2020-10-21, 15:04
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Rörelsefriheten skärps och de flesta butiker stängs i Tjeckien - smittan sprids snabbt och sjukhusens kapacitet måste säkras
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/10/21/rorelsefriheten-skarps-och-de-flesta-butiker-stangs-i-tjeckien-smittan-sprids

Men kommer ni ihåg detta..?
Tjecker gick på ”avskedsfest” för coronaviruset
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tjecker-gick-pa-avskedsfest-for-viruset

Finns en hel tråd om detta. Den har dock blivit extremt död sedan alla alarmister som hyllat Tjeckien för sin tidiga och extrema lockdown slutat läsa. Numera är det jag som håller en monolog med lite uppdateringar, nästa kommer mot kvällen.

Polen har också en väldigt oroande utveckling, dock inte i närheten av Tjeckien ännu.
Lokal media i Warszawa idag rapporterar att sjukhusen är fulla. Ambulanser står på rad i en trafikstockning och kan inte lämna av patienter längre för det är fullt. 14 timmar fick en vänta idag utanför ett sjukhus.
Citera
2020-10-21, 15:07
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Människans frihet är ändå bara en illusion, på med munblöja och in i karantän med dig.

Ja låt oss alla bli får och följa storebrors ord. En skön bekymmerslös tillvaro.
Citera
2020-10-21, 15:11
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vem har sagt nått om att knulla runt och förlusta sig? Projicering much?

Horungarna är väl alla ni som längtar efter att bli knullade i röven av en diktatur.

Ni är så jävla historielösa och de facto dumma i huvudet som inte kan läsa enkel data. Covid är inte mycket värre än influensa, men du kanske inte tror på vad faktisk data säger?

Fortsätt springa runt med munblöja och isolera dig du. Jag lever som vanligt. Jävla dårar

Presentera den datan som bevisar att det är som en vanlig influensa. Du vet väl att influensa statistiken i världen varje år är extremt osäker? Mycket uppskattningar.

Nej, ingen inskränker på min frihet när de går ut med rekommendationer som jag väljer att följa, dvs hålla avstånd och sköta hygienen (vilket jag gör i vanliga fall också). Lider heller inte av att inte kunna drälla i köpcentrum eller affärer heller.

Det enda som får dig att gråta som en liten bitch är för att du tror du är ball. Går emot strömmen, rebel with a cause, William Wallace. Fan vad häftig du är.

Ja jag hoppas du fortsätter leva som vanligt. Står du för nära lär du får en örfil.
Citera
2020-10-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hur avläser man IVA-statistiken? Det står 31 idag, 4 tidigare. Betyder det 35 i IVA vård?

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.covid-dagligen

35 är korrekt
Tyvärr
Citera
2020-10-21, 15:13
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Väldigt bra svar!

Tyder på en oerhörd mognadsgrad hos dig.
Tyvärr så innehöll det inget av värde, men det var säkert meningen..

Blev det jobbigt nu? Du tror alltså på fullaste allvar att det enbart är 29 st med covid-19 infektion på IVA?

BERÄTTA FÖR MIG:

Har de covid patienter i respirator på samma avdelning där andra ligger med andra åkommor? Dessa som är svaga och infektionskänsliga?

Eller är de så att de 300 som vårdas på sjukhus faktiskt är rätt illa däran vårdas så isolerat som möjligt?

Någon av oss har fel. Statistiken på inläggningar i övrigt stöttar mig, inte dig.
Citera
2020-10-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Finns en hel tråd om detta. Den har dock blivit extremt död sedan alla alarmister som hyllat Tjeckien för sin tidiga och extrema lockdown slutat läsa. Numera är det jag som håller en monolog med lite uppdateringar, nästa kommer mot kvällen.

Polen har också en väldigt oroande utveckling, dock inte i närheten av Tjeckien ännu.
Lokal media i Warszawa idag rapporterar att sjukhusen är fulla. Ambulanser står på rad i en trafikstockning och kan inte lämna av patienter längre för det är fullt. 14 timmar fick en vänta idag utanför ett sjukhus.

Det som händer i Tjeckien, och större delen av Europa, är exakt vad Johan Gissecke pratade om under våren.
Tycka vad man vill om gubben, han har haft en del underliga uttalanden, men även en trasig klocka slår ju rätt ibland.
Citera
2020-10-21, 15:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Presentera den datan som bevisar att det är som en vanlig influensa. Du vet väl att influensa statistiken i världen varje år är extremt osäker? Mycket uppskattningar.

Nej, ingen inskränker på min frihet när de går ut med rekommendationer som jag väljer att följa, dvs hålla avstånd och sköta hygienen (vilket jag gör i vanliga fall också). Lider heller inte av att inte kunna drälla i köpcentrum eller affärer heller.

Det enda som får dig att gråta som en liten bitch är för att du tror du är ball. Går emot strömmen, rebel with a cause, William Wallace. Fan vad häftig du är.

Ja jag hoppas du fortsätter leva som vanligt. Står du för nära lär du får en örfil.

Svensk akutläkare:
https://www.youtube.com/watch?v=w6IeN6sgJ3g&t=2111s

Slå dig ner och lyssna.

Datan säger samma sak. Här har du självaste Elon Musk som ger Sverige rätt:
https://twitter.com/elonmusk/status/1315052624748535808

Covid har inte gett utslag på total mortalitet i Sverige, hur mycket du än gapar.
Citera
2020-10-21, 15:25
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
FHM hade klantat till det i sin Excelfil så att avlidna utan ett fastställt avlidendatum inte går att läsa in. Eftersom de är 6 stycken så blev 7-6=1.
Tack för infon!!
Alltid bättre att få et svar en att undra! Men de verkar ju ganska snabbt fått kontroll på det.
Citera
2020-10-21, 15:28
Medlem
Sådär ja antal inlagda på IVA ökar. Bästa indikatorn. Hoppas det blir åka av snart- det förtjänar ni. Vi va sega i starten i våras med hehehehe mohahahahahahaaaaaa
Citera
2020-10-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Blev det jobbigt nu? Du tror alltså på fullaste allvar att det enbart är 29 st med covid-19 infektion på IVA?

BERÄTTA FÖR MIG:

Har de covid patienter i respirator på samma avdelning där andra ligger med andra åkommor? Dessa som är svaga och infektionskänsliga?

Eller är de så att de 300 som vårdas på sjukhus faktiskt är rätt illa däran vårdas så isolerat som möjligt?

Någon av oss har fel. Statistiken på inläggningar i övrigt stöttar mig, inte dig.

Då ställer jag en motfråga?

”Mörkar” dom på samma sätt i Danmark?
Förhållandet mellan IVA och infektion är nämligen precis likadant.
Ungefär 10% av de inlagda behöver intensivvård.
Detsamma gäller Finland och island.

Vilken statistik är det du litar dig mot?
Mörkar hela välden på detta sätt menar du?
Citera
2020-10-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666

Covid har inte gett utslag på total mortalitet i Sverige, hur mycket du än gapar.

Exakt så är det. År 2020 kommer sluta med att antalet dödsfall på årsbasis blir ungefär som ett normalår. Sen finns det ett halvdussin individer på Flashback som sitter isolerade och tror att världen är på väg att gå under "där ute".
Citera
2020-10-21, 15:48
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Exakt så är det. År 2020 kommer sluta med att antalet dödsfall på årsbasis blir ungefär som ett normalår. Sen finns det ett halvdussin individer på Flashback som sitter isolerade och tror att världen är på väg att gå under "där ute".
Inte enligt euromomo. En trovärdig källa.
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in