Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Detta är som jag tidigare visat baserat på Targetsmart, Early voting modell. Tittar på en mängd variabler, boendeadress, postnr, vapenägare, kyrkoansluten, ensamstående eller familj, militärtjänst, absolut inte 100% men väsentligt mycket säkrare än en modell som många här applicerar förnekelse till valdagen..
Du får dra din egen slutsats. Jag drar min, Republikanerna ökar i Wisconsin.
Rejält skakig modell. Verkar ha missat målet rejält 2018 i MI och PA när man tittar på hemsidan. Deras modellering får alltså svårt att plocka upp trender, eftersom dom baserar det på tidigare valbeteenden. Most likely missar dom att Biden plockar in en stor del 65+ röster (trad en GOP-vänlig del av befolkningen).
Om jag skulle göra lite predictions för valdagen, från 2016 som bas (baserat på polls)
- Biden kommer att öka bland vita 65+ (bra i WI, MI, PA, FL)
- Biden har tagit en stor del av 'undecidedes' (därför vi ser honom nå 50-52% och inte 45-46% som Hillary)
- Biden kommer vinna tillbaka en mindre del Whites w.o college-degree, frågan är hur många som stannar hos DT. Viktigt i ovan nämnda stater)
- Trump kommer att öka bland svarta och hispanics, hur mycket han gör det kommer avgöra Florida
Detta baserat på vad vi ser i the polls. Kan ändras naturligtvis. Men Biden safe bortsett från ett gigantiskt polling error.