för personalen som om att PM håller på och svartmålar en av sina vanliga ubåtar.

Och det här är alltså ett högriskfängelse?
Senast redigerad av ottoplommon 2020-10-21 kl. 21:41.
Citera
2020-10-21, 21:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Aha, du biter dig fast vid mitt påstående att C inte har pengar. Jag kan inte veta det enligt dig. Men det fanns ingen hjälp på utsidan. Om nu C skulle vara rik (det är föga troligt) och passionerad så var hon frånvarande.
Vad Madsen använde för attrapper och hur han kom över dem är vad som är intressant.
Nej. Exakt.
Du hade det som argument på att han inte kunde klara en flykt.
Att C inte hade pengar.

Jag svarade i stort sett att ditt argument är bs eftersom du inte har en susning om hennes ekonomi.

Då var det avklarat. ✔️

Om C är inblandad vet vi inte och jag har inte påstått att så är fallet heller.

Jag är dock väldigt övertygad att hon är lojal mot Madsen, hon är kreativ och som aktivist har hon stort kontaktnät.
Citera
2020-10-21, 22:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Madsen är ju också en människa som har drömt om att bli jagad, sen länge har han haft den drömmen. Han kan med andra ord gjort förberedelser, iallafall mentalt.

Nej, Madsen är INTE en människa man vill ha på fri fot.
Självklart kan ha dra ur landet likaväl som vilken annan kriminell och hålla sig undan.
Det är mängder med illegalt folk som uppehållet sig i länder och andra drar iväg dit det inte finns utlämningsavtal.
Det räcker med en person utanför som koordinator och ett par innanför väggarna som samverkar för hans flykt.
Att han sen är psykopat och har hybris får vi tacka för..

Han kanske vore nöjd att få pippa i det fria så länge det går. Madsens vägar äro outgrundliga.
Senast redigerad av develi 2020-10-21 kl. 22:19.
Citera
2020-10-21, 22:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om han nu hade kontakter som skulle hjälpa han med pengar och en väg ut ur Danmark varför i helvete kapar han då en skåpbil som han dessutom inte kunde veta att den skulle passera just där vid den tiden.Det mest rimliga scenariot vid en flykt är väl att någon står och väntar på dej och tar dej till ett gömställe.
För att våra ursmarta planer retroaktivt uppenbart inte var vad Madsen har tänkt sig.

Han ville tydligen hota sig ut, han ville dra iväg och hijacka en bil.
Lite smash and grab över det hela.

Det utesluter inte att en näringskedja var fixad därefter, att det fanns väntande transport längre fram or what ever.

Hur resten såg ut vet vi dock inte och det får vi hoppas att förundersökningen reder ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in