Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Tråkigt att du tycker mina svar är irrelevanta. Du skickade en YT-länk som startade med inslaget om Siris berättelse, så jag trodde i min enfald att du var intresserad av det.
Jag kommer inte att sätta mig och titta på en entimmes dokumentär från YLE och skriva en recension bara för att göra dig glad. I synnerhet som den gjordes innan Dplay-dokumentären. Om du har en specifik fråga om YLE-filmen så kan vi diskutera den, annars går jag vidare till annat.
mvh FB
Jag menar att det är irrelevant när du svarar på något helt annat än det jag frågar, d v s jag ställer, återigen, frågan om HELHETEN, hur du ser på HELA historien och ALLT sammantaget när man tittar på den
28 MINUTER långa filmen.
Jag tror inte, i min enfald, att du är speciellt intresserad av att titta på, fundera på och vrida på saker som inte till 100 % stöder ditt bogvisir. Skygglappar på, ett par matematiska formler och så vatten och så händerna för öronen och låta bli bara.
Jag ber dig titta på HELHET och du vill ha en specifik fråga. Det är verkligen vad jag kallar att slingra sig och ja, detta eviga detaljsvammel blir då,
i detta sammanhang, totalt irrelevant.
Grejen är, om jag får spekulera, att du inte kan svara på en sådan frågeställning och inte klarar av att ta in alternativa analyser och då blir det trappsteg, bogvisir och vattenmängder.
Jag måste fråga igen, vem är du och varför driver du detta så desperat nu när denna tråd heter
"Nya uppgifter om Estonia - hål midskepps. 24/09 - 20"?
Det "roliga" är ju att det är du som är foliehatten men den tanken slår dig inte va?
Ursäkta om jag tar i och det är fortsatt vänligt!