2020-10-20, 17:51
Medlem
8711s avatar
Det här är också intressant. Vi kommer gå tillbaka till läget i våras, det är helt klart. S backar kraftigt nu och får kritik precis överallt, i media, i verkligheten, bland folk, man har sålt ut sig i fråga efter fråga för makten, man sviker vanligt folk och sina väljare gruvligt. Det kommer straffa sig enormt framöver på olika sätt. Arbetsrätten, marknadshyror, privatiserad arbetsförmedling, fria vinster i välfärden, allt det har S sålt ut fullständigt för makten. Trots vallöften om motsatsen och anklagelser mot andra partier i dessa frågor som man nu själva genomför rakt igenom gällande alla dessa frågor och politiska områden.

Just nu har S 26%, SD och M 20-20,5% ungefär. När S fall nu väntas fortsätta kommer hälften landa hos SD och M främst till Sverigedemokraterna som drar till sig LO-väljare i väldigt höga antal som är missnöjda med S, missnöjda med invandringen och kriminaliteten och missnöjda med välfärdens enorma brister som skapas av massinvandringspolitiken och S svek mot svenska folket, vanligt folk och arbetare i Sverige.

Till våren ser det ut som att SD och S kan ligga på 22-23% igen och M på 20%.

Citat:
Interna striderna i partiet: S kan rasa till 20 procent

Efter att las-förhandlingarna brutit samman pressas Socialdemokraterna från flera håll.

Greider anser att det är ”helt orimligt att C och L har snöat in på en pappersbunt”, och att Löfven måste öka pressen på dem för att utredningen inte ska bli lag.

– Det här slår rakt in i sossarnas hjärta. Om inte Löfven tar sig ur det på något sätt med hedern i behåll så kan det bli så att S är nere på siffrorna vi sett runtom i Europa på 20 procent.

https://www.expressen.se/nyheter/interna-striderna-i-partiet-s-kan-rasa-till-20-procent/?referrer=most-read-slider-0
2020-10-20, 17:54
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja jag tänkte på det här med faktiskt, det känns som media nu börjar släppa in Åkesson igen.

Väldigt intressant upplägg att man tar alla 3 partiledare och inte bara Kristersson och Löfven, som de skulle kunna göra.

Ja. Jag tror inte att det är just 20% som är avgörande, men av åtta partier är tre påtagligt större.
2020-10-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det här är också intressant. Vi kommer gå tillbaka till läget i våras, det är helt klart. S backar kraftigt nu och får kritik precis överallt, i media, i verkligheten, bland folk, man har sålt ut sig i fråga efter fråga för makten, man sviker vanligt folk och sina väljare gruvligt. Det kommer straffa sig enormt framöver på olika sätt. Arbetsrätten, marknadshyror, privatiserad arbetsförmedling, fria vinster i välfärden, allt det har S sålt ut fullständigt för makten. Trots vallöften om motsatsen och anklagelser mot andra partier i dessa frågor som man nu själva genomför rakt igenom gällande alla dessa frågor och politiska områden.

Just nu har S 26%, SD och M 20-20,5% ungefär. När S fall nu väntas fortsätta kommer hälften landa hos SD och M främst till Sverigedemokraterna som drar till sig LO-väljare i väldigt höga antal som är missnöjda med S, missnöjda med invandringen och kriminaliteten och missnöjda med välfärdens enorma brister som skapas av massinvandringspolitiken och S svek mot svenska folket, vanligt folk och arbetare i Sverige.

Till våren ser det ut som att SD och S kan ligga på 22-23% igen och M på 20%.

https://www.expressen.se/nyheter/interna-striderna-i-partiet-s-kan-rasa-till-20-procent/?referrer=most-read-slider-0

Det blir spännande att se hur lågt S kan sjunka den här gången. Varje tidigare kris har det tagit stopp vid ungefär 24%: så var det vid Juholtkrisen januari 2012, vid den s.k. flyktingkrisen dec/jan 2016, i samband med afghanamnestin försommaren 2018 och nu senast i januari 2020 innan Corona.

http://pollofpolls.se/socialdemokraterna/
2020-10-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Det blir spännande att se hur lågt S kan sjunka den här gången. Varje tidigare kris har det tagit stopp vid ungefär 24%: så var det vid Juholtkrisen januari 2012, vid den s.k. flyktingkrisen dec/jan 2016, i samband med afghanamnestin försommaren 2018 och nu senast i januari 2020 innan Corona.

http://pollofpolls.se/socialdemokraterna/

Det som skiljer Sverige mot de flesta andra Europa-länder är socialdemokraternas koppling till facket i Sverige.
Det måste givetvis vara SD:s främsta uppgift att bryta detta!
2020-10-21, 19:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Annars är det klart att det blir svårare och svårare att växa. Det enda vore om (S) gör ett rejält självmål. Exempelvis skulle de kunna försöka göra upp med islamismen i partiet men förlora strid efter strid på lokala partistämmor och istället hamna i ett läge där partiet blir med öppet anti-semitiskt. Ungefär som Labour i Storbrittanien under Corbyn. Det är inte omöjligt tror jag.

Jag tror det är möjligt, den svenska generationen i S går i pension allt eftersom, de yngre är invandrare varav många muslimer. SSU tillåts ju redan vara judehatare, snart följer moderpartiet efter.

Citat:
Intressant att SD nu växer allra kraftigast i storstadsområden. Det är enkelt förklarat med den ökande och grova kriminaliteten som drabbar och oroar allt fler som främst sker i dessa storstadsområden. Men att SD i Stockholms län, utanför Stockholms stad, nu har hela 24% är imponerande högt.
https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometer-oktober-2020

Spännande, Stockholms läns valkrets är alltså SDs största till antal väljare. Stockholm är nyckeln till makten för SD. Tyvärr går det sämre för oss i Stockholms stad. En intressant effekt kan bli rösträkningen på valnatten 2022. SD sjunker alltid när de folktätaste valdistrikten blir färdigräknade på slutet. Nu behöver det inte bli så.

Citat:
Jo, det är en mycket kraftig ökning. Det ökar även i Stockholms stad, men mycket mer utanför i Stockholms län som vi ser. Södertälje, Nykvarn, Botkyrka osv. Men det är inte så konstigt så mycket som kriminaliteten, gängen och klanerna förvärras och drabbar allt fler och oroar allt fler på allt fler områden. Det är rätt så rimligt att det drabbas kommuner kring storstäderna hårdast och att därmed många går till Sverigedemokraterna.
Man träffar hela tiden taxichaufförer av alla sorter och liknande som är Sverigedemokrater, som är kraftigt emot massinvandringen. Jag åker ibland med sjuka personer som ledsagare och samtalsämnet landar mycket ofta i invandringsfrågan och det är svenskar, finnar, araber, somalier, ALLA tycker det är fel, alla vill stoppa invandringen och skicka hem alla som är kriminella. ALLA ALLA ALLA vill det. Alla tycker det är hemskt med afghaner och att områden ser ut som Mogadishu. Det är likadant överallt och alla tycker det är fel. Så det är fullkomligt logiskt, det är säkerligen väldigt många invandrare som röstar på SD, tyvärr är det främst fega svenskar som sticker huvudet i sanden, köper sig fria, tycker som du och jag men skulle för sitt liv aldrig visa det offentligt eller rösta på SD då man ser sig som för fina för det och ser ned på Sverigedemokrater, fast dom tycker som oss och vi haft rätt precis hela tiden i alla dessa frågor. Man vill upprätthålla sin pålagda status och verklighetsbild till vilket pris som helst även om man vet att det är fel, även om man vet om konsekvenserna. Det är hjärntvättade och störda människor.

Undrar om mönstret utifrån landet upprepar sig att det är kommuner/stadsdelar där S varit starka som SD går fram i nu? S i Stockholms stad är inte så staka. Inte heller i de rika kranskommunerna. SD är stora i Nynäshamn som var/år en gammal sosse.kommun.

SD Stockholm har många invandrare som medlemmar. Jag tror den enda grupp vi inte har är troende muslimer.

Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Det blir spännande att se hur lågt S kan sjunka den här gången. Varje tidigare kris har det tagit stopp vid ungefär 24%: så var det vid Juholtkrisen januari 2012, vid den s.k. flyktingkrisen dec/jan 2016, i samband med afghanamnestin försommaren 2018 och nu senast i januari 2020 innan Corona. http://pollofpolls.se/socialdemokraterna/

Kanske är det S botten? Kärnan av senila gamlingar, muslimer, asylinvandrare och bidragstagare? I sådana fall kan den bottennivån stiga då många nya medborgarskap delas ut varje år.
2020-10-21, 19:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det som skiljer Sverige mot de flesta andra Europa-länder är socialdemokraternas koppling till facket i Sverige.
Det måste givetvis vara SD:s främsta uppgift att bryta detta!

SD är utfrysta i facket. De har kämpat länge med det.
2020-10-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Kommer Sverigedemokraterna faktiskt i maktställning i framtiden så måste en av huvuduppgifterna bli att bryta ned varje typ av institutionell koppling mellan staten och Socialdemokratin.

Det finns hundratals så jag orkar inte ens försöka räkna upp dem alla.
2020-10-21, 20:43
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fast så länge sossarna skiter i invandringen och relaterade problem så kommer SD bli starkare. Jag är nog inte ensam ”sosse” som blir mer och mer övertygad om att det är dags att markera och rösta på nåt annat parti. Jag kommer såklart inte rösta på SD men S blir det antagligen inte. Men många väljer såklart att gå till partiet som ivart fall hävdar att de ska ta tag i problemet. Så fortsätter det som nu så kommer SD bli starkare. SD har dock lite osis att kriserna kommer mitt i mandatperioderna. Hade det varit val 2016 hade vi nog haft en annan regering än vi har nu.
2020-10-21, 21:17
Medlem
Citat:
Intressant att SD nu växer allra kraftigast i storstadsområden. Det är enkelt förklarat med den ökande och grova kriminaliteten som drabbar och oroar allt fler som främst sker i dessa storstadsområden. Men att SD i Stockholms län, utanför Stockholms stad, nu har hela 24% är imponerande högt.

https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometer-oktober-2020
Men Stockholms län, utanför Stockholms stad, är väl inte storstadsområden?
2020-10-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Fast så länge sossarna skiter i invandringen och relaterade problem så kommer SD bli starkare. Jag är nog inte ensam ”sosse” som blir mer och mer övertygad om att det är dags att markera och rösta på nåt annat parti. Jag kommer såklart inte rösta på SD men S blir det antagligen inte. Men många väljer såklart att gå till partiet som ivart fall hävdar att de ska ta tag i problemet. Så fortsätter det som nu så kommer SD bli starkare. SD har dock lite osis att kriserna kommer mitt i mandatperioderna. Hade det varit val 2016 hade vi nog haft en annan regering än vi har nu.

låt oss gissa, du tar i med storsläggan och röstar (v)...

Enda chansen vi har till en reell förändring är SD, även om de snabbt förändras till ytterligare ett parti som inte gör ett skit.

Vi får se vad som händer. Jag gav upp efter valet 2020 anser Sverige är dödsdömt, det kommer inte finnas ett välfärdssystem om 15-20 år. Det finns ingen återväxt helt enkelt. Att importera analfabeter fungerar inte. Det gäller för alla att se om sitt hus så att man kan navigera i den enorma skitstorm som nu blåser upp.
Senast redigerad av obisvenkanobi 2020-10-21 kl. 21:32.
2020-10-21, 21:37
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
låt oss gissa, du tar i med storsläggan och röstar (v)...

Enda chansen vi har till en reell förändring är SD, även om de snabbt förändras till ytterligare ett parti som inte gör ett skit.

Vi får se vad som händer. Jag gav upp efter valet 2020 anser Sverige är dödsdömt, det kommer inte finnas ett välfärdssystem om 15-20 år. Det finns ingen återväxt helt enkelt. Att importera analfabeter fungerar inte. Det gäller för alla att se om sitt hus så att man kan navigera i den enorma skitstorm som nu blåser upp.

Vilket val 2020?
2020-10-22, 09:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Kommer Sverigedemokraterna faktiskt i maktställning i framtiden så måste en av huvuduppgifterna bli att bryta ned varje typ av institutionell koppling mellan staten och Socialdemokratin. Det finns hundratals så jag orkar inte ens försöka räkna upp dem alla.

Ja det vet vi. Det är därför SD måste i regeringsställning för M kommer aldrig göra något, under Reinfeldts tid stärktes bara dessa kopplingar, han gjorde inte minsta ansats att bryta S makt under 8 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Sook

Läs min kommentar ovan. Endast SD kan påverka detta, inget annat parti kommer ens försöka. Om du röstar på M eller V istället för S påverka ingenting för de är alla i praktiken en del av S regeringsunderlag. Skall något ändras måste du lämna sjuklövern. SD eller något parti utanför riksdagen (Det kommer att finnas vänsteralternativ också) annars kan du lika gärna fortsätta rösta S.

Det är inte bara osis utan medias och hela etablissemangets propaganda. Alla hetsar om klimat eller något annat i valtider. Problemen mörkas i stor grad. Med en fri press och fri TV så hade det inte varit så. När kriserna lyfts fram är artificiellt, beslutat av etablissemangets spinndoktorer. Det kommer vara samma sak 2022. S får 5 % mer än de borde och SD 5 % mindre.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men Stockholms län, utanför Stockholms stad, är väl inte storstadsområden?

Jo, Stockholm har 900 000 invånare, länet 2,2 miljoner. ja vissa bor på landet i Norrtälje etc. men mer än en miljon av länets, inte kommunens, invånare bor i stan. Vissa som Södertälje och Nynäshamn är ju ganska långt från kommunen men med pendeltåg till Stockholm. Men inom Stockholms sammanhängande stadsbebyggelse bor säkert över 2 miljoner varav mindre än hälften är i kommunen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in